Wie o wie legt me de puntenwerking uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Wie o wie legt me de puntenwerking uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:04

Ik voel me best stom om dit te moeten vragen :+

Ik kan nog mee volgen dat B het lichtste is, dan L1 & L2?, dan M en dan Z?
Maar.. Hoe werkt dit nu juist? :+

Ik ben gewoon nieuwsgierig, wie weet doen Baileys en ik het over een jaar of wat wel goed genoeg om er eens serieus over na te gaan denken.. Maar ik snap dus niks van het systeem, gewoon omdat ik er absoluut niet mee bekend ben. Wie helpt me? :+

Anoniem

Re: Wie o wie legt me de puntenwerking uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:06

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:08

Is toch niet stom ;)
B, L1, L2, M1, M2, Z1, Z2, ZZlicht, ZZzwaar is het belangrijkste om te weten denk ik :)
Je moet 10 winstpunten halen in elke klasse om verder te mogen naar de volgende klasse.
Min. 10 en max. 20 wp's is het geloofik. Heb zelf ook al een tijdje geen wedstrijden meer gestart dus het max. aantal kan veranderd zijn.

Om officieel te mogen starten heb je een startkaart + startcoupons nodig.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:09

Het staat allemaal gewoon in de Wiki hoor, kwestie van even verder kijken dan je neus lang is ;-)!

Maar goed, je begint in de B(eginners), dan de L1 en L2, L=licht, Dan M1 en M2, M=midden, en dan de Z1 en Z2, Z=zwaar. Maar dit is in Nederland, jij bent van Belgie, daar zijn verschillende systemen.

@caprio, bij 10 mag je en bij 30 moet je pas ;-)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:15

Ik zie dat jij in Antwerpen woont. In Belgie zijn meerder bonden, allemaal met een ander soort puntensysteem. Van welke bond ben jij lid of wil je juist lid worden?
Misschien zijn er wel Belgische Bokkers die jou het systeem kunnen uitleggen.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:19

Ik zou je het systeem van de lrv kunnen uitleggen? Lrv is de landelijke ruitervereniging van Belgie.. maar je hebt ook de VOR en trens (of dat hoort bij elkaar ofzo, ken daar niet veel van), dus hangt er vanaf waarbij je wil rijden. :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:42

Nathaliefje schreef:
Ik zou je het systeem van de lrv kunnen uitleggen? Lrv is de landelijke ruitervereniging van Belgie.. maar je hebt ook de VOR en trens (of dat hoort bij elkaar ofzo, ken daar niet veel van), dus hangt er vanaf waarbij je wil rijden. :)

Ik was vroeger verzekerd bij de LRV, dus ALS het er ooit van komt, zou het inderdaad LRV worden.

Maar die winstpunten, hoe werkt dat dan juist? Voor zover ik hier mee lees in sommige topics, zie ik dat een gemiddelde score rond de 180-190 ligt? Ik veronderstel dat er dan heel veel onderdelen zijn waar punten op gegeven worden.. Kun je ook minpunten krijgen dan? :+ Ipv winst..

Edit. Ik ben even het linkje gaan bekijken, en volgens mij snap ik het nu. Dank jullie!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:51

In Nederland bestaat uit een proef uit 30 onderdelen / oefeningen, voor ieder onderdeel krijg je een cijfer van 1 tot 10.
Je kunt dus max 300 punten halen. Vanaf 180 punten (alles gem een 6) heb je 1 winstpunt, meer dan 195 punten, 2 winstpunten
En meer dan 210 punten is 3 winstpunten. In de B en L1 kun je enkel winstpunten halen, vanaf L2 ook verliespunten.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:38

Even een kleine aanmerking op de post van Mellis96, in de L1 kun je ook verliespunten rijden, alleen kun je niet degraderen...!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:52