Hoe werkt de matentabel voor rijlaarzen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Hoe werkt de matentabel voor rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:59

Hallo :wave:

Ik ben net op internet lederen rijlaarzen (dressuurlaarzen) gevonden aan een heel zacht prijsje, dus ik zou deze zelf kunnen betalen ! (aangezien ik er geen van mijn ouders krijg)
Er staat een matentabel bij, nu mijn schoenmaat weet ik natuurlijk wel.
Maar hoe moet je je kuitmaat 'meten' zeg maar en je moet ook doorgeven hoe hoog je laars moet zijn.

Dus kan iemand me dit uitleggen aub, zodat ik geen laarzen ga bestellen & laten leveren om dan thuis tot de conclusie te komen dat ze niet passen := (om eerst zelf te gaan passen in de winkel is wat ver :+)

Alvast bedankt !

ashley1

Re: Hoe werkt de matentabel voor rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:01

Oei, zou door thuis zelf op te meten en dan via internet te bestellen zou ik niet durven hoor...
Ik weet niet welk merk je wil, maar is daar geen dealer van in de buurt?
Of dat je ze i.i.g door iemand uit een ruitersportzaak die weet hoe het moet laat opmeten.

Anders vind ik het nogal een risico.
En stel dat ze niet lekker passen he (mijn li.laars pastte bij het ophalen ook niet helemaal), waar moet je ze dan laten aanpassen? Mijn li.laars was iets te strak en die hebben ze ter plekke wat opgerekt zodat hij wel lekker dicht ging en zat.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:04

geel is kuitmaat, blauw is hoogte maat, geloof ik.
Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:13

de hoogtemaat is fout op het plaatje die moet je achter meten vanaf de grond met blote voet tot in je knieholte

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:14

Inderdaad lovey_ou.
Bij mij werd ook de breedte van de voet gemeten (het breedste deel) en ik moest ook op een papier staan waar de lengte van mijn voet werd opgetekend.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:22

Ja ik vind het zelf ook wat riskant om het op te laten sturen, mocht het toch niet passen..
Heeft iemand misschien ervaring met rijlaarzen te laten opsturen ? (zonder dat diegene deze op voorhand al heeft gepast)