[PG] paardjes van manage schooneng

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

[PG] paardjes van manage schooneng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:14

Hai hai,

Ik zat vandaag eens te denken aan mijn pony, en alle pony's op de manage die er toen gelopen hebben...
Van vele weet ik nooit wat er gebeurd is, en ben ik stiekem wel benieuwd of iemand ze kent..Of gekent heeft. Sommige waren al oud, de andere wat jonger.
De foto's zal ik snel eens inscannen, helaas heb ik niet van alle paardjes foto's..

Zilva - een groot lomp zwart merrietje met kol van rond 1.70m gok ik, erg groot maar erg lief voor kinderen leeftijd helaas geen idee
Lady - een donkerbruine merrie zonder aftekeningen van rond 1.60m die ook de tolt kon en een heerlijke galop ook had
Basje - een witte ruin met wat spikkels, dus kan ook vliegenschimmel zijn? met een snebje zal rond de 1.45 geweest zijn vaak gebruiks als beginnerspony
Floortje - een shetlander merrie grote maat die vaak voor kinderen gebruik werd, zal rond de 1 meter geweest zijn vliegenschimmel
Lisa - een bruine schimmel merrie, iel gebouwd erg sloom met rijden en was rond de 1.45 kon iedereen opstappen
Cassanova - een bruine merrie met als ik het goed onthouden heb 2 witte voetjes en een bles, deze had een gebruiksaanwijzing! als je met een zadel kwam had ze haar oren al in haar nek, wat er gebeurd is weet ik niet, maar voor beginners geen goede pony om op te zadelen. als je er eenmaal opzat had je geen problemen mee en reed ze keurig. Ze zal rond de 1.55 geweest zijn
Opoe / Bonny - bruin wit shetje , was op de manage tijd al rond de 30
Unicum - Bruine pony ruin (new forest?) rond 1.50m met bles, was vroeger goed in dressuur, schijnt naar een meisje verkocht te zijn toen de manage sloot die verder ging ik dressuur met hem, ook een super maatje met mijn oude pony Folly.
Sjors - Bruine grote maat shetlander ruin, ongeveer 1 meter of ietsjes hoger. Met een bles, en hield van bokken.
Sambal - roodschimmel merrie die erg luxe gebouwd was, met een blesje scheen een renpony geweest te zijn vroeger, kon erg hard gallopperen ging er ook graag voor als je haar de ruimte gaf. Ze was ongeveer 1.45m
Mr Berry - Palomino hengst met op de linkerschouder een donkere vlek en een bles Ook had hij links een maanoog
Billy - Bruine (new forest?) ruin rond de 1.55 mooi paardje om te zien. Voor wit voetje als ik het goed herinner en een kolletje. was destijds van een man die Billy daar nog even had laten staan. werd ook gebruikt in lessen. Ongeveer 2 jaar na de sluiting, heb ik Billy nog uit een hek gehaald toen hij vast zat met zijn 2 voorhoeven. Zonder hulp had hij het niet gered zonder wonden, en heb die avond nog ruim een uur met hem gewandeld om te kijken of hij pijnen had. Erna heb ik hem nooit meer gezien.
Skippy - Witte kleine a pony maat merrie. Had een volledige witte kleur ook de neus etc. Had toen een veulentje gehad die bij de geboorte, of vlak erna overleden is. Kort erna is Skippy verkocht.

De foto's die ik heb zal ik nog eens even inscannen deze week.
Echter zijn die al van jaaaaaaren terug, dus zijn ze niet van super goede kwaliteit!
De manage sloot ongeveer de deuren rond 1996-1997
Kort erna, of iets ervoor zijn de meeste pony's al verkocht.
Ik weet wel dat Unicum vrij vlot verkocht was.

danienappy

Re: [PG] paardjes van manage schooneng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:56

ik neem even een abbonnement voor de foto's :P