HELP!!! op zoek naar leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bobolien

HELP!!! op zoek naar leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:11

Hallo Allemaal

Ik ben op zoek naar leren rijlaarzen.
Nu zul je denken dat moet toch niet zo´n
probleem zijn nou dat is het dus wel.

mijn maten
voetmaat 41
kuitmaat in cm 47
en de hoogte 44 cm
met een harde schagt

zijn dit toch wel de lastigere maten vooral de kuitmaat
want niemand heeft die standaard liggen

heb al wat rond geinformeerd maar kom toch op prijzen uit
wat ik er niet voor over heb als recreatie ruiter en af en toe mee op de koets
met bruiloften enz.
prijs tot +/- 200 euro heb ik er voor over
2e hands ben ik ook al aan het kijken maar heel weinig te vinden

hebben jullie tips laat het me weten

groetjes bobolien

vibabu

Re: HELP!!! op zoek naar leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:14

Ik ben bang dat je voor 200 euro niet echt leren laarzen gaat vinden.... Helemaal niet als ze op maat gemaakt moeten worden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:16

leren laarzen onder de 200euro gaat moeilijk worden, zelfs standaard zijn die denk ik zeldzaam.
lipica kan met het opmaat maken van laarzen aan alle eisen voldoen en zijn imo niet zo duur en heeft een goede kwalteit.
je kan ook even infomeren bij amazone xl, daar verkopen ze laarzen speciaal voor de wat dikkere benen.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:20

bij amazone xl heb ik gekeken op de site is 180 kilometer rijden ofzo
dus dan worden het nog hele dure laarzen
bij lipica heb ik gekeken hele mooie laarzen maar wel prijziger als mijn max

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:21

en leren chaps met jodphurs?

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:26

€200 gaat volgens mij lastig worden. Paar jaar terug heb ik leren laarzen van Rectiligne gekocht. Standaard-laars, dus geen maatwerk en was al rond de €360 kwijt! Zijn er geen ruitersportzaken in de buurt waar je eens kunt kijken? Een zaak met groot assortiment.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:27

amazone xl heeft standaard de laarzen in grotere maten, als je maat er bij zit kan je ze gewoon laten bezorgen en als ze toch niet passen stuur je ze weer terug.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:29

leren chaps met jodphurs is geen optie daar ik zit met mijn enkels en met rijden
geen/nauwelijks gevoel/controle over heb dus ben echt op zoek naar leren
laarzen met harde schagt
mountain horse heb ik nu maar vind het waardeloze dingen (slappe schagt) en lompe laars en bruin

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:02

Dan zit je toch weer vast aan petries.... Maar dat wordt maatwerk denk ik

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 19:02

heeft iemad ervaring met de laarzen van amazone xl
is de hardheid van de schagt te vergelijken met die van petrie of die van mountainhorse

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:08

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:23

rond de 200 euro gaat prima hoor, lipica's!!

Daar heb je verschillende modellen (vanaf 200 euro), en die worden helemaal op maat gemaakt.
Kan in elke kleur die je maar wilt zowat ;)
Extra opties kunnen ook (kost dan wel wat extra's uiteraard), zoals borduren, strass steentjes, lak(accenten), brooks neusje etc etc.

Helaas is de wachttijd nu wat lang, maar het is het wachten wel waard. En helemaal voor de prijs!!

Citaat:
Modellen

-Doncaster (rits achter, voor veters)€ 200
-Elegance (rits achter)€ 235
-Cambridge zipper (dressuur, rits schuin voor)€ 260,
-Hurlingham (polo, rits voor)€ 260,
-Outdoor hoog / laag€ 195,- / € 170 -

Extra’s

Verkleinde jachtkap € 25 (ander leersoort + € 10,-),
-Jachtkap € 50,
- Druppelboog€ 15,
-Ander leersoort (croco, kaaiman of lak) € 65,
-Neus of hiel ander leersoort€ 15,
-Ruiten op de zijkant (ander leersoort + € 10,-)€ 60,
-Spoorriempjes€ 15,
-Spoorbeschermers€ 15,
-Borduren per paar€ 15,
-Brooks-neusje€ 15,- Halve neus€ 10,
-Strass-steentje per stuk € 2,50
Piping (lak + 10,-) € 60,-
Piping neus of hiel € 15,
-Kuitmaat vanaf 46 cm, of hoogtemaat vanaf 50 € 30,-

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:02

hoi deadxstar
mag ik vragen waar jij ze hebt laten aanmeten

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:04

Kijk even op www.lipica.nl. Daarop is het adres van de fabriek en de dealers die er zijn te vinden.

