Nieuwe auto of vrachtwagentje (Duitsland!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Nieuwe auto of vrachtwagentje (Duitsland!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 10:32

Ik weet dat er al een topic over is, maar ben benieuwd of iemand weet hoe het in duitsland zit mbt belastingen etc.
Ik heb nu een Mitsubishi Pajero, hele fijne auto maar gezien de km stand aan vervanging toe.
Of ik moet een (vrij nieuwe) 2e handse kopen van het zelfde kaliber, moet namelijk makkelijk een 2 paards kunnen trekken.
Of ik moet een (2) paards trailertje kopen.
Nu vroeg ik me af of iemand weet wat het jaarlijks kost (zo'n trailertje):
- Basis verzekering
- Belastingen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:45

colette_007 schreef:
Ik weet dat er al een topic over is, maar ben benieuwd of iemand weet hoe het in duitsland zit mbt belastingen etc.
Ik heb nu een Mitsubishi Pajero, hele fijne auto maar gezien de km stand aan vervanging toe.
Of ik moet een (vrij nieuwe) 2e handse kopen van het zelfde kaliber, moet namelijk makkelijk een 2 paards kunnen trekken.
Of ik moet een (2) paards trailertje kopen.
Nu vroeg ik me af of iemand weet wat het jaarlijks kost (zo'n trailertje):
- Basis verzekering
- Belastingen

wat bedoel je nou? ik neem aan dat je een vrachtwagentje bedoelt ipv een nieuwe auto te gaan kopen?

Ashley5760

Re: Nieuwe auto of vrachtwagentje (Duitsland!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:07

Ja ik vroeg wat de belasting etc kost van een vrachtwagentje om vervolgens de afweging te maken. Wat auto kost weet ik inmiddels

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:47

colette_007 schreef:
Ja ik vroeg wat de belasting etc kost van een vrachtwagentje om vervolgens de afweging te maken. Wat auto kost weet ik inmiddels

Heeft de Duitse belastingdienst niet ook gewoon een site, net als in NL, waar je autokosten kunt opzoeken?
Hoe zit het tegenwoordig met rijbewijzen in D? Vroeger mocht je daar op een gewoon rijbewijs tot 7500kg TMM rijden. Is dat nog steeds zo? Dat zou wel het bekende probleem van (het gebrek aan) laadvermogen oplossen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 22:22

Geen idee mbt rijbewijs. Ik heb nl rijbewijs en heb ook een BE rijbewijs.

zico2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:39

Auto kost niet zoveel, ik heb een xtrail, mag 2000 kg , en diesel kost belasting 330 per jaar, verzekering is ongeveer 100 euro duurder dan in nederland.
Een twee paards trailer kost in de de belasting 78 euro, verzekering weet ik niet precies.

Voor zover ik weet is er geen site waar je kan kijken, wat het allemaal kost.