Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vala schreef:Kersen aan paarden geven? Heb ik nou nog nooit van gehoord.

Anne. schreef:In een kers zit een enorme pit, lijkt me niet dat dit zo fijn is om te verteren voor een paard, vooral niet als het er 10 of 20 worden.
Over de wormen, tsja.. Weet jij veel wat voor wormen het zijn. Dalijk scheep je je paard op met een enge besmetting of infectie. Kan nooit goed zijn.
sndr_vdb schreef:Anne. schreef:In een kers zit een enorme pit, lijkt me niet dat dit zo fijn is om te verteren voor een paard, vooral niet als het er 10 of 20 worden.
Over de wormen, tsja.. Weet jij veel wat voor wormen het zijn. Dalijk scheep je je paard op met een enge besmetting of infectie. Kan nooit goed zijn.
Over die pit. Wij eten soms ook per ongeluk een pit op en dan komt die er ook gewoon weer uit .. en ik heb gezien dat m'n paard de pitten uit z'n mond laat vallen dus veel krijgt hij er al niet binnen![]()
En over de wormen. Ik heb dus ook kersen met wormen gegeten(onbewust), een halve bak misschien(30-40 kersen) en ik leef nog helemaal .. dus daar zie ik ook niet echt een probleem in
. En dan is het denk ik verstandiger om gewoon paardenvoer te geven.eilleen333 schreef:Waarom vraag je eigenlijk of dit kan als je zelf al weet dat het gezond zou zijn en dat hij de pitten uitspuugt?
Ik zou het zelf niet doen. Waarom wel? Voor een paard maakt het niet veel verschil, als ie maar wat te vreten krijgt. En dan is het denk ik verstandiger om gewoon paardenvoer te geven.
Op welke informatie baseer je dat het gezond zou zijn?
sndr_vdb schreef:eilleen333 schreef:Waarom vraag je eigenlijk of dit kan als je zelf al weet dat het gezond zou zijn en dat hij de pitten uitspuugt?
Ik zou het zelf niet doen. Waarom wel? Voor een paard maakt het niet veel verschil, als ie maar wat te vreten krijgt. En dan is het denk ik verstandiger om gewoon paardenvoer te geven.
Op welke informatie baseer je dat het gezond zou zijn?
Variatie is ook belangrijk.
De paarden zijn blij als ze af en toe eens brood krijgen wat we over hebben. Zo reageren ze niet op korrels(behalve de pony), omdat dat een gewoonte is zeg maar. Hetzelfde gelijk wij elke dag brood eten 's morgens en af en toe cornflakes kan dan zo goed smaken.
Appels, bananen, .. allemaal goed voor een paard en ook voor ons. Dus waarom kersen niet?
. Maar ook niet ivm de suiker die er in zit.
Of je controleert het goed of je voelt ze er uit gaan
dus kan me niet voorstellen dat die pitten zo slecht voor een paard zijn. Dan had de natuur daar wel iets op bedacht. 12sterre34 schreef:Wij poetsen de paarden onder een kersenboom en nu ze er langzaam uit beginnen te vallen eten ze ze graag van de grond! Natuurlijk zijn dat er per keer een stuk of 20 max. schat ik en daar hebben ze naderhand echt geen last van. Je hoort de pitten wel tussen hun tanden en soms slikken ze door en soms laten ze ze uit de mond vallen. Dus als je niet een hele bak in een keer geeft kan het echt geen kwaad en ze vinden het erg lekker.
Als reactie op diegene boven mij, hoe denk je dat wilde paarden die pitten uit appels zouden moeten krijgendus kan me niet voorstellen dat die pitten zo slecht voor een paard zijn. Dan had de natuur daar wel iets op bedacht.