De situatie:
Stel je hebt een kind, zeg even ergens tussen de 6 en 10 jaar, en je besluit dat het kind een pony gaat krijgen, bijv voor de verjaardag. (ik wil nu geen discussie over wanneer wel of niet etc, gewoon even het idee: kind gaat eigen pony krijgen, er is genoeg geld, tijd en ruimte/ stalling en kind vind pony leuk en rijdt ook al). Hoe pak jij dat aan, hoe zou je het doen/ heb je het gedaan?
Ga je voor de verrassingsaanval en ga je zelf op zoek naar een leuk betrouwbaar beessie, bespaar je je kind de spanning en teleurstelling van vele malen kijken, afgekeurd worden etc. En hoop je op een goede klik. Doe je er een strikkie om en zet hem in de stal waar kind onder andere voorwendselen heen gelokt wordt en verras je je kind dan? (Optie 1)
Of ga je voor zekerheid, is het jammer van evt teleurstellingen maar vind je de klik/ combi belangrijker en ga je dus samen met het kind op zoek. Ga je enkele pony's bekijken en laten rijden. En neem je samen het besluit welke het gaat worden? (optie 2)
Of zeg je: mijn instr (of beter, die van het kind) kent kind en capaciteiten beter dus die laat ik zoeken, en dan verras ik het kind daarmee (optie 3)
Optie 4 laat je ook de juf zoeken maar ga je met het kind wel proefrijden om te kijken of er een klik is.
En bij optie 5 laat je het geheel aan het toeval over en hoopt dat een familielid een leuke pony uitzoekt waar je kind mee varrast gaat worden.
Ik ben benieuwd....
) en dat had niet beter kunnen gaan volgens mij.
" is dan weet je ook genoeg