Berg/wandel//werk/stal schoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Berg/wandel//werk/stal schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:57

Een paar jaar terug eens een oud paar werkschoenen, met stalen neus, gekregen. In het begin had ik ze alleen aan naar stal, maar nu rijd ik er ook mee (boomloos zadel, westernbeugels). Nu hoorde ik van mijn vriendin dat het slecht is voor het paard om met stalen neuzen te rijden. Dat kan ik dan ook wel begrijpen, had het zelf ook niet op deze manier bekeken.

En ze zijn hoognodig aan vervanging toe.. De zool is aan het loslaten :o

Wat heb jij voor 'rij' schoenen?
Waar heb je ze gekocht?

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:03

ik rij ook altijd met werkschoenen met stalen neuzen.
zou niet weten waarom dat voor een paard slecht zou zijn of je moet met je tenen aansporen :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:04

Werkschoenen met stalen neus van de Lidl. :) Zitten heerlijk, houden je tenen veilig van eventuele rondzwabberende hoeven, en je mag mij wel eens uitleggen hoe het slecht is voor het paard om met stalen neuzen te rijden. Kan me niet indenken hoe dat een paard zou kunnen benadelen...

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:08

Ik heb er van de boerenbond ook met stalen neuzen ze zitten heerlijk (zijn eigenlijk heren werkschoenen) ik vond de damesschoenen niet mooi daar. Die ik heb zijn zwart met een oranje randje.

Kiichi

Re: Berg/wandel//werk/stal schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:11

Ik heb ook een tijd met werkschoenen rondgelopen en ook wel eens gereden. Ik denk dat je serieus meer kans heb om tijdens een val met je voet in de beugel te blijven hangen (net als met de verkeerde thermolaarzen), maar voor werk op en rond stal zijn ze zeker super. Nadat mijn werkschoenen stuk waren gegaan heb ik mijn jodphurs gebruikt en die zijn ook wel okee, maar in de winter toch een stuk kouder, haha.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:11

Slecht voor je paard?
Ik geef de voorkeur aan kevlar neuzen omdat stan nog wel eens kan buigen als er een paard verkeerd op je tenen staat.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:13

Ik heb altijd geleerd stalen neuzen te vermijden op stal, omdat staal door kan buigen/klappen onder het gewicht van paardenhoefjes en je dan toch een fiks probleem hebt. Voor het rijden zelf lijken ze me gewoon wat 'lomp', maar denk niet dat stalen neuzen echt slecht zullen zijn voor het paard..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:56

Hier zijn al best heel veel topics over, even de zoekfunctie gebruiken. Ikzelf zweer bij mijn ariats.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:43

Ik zweer juist bij mijn mountainhorse jodhpurs met stalen(veiligheids?) neusen.
Zowel voor mijn werk als hoefsmid, thuis stal werk als rijden.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:10

Ik denk dat het voor en nadelen heeft. Voordeel is natuurlijk als je paard er op gaat staan dat het wel even houdt, nadeel is dat het ook flink in kan buigen en zie dan je voet er maar eens uit te krijgen.. Ik denk dat qua rijden het grootste nadeel nog wel is dat ze vaak breder zijn, en als je er af valt je voet kan blijven hangen. Dat is echt gevaarlijk (*denkt weer aan scene in seabiscuit..*)

Ik heb zelf voor nood een tijdje met legerkistjes gereden en ik vond dat ook niet ideaal. Ik had er weinig gevoel mee, met been geven enzo.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:44

Dat zou gevaarlijk zijn als je per ongeluk tegen de voorbenen aan zou komen? Kom ik trouwens nooit, maar toch ;)

Ik heb sowieso nieuwe nodig.

Heeft de Scapino mooie? Dat zei mijn moeder.
Ik zal van de week eens gaan kijken ;)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:34

Schoenen die gemaakt zijn om op bouwplaatsen gedragen te worden klappen echt niet dubbel omdat er een paard op gaat staan. Dan moet je paard al wel hele rare dingen doen rondom jouw tenen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:01

julius_juut schreef:
Schoenen die gemaakt zijn om op bouwplaatsen gedragen te worden klappen echt niet dubbel omdat er een paard op gaat staan. Dan moet je paard al wel hele rare dingen doen rondom jouw tenen.

