Spullen op paard naar Amerika , hoe zat het ook alweer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Spullen op paard naar Amerika , hoe zat het ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 08:24

Binnenkort vertrekt één van de paarden die ik train naar Amerika. Normaal doen we niets om in het vliegtuig maar bij deze wil ik dat wel graag doen omdat hij erg nerveus kan zijn en dan wil hij nog wel eens een been raken. Dit betekent dat hij voor het vervolgtransport ook weer ingepakt moet worden.
De laatste keer dat ik een paard in de beschermers heb laten vliegen werd alles wat ze om hadden bij aankomst direct vernietigd waardoor je eventueel een extra nieuwe set mee moest sturen maar volgend mij heerste er toen iets van vogelgriep of varkenspest in Nederland.

Mijn vraag is dus of iemand weet of dat nog steeds gebeurd of dat hij gewoon de spullen uit Nederland op kan.

ElCamino

Re: Spullen op paard naar Amerika , hoe zat het ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:43

Werkelijk geen idee, ik zou gewoon goed inpakken en wegsturen, en als verloren beschouwen, misschien kun je bij aankomst degene die het dier afhaalt meteen nieuwe spullen laten omdoen ?
(De Quarters die ik ken hebbenook nooit wat om, puur vanwege de lange reisduur en kans op jeuk, irritatie, afzekken etc etc... maar ik begrijp dat je hem wilt beschermen...)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:07

Het maakt dus niet heel veel uit wát of hoe je het opdoet, voor de paarden het vliegtuig ingaan wordt het spul er toch afgehaald.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:25

Dat is niet waar Wolkje, de voorkeur is om niets om te doen (wat ook mijn voorkeur heeft) maar het is wel degelijk mogelijk om ze ingepakt mee te geven. Voorwaarde is wel dat alles er goed omheen zit zodat er geen risico is dat er onderweg iets gaat schuiven.

Ik wil het graag weten omdat ik daar rekening mee kan houden met wat ik extra meeneem en of er nieuw spul of oude dingen omheen gaan ElCamino.

Mocht iemand het juiste antwoord weten dan hoor ik het graag maar anders overleg ik gewoon even met de transporteur.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:35

Goh, de paarden die ik op het vliegtuig zette, mochten nooit iets om.
Hooguit een dekentje op, maar dat ging in het vliegtuig ook af.
De paarden die vanaf het vliegveld bij ons kwamen hadden ook allemaal een tas bij zich waar evt bandages en dekens inzaten. Voor vertrek was dat erafgehaald.

Zal dan wel van de transporteur afhangen, even overleggen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 23:12

Eigenaardig, misschien de manier waarop ze ingepakt waren? Vanaf Schiphol kun je alleen met Martinair (nu ook niet meer denk ik) en KLM paarden verschepen en beide hebben we in het verleden gebruikt bij paarden die met bandages om verscheept werden. Maar in beide gevallen waren dat uitzonderingen. Als je met twee paarden aankomt en eentje is gewoon kaal en de ander zoveel mogelijk ingepakt dan zal het misschien duidelijker zijn dat je dat niet voor niets hebt gedaan.
Zodra ik een datum heb waarop hij gaat vliegen ga ik even bellen om te overleggen hoe of wat.