Nep leren laarzen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Nep leren laarzen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:52

Sinds ongeveer ± 7 maanden heb ik nieuwe MH Sportive Rider laarzen, daarvoor had ik hetzelfde type sinds 5 jaar die mij super voldeden, maar omdat deze begonnen te slijten besloot ik nieuwe te kopen, van hetzelfde merk en type.
Via marktplaats vond ik dezelfde maat en type, een particulier die een miskoop had gedaan qua maat en ze wou doorverkopen; ongedragen nieuwe laarzen incl. doos. Deze heb ik overgenomen voor minder dan de helft van de nieuwwaarde.

Elke keer na het rijden berg ik mijn laarzen keurig weer in de kast met laarzenspanners. Een keer in de zoveel tijd wat periodiek onderhoud om het leer in goede conditie te houden, precies zoals ik ook met mijn vorige laarzen deed en ook met zadels en hoofdstellen. Nooit geen problemen.

2 maand geleden begon het leer wat rare barstjes te vertonen, een soort rimpeltjes. Misschien zakte de voet wat in en moest ik ook voetspannertjes kopen? Ik vond het echter wel raar, mijn oude laarzen van 5 jaar oud vertoonden geen enkel barstje en werden even intensief gebruikt en ook keurig schoongemaakt en opgeborgen.

Nu deed ik gister mijn laarzen na het rijden uit, laarzenspanners erin, en zag ik tot mijn schrik dat een van de barstjes 'losliet'!
Dus ik zet de laars op tafel om ernaar te kijken en pak het barstje beet, deze kon ik er zo aftrekken als een velletje!
Dit lijkt mij een gevalletje 'gecoate laars', maar MH coat hun laarzen naar mijn weten niet! Verder viel mij laatst op dat het leer bij de rits een beetje losliet van zijn lijmrandje, apart, nooit opgevallen bij mijn oude laarzen maar dat zou niks betekenen zei ik tegen mijzelf.

De barstjes:
Afbeelding

Het plek waar het leer 'losliet':
Afbeelding

Het probleem is, ik heb ze particulier gekocht, ik kan dus niet bij de winkel aankloppen en heb geen bonnetje voor garantie.

Is dit normaal? Heb ik namaak gekocht en zijn er meer mensen met deze ervaringen?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:55

Ik volg dit even. Heb ook MH's met dingen die mogelijk op scheurtjes beginnen te lijken, en waren voor mij wel even een hap uit m'n portemonnee...

WouterSunny

Re: Nep leren laarzen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:29

Ik volg het ook even voor een vriendin, die heeft hetzelfde probleem. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:17

Dit probeem had ik altijd met mijn jodphurs, of hoe je het ook schrijft.
Toen heb ik er maar zwarte schoensmeer overheen gedaan, dat het wat minder opviel, maar het is wel balen! ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:05

wat gek! ik heb al heel wat jaren die laarzen,en nog nooit zulke plekken gehad. ik zou even informeren bij de fabrikant

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:09

Het lijkt idd wel of je laarzen ge-coat zijn. Jeetje dat is balen!

Juwelenschip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:20

Jammer dat je er niet mee terug kunt naar de winkel, maar wat je wel kunt doen is de fabrikant bellen of mailen en vragen of het echt leer zou moeten zijn of iets anders met coating en hoe lang het volgens hen minimaal moet duren voor die laklaag loslaat.
Met een beetje geluk mag je ze alsnog direct naar hun opsturen.