Hoi, ik ben bezig met mijn trailer opknappen.. Nu zit er een net nieuwe rubbere gietbodem in.. Maar om de vloer eronder te kunne checke heb ik een hoekje van de rubbere gietvloer los moeten halen.. Dit krijg ik niet meer mooi, goed vast daarom zoek ik een piepklein beetje rubbere gietvloer. Ik heb het dan echt over maar 1kg.. Ik vind het zonde om 150 euro neer te moete legge voor zoon grote zak waar je heel je trailer mee kan doen en ik maar 1 kg nodig heb.. Heb toevallig nog 1kg over? Of weet je waar ik dat zo los kan kopen voor. Zo goedkoop mogelijk? reageer dan ff of stuur me een pb.. Alvast bedankt... Gr lott
Ik dacht ook al een kit om het mee vast te plakken. Dat hebben ze over het algemeen wel bij de bedrijven die de trailers verkopen, schijnt niet zo duur te zijn ook. Je moet er dan wel voor zorgen dat de bodem goed droog is, anders hecht het niet.
cissy
Geplaatst: 16-06-11 14:17
Ik heb er het rubber van mijn klep mee vastgeplakt doen er een stuk af was getrapt door een paard, werkt perfect! Heb het ook gebruikt om de rubbermatten mee af te kitten langs de randen en de gietvloer, zit er al jaren op en nog steeds goed afgedicht, wel regelmatig checken maar dat moet je met alle kitranden van je trailer dus dan neem je deze gewoon mee. Ik heb die kit gewoon bij de automaterialen handel gekocht.
Lottegold
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-11 14:40
Ik heb het al vastgeplakt met motnagekit en dichtgekit.. Maar waterdicht krijg k t het niet.. Het gaat om zoveel gewicht van dat rubber dat " omhoog trekt" dat denk ik niets zo sterk s pm het vast te houden...
Royallady
Geplaatst: 16-06-11 18:28
Ik weet niet of je montagekit inmiddels hard geworden is, maar je kunt evt. op het puntje iets zwaars opleggen (betonklinker oid.) en met een heteluchtfohn het rubber verwarmen, dan heb je grote kans dat het wel weer recht wil.
Ik denk niet dat het rubber gaat vloeien door hitte toe te voegen. Een gietrubbervloer (bijvoorbeeld Agroflex N) bestaat uit 3 onderdelen: vloeibare latex, rubbergranulaat en harder. Dat mix je normaalgesproken met elkaar en breng je daarna het mengsel aan in de trailer. Het granulaat vormt het skelet van de gietvloer, en wordt omsloten door de latex die uithardt door de harder. Als je dit gaat verwarmen zit je nog steeds met de harder, die een reactie is aangegaan met de latex en het rubber.
Maar rubber kun je met secondelijm week maken, zodat het ergens op plakt, dus zou je dat op een klein stukje kunnen uitproberen (en als het werkt later een grote pot secondelijm kopen).
Karreman
Geplaatst: 24-06-11 21:25
Als je de gietvloer fohnt gaat ie niet smelten. Het makkelijkste is om de vloer onder het losse stuk schoon en droog te maken en in te smeren met lijm(kit) . druk dan de mat aan en leg er een goed zwaar voorwerp op wat de mat aandrukt , totdat de lijm droog is en dan zit ie weer vast
Dat heb ik dus al gedaan en het heeft oongveer 4 dagen met 40 kilo erop kunnen drogen.. Twee dagen nadat ik het weaf heb gehaald stond het toch weer omhoog..