Nederlandse die in Duitsland starten?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Joycke_

Nederlandse die in Duitsland starten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 12:07

Hallo,

Zijn hier nog bokkers die ipv in Nederland in Duitsland op wedstrijd gaan?
Ik ben momenteel op me goedkeuring van de KNHS aan het wachten en dan ga ik over na Duitsland.

Verder nog mensen die hier ervaring in hebben?

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:35

hii,
hoe gaatdat dan?
Ik was nl ook altyd lid van KNHS,, en van een nederlandse ponyclub, maar nu wil ik graag ook in duitsland starten..
kan dat als je gewoon lid bent van een nederlandse ponyclub? ofmoet je dan persé ergens in duitsland lid zijn? Ik heb wel gehoord dat ze in duitsland strenger zijn.. en nóg een tikkeltje officieler.. ;)

_Joycke_

Re: Nederlandse die in Duitsland starten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 16:01

Ik ben aangemeld bij een Duitse vereniging, krijg vanuit duitsland een jaarlicentie.
Alleen de KNHS moet goedkeuring geven maar daar doen ze niet moeilijk over en ze sturen mee wat je al in Nederland gestart hebt zodat je ook ongeveer het gelijke niveau in duitsland kunt starten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:10

Zou ik mogen vragen, wat jij de voordelen van Duitsland vind :o

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:14

Ik train zelf in Duitsland en ik sta er op stal. Iedereen helpt elkaar op concour, de gezelligheid.
De indeling van de wedstrijden, op lager niveau zijn de proeven korter en ik persoonlijk vind 6 min ronddraaien voor een 3 a 4 jarige veel.

In nederland is het bij ons allemaal individueel, je rijdt je proefje en derna ben je weg. De gezelligheid en sportiviteit die er heerst en vaker zijn er op de zaterdag een feestje.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:27

ah okee, nou dan ben ik benieuwd.. 'kwist niet dat je dan in duitsland op het ong. gelijke niveau starten kunt... bedankt:)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:23

Ik rij SGW wedstrijden in Duitsland in de klasse VA. Ik heb een licentie voor 30 euro en kan gewoon in Duitsland starten terwijl ik in NL lid ben. Ik geef mij via de KNHS op en alles wordt geregeld. Niveau is 1 stape hoger dan dat ik in NL rij. Mijn winstpunten tellen ook gewoon mee.
Vind persoonlijk dat de wedstrijden beter zijn georganiseerd maar veel wedstrijden hebben dan ook een evenementenbureau ingeschakeld. Met het springen en cross zijn de parcoursen in mijn belevingen fijner te rijden. Afstanden kloppen altijd. Uitslag is er ook altijd snel. Vaak al binnen een half uur nadat de laatste is gestart. Met dressuur wordt er veel strenger gejureerd maar daar leer je alleen maar beter van rijden.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 11:46

Dankje wel voor je info! Ik start niet meer in Nederland, zal dit jaar en als alles goed gaat komend jaar alleen in Duitsland starten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:39

Tellen de winstpunten gewoon mee in NL dan?
Ik had de KNHS gemailt, hoe het moet als ik Belgie ga studeren, zij zeiden toen dat ik wel in belgie kon starten (met KNHS dispensatie) maar dat de wp niet tellen (dus heeft het ook vrij weinig nut om in belgie te starten voor mij).

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:27

@ collette_007 bij SGW wel. Ik weet niet hoe dat met de dressuur of springen gaat.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:05

Nee de winstpunten tellen niet mee, maar als ik in Duitsland hoger niveau ga starten en derna weer inNederland wil rijden kan ik vanuit de FN een formulier krijgen waarin zij aangeven wat ik in Duitsland gereden heb en dan mag ik in Nederland ook op dat niveau rijden! Dus al tellen de winstpunten niet mee, mag ik in nederland toch hoger starten

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:30

Oke dat zeiden ze er natuurlijk niet bij haha.
Weet jij mss hoe het zit met (zowel dress/spr/sgw) starten in dld?
Naar wat ik weet moet je bij dressuur ook theorie leren of iets van examen doen voor je op wedstrijd mag?
En moet je ook lid zijn van duitse club?
En kan ik bv ook dressuur in nld en springen in dld?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:35

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar aangezien wij binnen een niet al te lange tijd naar Duitsland gaan verhuizen.Misschien ga ik dan ook wel weer wedstrijden rijden.Maar aangezien ik de taal nog niet helemaal machtig ben,denk ik erover om eerst lid te worden van een nederlandse rijvereniging.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:44

colette_007 schreef:
Oke dat zeiden ze er natuurlijk niet bij haha.
Weet jij mss hoe het zit met (zowel dress/spr/sgw) starten in dld?
Naar wat ik weet moet je bij dressuur ook theorie leren of iets van examen doen voor je op wedstrijd mag?
En moet je ook lid zijn van duitse club?
En kan ik bv ook dressuur in nld en springen in dld?

Over de theorie is mij niks gezegd geworden maar zal zo eens op stal na vragen.
Je moet idd wel lid zijn van een duitse vereniging als je een Jaarlicentie wilt!
Bij een gast licentie niet daarmee mag je 8 of 9 keer in Duitsland starten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:47

ik mag met mijn licentie die 30 euro kost onbeperkt starten op een SGW. Punten tellen gewoon mee en je geeft je op via een tussenpersoon bij de KNHS. Zodra je aanmelding is geaacepteerd moet je zelf aanmelden en je gastlicentie meenemen op de wedstrijd.
Theorie hoef ik niet te doen.
Ik ben nu 2x gestart in Dld en heb er nog 4 in de planning staan.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:32

hoelang duurde het dat je vanuit de knhs de papieren kreeg? ik heb ze een week geleden een mail gestuurd met het aanvraagformulier erin