Manen- en staart exceem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneuijttt

Manen- en staart exceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 10:50

Hoi!
Mijn shetlander van 4 jaar, 1,07 heeft manen en staart exceem, ze heeft altijd al jeuk gehad maar hoe erg het er nu uitziet is gewoon niet leuk! Bijna al haar manen zijn er af, en haar staart ziet er ook niet meer uit. Deken is geen oplossing, heeft ze om de een of andere reden zo kapot of eraf. Heeft er iemand misschien spul wat ECHT helpt? Of spul wat je ergens op internet kan bestellen?
Ik weet dat je het overal kan krijgen, maar heb liever spul wat aanbevelen word dan wat ik koop en dan uiteindelijk niet helpt!
Ik hoor graag de reacties!
Groetjes Anne

marionblo

Re: Manen- en staart exceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:33

Paarden reageren vaak heel wisselend op middeltjes; wat bij de een werkt, hoeft niet bij de andere te werken. Een deken helpt wel altijd. Ik weet niet welke soort je geprobeerd hebt? Je zou moeten weten hoe ze de deken eraf/kapot krijgt. Dan kun je er misschien iets aan doen.
Wat vaak wel helpt is het dieet aanpassen. Ik weet niet wat ze nu te eten krijgt, maar gras speelt zeker wel een rol bij zomereczeem.
Mijn 2 eczemers krijgen geen gras meer, en hebben aanzienlijk minder last van jeuk.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:42

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:53