Zijn echt toplaarzen. Heb zelf Cambridge Zippers en ben echt heel tevreden :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:08

Als je het basismodel Lipica neemt zonder extras, zit je volgens mij precies aan jouw budget en dan heb je ze helemaal op maat gemaakt!
Ik zou zeker nog even goed nakijken of je niks kunt vinden tussen die laarzen, want goedkoper zul je ze bijna niet vinden, of je moet ze tweedehands nemen..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:21

bobolien schreef:
hoi deadxstar
mag ik vragen waar jij ze hebt laten aanmeten

maar natuurlijk! Ik ben bij lipica zelf geweest, in raamdonksveer. Maar je kan idd op de site kijken, voor de dealers. Weet niet wat het dichtste bij jou in de buurt is?

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:50

Ik heb ook de Lipica's. Op maat gemaakt en helemaal naar keuze. Prima laarzen voor een mooie prijs.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:54

vibabu schreef:
Ik ben bang dat je voor 200 euro niet echt leren laarzen gaat vinden.... Helemaal niet als ze op maat gemaakt moeten worden.

Ooo jawel! Lipica :D
Het duurt even maar dan heb je ook wat <3

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:45

ik ben er uit ga lipica laarzen kopen
in me vakantie gaan we erheen

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:15

hey lees net je uitkomst tot lipica laarzen.

zou je graag mijn ervaringen er dan over geven. ik heb namelijk ook lipica laarzen gekocht, was totaal 340 eu kwijt, en nu zijn ze nog niet naar mijn wens.

na 4 maanden te lang hebben gewacht heb ik mijn laarzen 3 keer aan kunnen hebben voor ze stuk gingen. toen was ik ze weer 2 maanden tijd voor reparatie, waarna ik ze nog niet volledig gerepareed terug kreeg en ze weer een maand kwijt was.

na ze volledig gemaakt teruggekregen te hebben was het gedeelte dat gemaakt is slordig afgewerkt, en kan je allemaal oude naatjes zien. dit vind ik persoonlijk zeer slordig, maar kreeg te horen van je dealt er maar mee en anders heb je pech.

nu rijd ik ongeveer 2 maanden met me laarzen, maar ze zijn te hoog opgemeten, of verkeerd gemaakt, waardoor ik zonder opstapje helemaal niet op mijn paard kan komen, en zelfs met opstapje kost het nog moeite. het lukkt me momenteel niet om met hun een afspraak te maken, dus vervolg weet ik nog niet.

ook zou ik laarzen hebben met extra stevigheid rond me enkels omdat ik regelmatig door mijn enkel ga.
nu ga ik zelfs in de laarzen nog sneller door mijn enkel dan wanneer ik met sportschoenen rijd, waardoor ik heb besloten mijn laarzen aan de kant te zetten en weer te rijden met schoenen en chaps.

het kunnen wel goede laarzen zijn, maar let goed op met de maatopmeting, en kijk goed waar je ze besteld. ik heb het besteld bij Paard en laars in Vries. ik raad mensen niet aan om naar hun te gaan vanwege de verkeerde opmetingen en de slechte omgang met klanten.

hoop voor je dat jij niet in zo'n situatie gaat komen, maar wou je wel graag zeggen dat niet alle laarzen vanuit hun goed zijn.

groeten en suc6 ermee.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:19

dank je wel voor het delen van je ervaring echter heb ik ze vandaag op laten meten
in almere bij t zadeltje heb er een goed gevoel over ze heeft alles dubbel
gecheckt en had ze zelf ook en was zeer tevreden

