Misschien kan bokt mij helpen... Heb reeds de reglementen helemaal doorgespit. Binnenkort ga ik ZZ Licht starten met mijn 6 jarige en tot nu toe altijd met mn cappie gereden.
Eigenlijk wil ik dit ook voortzetten in het ZZL(heb geen hoed en voel met fijn met cap op), echter weet ik niet zeker of dat toegestaan is. Ik ben op meerdere grote concoursen wezen kijken waar ZZL (en hoger) gestart werd maar heb niemand met een cap gezien. Nu twijfel is dus of dat verplicht is al dan niet.
Wie weet het antwoord? Tot dusver ga ik ervan uit dat het toegestaan is om met cap te rijden.
Groetjes, Esmee.
HubbaBubba
Geplaatst: 16-06-11 20:24
Huh... Met een zesjarige mag je dat toch nog niet starten of ben ik nou gek?? Dacht dat je met een 6 jarige in april Z mocht starten, maar dat is dan zeker 5??
Maar het lijkt me stug dat je niet met cap mag starten..
Nee dat vond ik ook al, mja, als je een kleine 100 ZZL ruiters ziet en niemand die een cap draagt en geen specifieke reglement omschrijvingen dan ga je twijfelen. Maar dan lijkt het me duidelijk: de cap gaat mee. Dank voor de reacties!
TheHorseInn
Geplaatst: 16-06-11 20:28
idd,volgensmij mag het gewoon!
lijkt me idd een beetje raar
Lilliputter
Geplaatst: 16-06-11 20:29
Dinsdag nog bij een ZZL wedstrijd wezen kijken en daar reden verschillende ruiters met een cap. Uiteindelijk is het veiliger dan een hoedje