Het schijnt vooral gevaarlijk te zijn bij het punt waar het staal begint. Zeg maar.. Snap je? :') (hoe leg je dat uit..) Daar is het toch kwetsbaarder en kan het indeuken.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:45

In het begin had ik vaak stevige en niet al te dure schoenen, maar die waren snel kapot.
Nu heb ik de laatste tijd ariats en zou eigenlijk ook niet anders meer willen :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:32

Het stalen neuzen verhaal schijnt een aardig broodje aap te zijn. Je kan er vanuit gaan dat ze voldoende veilig zijn. Je paard zit je er niet mee in de weg, wel zou ik kijken of je schoen makkelijk in je beugel past en chaps dragen :)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:34

Je prikt toch niet met rijden met die stalen neuzen in zijn buik ;)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:37

Ik zweer bij mijn Ariats, aantrekken en weglopen.

Ik zie ook geen reden waarom stalen neuzen niet kunnen te paard als ze goed genoeg in de beugel passen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:40

Ik heb dus wel eens gehoord over stalen neuzen die inklapten doordat er een paard op terecht kwam. Nou... moet er niet aan denken!

Ik loop en rijd al jaren met de stalschoenen van Mountain Horse. Super schoen!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:41

timberland schoenen maargoed die heb ik dan ook echt overal aan van rijden to naar feestjes maar je moet er wel een beetje lef voor hebben :D ... ze zitten heerlijk !

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:43

Als je EN... goedgekeurde stalen neuzen hebt, kun je er idd vanuit gaan dat ze niet omklappen. Het zou wat zijn als werknemers tijdens de bouw iets zwaars op hun tenen krijgen en het buigt om door iets zwaars..

Ik zou er alleen wel op letten dat je niet met je voet door de beugel kan gaan of erin blijft hangen als je valt. Dan is een rijschoen weer veiliger.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:14

Zelf vertrouw ik stalen neuzen niet zo. Kan altijd een productie fout in zitten. En gezien ik toch alleen maar ellende heb met welke schoen dan ook zou ik het niet durven. Maar goed het zou ook niet mogen gebeuren maarja je kunt de pech maar hebben.

Ik heb zelf een tijd gereden met schoenen van Welkoop waren werk/wandelschoenen goede schoenen heb er ongeveer 1 jaar mee gedaan. Zaten echt heerlijk maar tegenwoordig alleen nog met stalen neuzen helaas.
Verder zit Ariat ook wel goed en zijn vrij licht maar die van mij waren na 3/4 maanden kapot en verder geen goede service van Ariat. Heb er niets voor terug gehad.
Daarna Timberland wandelschoenen die waren vond ik best prijzig 130 euro maar goed een goede schoen mag wat kosten zou je denken, maar helaas ook die waren na 2 maanden niet goed meer. Volgens mij iets omhoog gekomen vanuit de zool en nu is de ene schoen te klein, heb ik pas terug gebracht naar de winkel en die gaan als het goed is terug naar Timberland kantoor/fabriek of wat dan ook. Verkoper van de winkel zei alvast dat ik maar niet te veel moest verwachten.
Ook heb ik vooral deze schoenen nog wandelschoenen gehad van de boerenbond dat was ook niet zoveel. Zaten en reden lekker maar de kwaliteit was ook 3 x niets. Heb met het eerste paar zo'n 5 á 6 maanden gedaan terug naar de winkel want er zit een jaar garantie op. Dus heel netjes heb ik nieuwe gehad, maar het 2de paar was weer precies hetzelfde ook na zo'n half jaar maar ben toen niet meer terug gegaan.

Het afgelopen half jaar heb ik ruim 230 euro aan schoenen uitgegeven en nu heb ik nog niets. Dus ik volg ook nog even of er een redelijke schoen voorbij komt die niet duur is.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:08

ik droeg met werken op stal altijd wandelschoenen, ook wel eens met rijden aan gehad maar dat vond ik niet ideal.. Maar voor op stal zou ik zeker wandelschoenen doen!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:56

De mountain horse classic rider. Zo heten ze volgens mij. Ik heb er ongeveer 3 jaar mee gedaan. Heb nu een soort van wandel/berg schoenen, en wanneer ik ga rijden trek ik m'n laarzen aan, en daarna ook vrij snel weer uit.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:10

Meindl wandelschoenen, zijn echt top.. betaal je wat maar heb je ook wat. Die schoenen gaan echt járen mee (ook met veel gebruik ja). Heb zelf ook Mountain Horse stalschoenen maar daar ben ik niet zo over te spreken.. de kwaliteit vind ik nog wel tegenvallen.. gingen snel kapot en ook zijn ze niet meer waterdicht.

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:24

Ik draag altijd schoenen met stalen tippen.
Een paard van rond de 700 kilo op je tenen hebben staan doet echt geen goed.