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 02:05

feike_nr1 schreef:
hey lees net je uitkomst tot lipica laarzen.

zou je graag mijn ervaringen er dan over geven. ik heb namelijk ook lipica laarzen gekocht, was totaal 340 eu kwijt, en nu zijn ze nog niet naar mijn wens.

na 4 maanden te lang hebben gewacht heb ik mijn laarzen 3 keer aan kunnen hebben voor ze stuk gingen. toen was ik ze weer 2 maanden tijd voor reparatie, waarna ik ze nog niet volledig gerepareed terug kreeg en ze weer een maand kwijt was.

na ze volledig gemaakt teruggekregen te hebben was het gedeelte dat gemaakt is slordig afgewerkt, en kan je allemaal oude naatjes zien. dit vind ik persoonlijk zeer slordig, maar kreeg te horen van je dealt er maar mee en anders heb je pech.

nu rijd ik ongeveer 2 maanden met me laarzen, maar ze zijn te hoog opgemeten, of verkeerd gemaakt, waardoor ik zonder opstapje helemaal niet op mijn paard kan komen, en zelfs met opstapje kost het nog moeite. het lukkt me momenteel niet om met hun een afspraak te maken, dus vervolg weet ik nog niet.

ook zou ik laarzen hebben met extra stevigheid rond me enkels omdat ik regelmatig door mijn enkel ga.
nu ga ik zelfs in de laarzen nog sneller door mijn enkel dan wanneer ik met sportschoenen rijd, waardoor ik heb besloten mijn laarzen aan de kant te zetten en weer te rijden met schoenen en chaps.

het kunnen wel goede laarzen zijn, maar let goed op met de maatopmeting, en kijk goed waar je ze besteld. ik heb het besteld bij Paard en laars in Vries. ik raad mensen niet aan om naar hun te gaan vanwege de verkeerde opmetingen en de slechte omgang met klanten.

hoop voor je dat jij niet in zo'n situatie gaat komen, maar wou je wel graag zeggen dat niet alle laarzen vanuit hun goed zijn.

groeten en suc6 ermee.

Ik neem aan dat je dit bij de dealer te horen hebt gekregen? (Dik gedrukte)
Waarom neem je dan geen contact op met lipica zelf? Met die service heb ik echt hele goede ervaringen..!
Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn laarzen :j Zijn goed aangemeten, en zitten nu heerlijk met rijden! Ook geen los zittende stiksels, of iets anders :)
Welk model heb je als ik vragen mag?
Ik heb de hurlingham (polo), en die zijn wel heel stevig rond de enkel (contrefort). :)

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:10

Citaat:
Ik neem aan dat je dit bij de dealer te horen hebt gekregen? (Dik gedrukte)
Waarom neem je dan geen contact op met lipica zelf? Met die service heb ik echt hele goede ervaringen..!
Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn laarzen :j Zijn goed aangemeten, en zitten nu heerlijk met rijden! Ook geen los zittende stiksels, of iets anders :)
Welk model heb je als ik vragen mag?
Ik heb de hurlingham (polo), en die zijn wel heel stevig rond de enkel (contrefort). :)

ik heb ook een Hurlingham. ze zijn bij mij veels te ruim aangemeten, waardoor ik nergens steun heb. op totaal 2 plekken zit de laars goed. rond de bal van me voet, en rond het dikste punt van me kuit. verder is het te ruim en te hoog.
ik heb het via een afzetpunt besteld, en zij zijn mijn contactpersoon... ze hebben recht in me gezicht gezegt dat ik niet moest zeuren over de slordig afgewerkte laarzen, en dat ze er geen moeite voor willen doen om er iets aan te doen.
probeer z.s.m. contact op te nemen, ook met lipica zelf, maar ook met mijn contactpersoon.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 18:37

wel vervelend zeg als ze niet goed aan gemeten zijn

ik heb gekozen voor de doncaster in het zwart