Die wond moest verzorgd en gebandageerd worden wat hij erg vervelend vindt. Gister moest hij naar de kliniek en toen begon het ge-emmer. Normaal kan hij goed vast staan, maar gister en vandaag twee halsters naar de maan geholpen, gaan hangen en dan gaat het vanzelf kapot. Daarbij ook nog eens best een diepe wond boven zijn oog opgelopen.
Hij moest de trailer op en ik wilde hem bandageren. Dat ging best redelijk aangezien het de eerste keer was dat hij volledig gebandageerd werd. Ik ben zelf ook niet handig in dat soort dingen en ik merk ook dat ik geen held ben in dat soort dingen. Het paard voelt dat natuurlijk en maakt daar gebruik van.
Vandaag was de maat helemaal vol. Hij toonde totaal geen respect voor mij, rukte zich los, schopte heel gericht met achterbenen en voorbenen naar mij. Ik ben toen even heel pissed op hem geworden en dat heeft wel geholpen. Maar ik sta dan zelf wel te trillen op mijn benen. Mijn man die mij dan wel wilt helpen ondanks dat hij bang is (dus een bravo voor hem) wil hem zoet houden met eten. Ik wil dat niet, hij moet gewoon luisteren. Als hij braaf is en we zijn klaar dan krijgt hij iets lekkers.
Als ik goed naar mezelf kijk, ben ik nooit echt een baas geweest voor hem. Ik ben ook meer van, als jij lief doet voor mij dan doe ik ook lief voor jou.
Alleen zit ik nu met bonkende hoofdpijn door een kopstoot van hem van gister, ik ben echt pissed omdat hij gewoon heel gericht naar me schopt en dus echt gevaarlijke acties begint te ondernemen.
Hoe ga ik mijn gedrag veranderen zodat hij weet dat ondanks dat hij veel sterker is, ik de baas ben?
Het paard kan niet aan het werk gezet worden omdat hij alleen op het harde mag lopen ivm zijn gebroken griffelbeentje. Dit gaat nog 6 weken duren. Ik moet hem al die weken blijven bandageren.....
Ik heb een plaats van 15 bij 5 waar ik met hem wat kan doen. Ik ben dus op zoek naar kleine dingen, die niet belastend zijn voor hem maar waarmee ik wel zijn respect kan winnen, krijgen, verdienen of hoe je het ook wilt noemen.
Ik hoop op bruikbare tips....
En voor de gene die kritiek willen geven, dat ik er te laat mee ben, dat ik dat allang had moeten doen, etc....kom maar op, geeft niet, ik ben me er van bewust maar van fouten leer je....
Zo mooi.... lang leven YouTube