schuurplekken door rijlaarzen. Wie heeft de gouden tip??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

schuurplekken door rijlaarzen. Wie heeft de gouden tip??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:50

De titel zegt het eigenlijk al, maar ik zal dit eventjes wat uitgebreider verwoorden.

Ik heb sinds kort nieuwe chaps (cavallo) gekocht. Ik wilde ze vóór de wedstrijd van zondag een beetje "inrijden". Daarom heb ik er deze week ook erg veel mee gereden. Ze moesten nog een beetje uitrekken, dus ze zaten een beetje strak, maar niet op zo'n manier dat het erg stoorde. Voornamelijk bij langdurig doorzitten kwam er met de dag een beetje irritatie. Tot op de dag van gister, want tijdens de les ontstond er zo'n wrijving dat er op beide knieën aan de binnenkant redelijk grote schaafwonden ontstonden. Nu zijn schaafwondjes niet zo erg, maar wel erg vervelend. Zeker omdat ik zondag wedstrijd heb.

Er zijn tegenwoordig talloze middeltjes te koop op de markt, maar ik zoek eigenlijk naar iets wat én de pijn kan verlichten (tijdens het rijden natuurlijk!!!) én de wrijving verminderd.

Wie oh wie heeft voor mij de gouden tip???

Mijn excuses mods als dit topic verkeerd staat...

MarkusHaifa1

Re: schuurplekken door rijlaarzen. Wie heeft de gouden tip??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:00

Vaseline :D en dan een plakker erover, zo'n grote. Dat werkt bij mij altijd :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 22:08

MarkusHaifa1 schreef:

Nou dat heb ik wel:) Plakkertje mét gaasje? Ik heb pleistertjes zónder gaasje, dat werd me vandaag aangeraden. Wat doe je verder om ervoor te zorgen dat het verder niet wéér gaat schuren (ter preventie)??

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:47

Adamootje schreef:
MarkusHaifa1 schreef:

Nou dat heb ik wel:) Plakkertje mét gaasje? Ik heb pleistertjes zónder gaasje, dat werd me vandaag aangeraden. Wat doe je verder om ervoor te zorgen dat het verder niet wéér gaat schuren (ter preventie)??

Best zonder gaasje :D en ter preventie kan je bes lange sokken ONDER je rijbroek aantrekken. ;)