leren rijlaarzen op maat gemaakt .. advies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vitelli

leren rijlaarzen op maat gemaakt .. advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 11:14

Ik heb 2 verschillende maten voet én kuit. Daarom zou het super zijn als ik leren rijlaarzen op maat zou kunnen maken. Het zal wel wat duurder zijn maar 2 verschillende maten kopen is ook nogal wat! Wie kent een fijn adresje voor zoiets??! Ik zou er super mee geholpen zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: leren rijlaarzen op maat gemaakt .. advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:31

Bij dealers van Lipica kun je vanaf 200 euro (tot zo duur als je maar wilt :D) je leren laarzen op maat laten maken. Dus voor elk been / elke voet wordt een passende laars gemaakt. Er wordt op heel veel punten gemeten, dus écht maatwerk. Verder zijn er oneindig veel mogelijkheden, dus je kunt precies krijgen wat je wilt! Hier kun je de dealers vinden, en meer info: http://www.lipica.nl/dealers.asp

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:40

Bij lipica kosten de laarzen op zijn duurst 350 euro. Mijn laklaarzen komen bij Lipica vandaan en ben er erg tevreden over, echter ken ik ook mensen die er minder over te spreken waren!

Nu heb ik andere laarzen aan laten meten bij Petrie, deze zijn volgende week binnen, ben heel benieuwd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:52

Ik zou echt even een kijkje nemen bij lipica :j

Hier heb je ook een forum met heel veel foto's van laarzen, kun je beetje kijken of je het wat vindt:
Lipica Laarzen [#3]

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:58

Ik heb mijn leren rijlaarzen bij een paardenwinkel in Eindhoven gekocht.
Er fijne winkel en ze helpen je ook erg goed.

www.ej.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:21

Ik heb De niro's die kunnen ook op maat gemaakt worden. Wel wat duurder als bijv. lipica maar de kwaliteit is ook 100x beter(ben zelf niet echt over lipica te spreken uitleg via Pb als je wil ;) )

Ook Derby's kunnen op maat. Maar petrie ook. Dus eigenlijk kun je bijna alle betere merken op maat laten maken. Maar je moet gewoon eens kijken wat je wil. Kalfs leer of runderleer, hard/zacht, hoge kwaliteit/lage kwaliteit. En je buget natuurlijk.

De niro kwam bij maat werk uit tegen de 500 euro. Petrie komt er 80 euro bij op de normale prijs. En derby's weet ik zo niet..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:32

HAR-->RUI

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 14:04

Nou, ik kan aan de slag. Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie inbreng. Ik ga alle informatie eens bestuderen. Hopelijk kan ik eens afstappen van mijn 2 maten rubberlaarzen en mooie laarzen laten maken die lang meegaan.