Niet alleen kunnen staan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAppelmoes

Niet alleen kunnen staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:06

Hee,

Ik zit dus met een probleempje, mijn 3 jarige merrie wil absoluut niet alleen staan. Dan gaat ze als een idioot rennen en na 5 minuten springt ze over het hek heen (er staat stroom op en het is een vrij hoog hek), ze redt het makkelijk, maar het is gewoon heel irritant omdat ik haar niet alleen kan zetten. Ookal rijd ik in de bak op mn andere paard, en zij staat in het weiland dat aan de bak grenst, springt ze er toch overheen. Alleen op stal is ook een probleem, ze legt haar benen zowat bovenop de stal. Heeft iemand misschien tips?

liefs

oeps, zie nu dat het topic verkeerd staat. Kan iemand hem anders verplaatsen?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:50

Waaróm moet ze alleen staan? Is dat alleen als je aan het rijden bent met je andere paard?
Wat heb je tot nu toe gedaan om het op te bouwen?

bentebeauty

Re: Niet alleen kunnen staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:22

Kan ze op de stal met haar benen? Begin mischien met dezelfde tactiek die je gebruikt als je een veulen bij haar moeder weg te krijgen. Stapje voor stapje

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 18:04

@ Dani_

Eigenlijk alleen als ik aan het rijden ben of als mijn moeder en zusje met hun paarden op wedstrijd zijn.

Toen we haar net hadden heeft ze de eerste week alleen gestaan, omdat ze zo uit een kudde kwam en we haar eerst wilde ontwormen enzo. Daarna heeft ze 3 dagen in het weiland gestaan dat grenst aan het weiland waar de andere paarden in staan en daarna bij elkaar in. Dat ging allemaal goed, maar nu wil ze niet meer alleen staan, sinds ze doorheeft dat ze er overheen kan springen. Als ik haar gewoon alleen uit de wei haal is er geen probleem..

@ bentebeauty

Tja, we zetten haar liever niet alleen op stal, maar als de andere paarden op concours gaan moeten we wel.. We proberen het nu ook stapje voor stapje, maar het is niet dat ze het eng vind ofzo, ze wíl het gewoon niet.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:41

Het is idd echt een vervelend probleem, helaas kan mijn paard ook niet alleen staan. Dit heeft ze al haar hele leven (ze in nu 21) en het lijkt zelfs erger te worden. Ik hoop dat je voor jou paard wel een oplossing kunt vinden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:41

Wat soms wil helpen is je paard afleiden met voer en daardoor aanwennen dat alleen zijn helemaal niet zo erg is.
Het helpt niet bij ieder paard maar bij een van mijn paarden werkte het wel. Die kreeg altijd wat muesli en hooi op stal als ik met mijn andere paard naar les of concours ging. Uiteindelijk gaf hij niks meer om het alleen zijn en kon ik hem gewoon alleen in de wei achterlaten als ik met de ander wegging.
Andersom werkte het helaas niet.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:54

Ik zit ook met dit probleem, ik denk dat stapje voor stapje het best is en je paard op de veiligst mogelijke plaats neerzetten. Zo te horen is de stal bij jou niet veilig, dus dan zal ie in het land moeten staan denk ik. Steeds wat langer wegblijven.