Hallo, Ik heb een pony die meestal in de wei staat samen met 1 van onze andere paarden. Alleen krijg ik hem nooit te pakken. altijd als ik op hem af loop draait ie zich al om en rent hij weg. Alleen als we eerst het andere paard eerst uit de wei halen en naar stal brengen krijg ik hem wel te pakken. Verder helpt echt niks, eten interreseert hem ook helemaal niks. Dit is heel irritant, want altijd als ik een keer wil gaan paardrijden moet ik eerst het ene paard uit de wei halen en naar de stal brengen (dat duurt een kwartier omdat we nog een stukje naar huis moeten lopen) dan mijn pony uit de wei halen, dan het andere paard weer terug naar de wei brengen. Heeft iemand misschien tips?
Volgende keer als je hem uit de wei hebt kunnen halen, beloon hem dan door wat lekkers te geven en te aaien, en zet hem vervolgens terug. Hierdoor ziet hij in dat als hij uit de wei wordt gehaald, het niet altijd betekend dat hij moet gaan werken.
simplytheb
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-11 15:24
Een appeltje of ander eten werkt ook niet echt. Ik zou inderdaad eens kunnen proberen om hem af en toe weer terug in de wei te zetten.
pingwenn
Geplaatst: 17-06-11 22:31
idd ook eens wat leuks gaan doen met hem. Of veel afwisseling, bijv. de ene dag rijden, dan longeren, wandelen, grondwerk.
En bij ons op wei staat ook een fries wat ook wel eens van die kuren heeft. we hebben dan zoiets, jij wil rennen, dan ren je maar. En we jagen haar dan een beetje op en als ze dan moe is krijg je haar zo te pakken. maar bij haar werkt tegenwoordig een appeltje dan ook wel.