Rustige ! strand/buitenrit terschelling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Rustige ! strand/buitenrit terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:17

Een vraagje voor de ruiters die op terschelling wonen of er zeer regelmatig komen:
Ik werk al jaren zomers op het eiland, en mis dan het rijden onwijs. Nou ben ik een paar keer bij 2 verschillende verhuur bedrijven op buitenrit gegaan, met gemixte resultaten.
Ik kan namelijk redelijk rijden, stap draf en galop, sturen etc kan ik allemaal wel. Maar... Ik ben een ontzettende schijtluis. Dus op een onbekend paard galloperen, laat staan rengalop, laat staan rengalop over het strand, dat vind ik toch wel echt eng. Heb nu 2 keer een strand rit gedaan, waarbij de eerste keer het heel goed ging, tot we kuilen in het strand tegen kwamen en ik uiteindelijk met paard en al onderuit ben gegaan. (paard en ik beide alleen blauwe plekken en schaafplekken). De 2e keer ging wel goed, maar toen had ik ZO veel spanning, dat ik eigenlijk niet kon genieten. Ik hield de groep op, zat mn paard eigenlijk in de weg omdat ik hem constant wat inhield (waar hij overigens goed op reageerde, hij wou heel graag harder, maar bleef wel bij me en was verder eigenlijk wel braaf). Maargoed, ik heb dus dr nog niet echt van kunnen genieten, puur vanwege die spanning.

Wat ik nou heel graag zou willen, is ergens een hele relaxte rustige buitenrit maken, met draf en galop, misschien heel rustig over het strand, zodat ik over mn angst heen kan komen. Echter, ik heb wat moeite om een plek te vinden waar dat kan. Alle rustige ritten zijn beginners ritten, en sorry, maar stappen en totaal 5 a 10 min draven dat heb ik nu onderhand wel gezien. Kan wel genieten van het rijden en de natuur dan, maar, tja... Wil ook wel gewoon stuk door draven en een rustig galopje doen en als dat goed gaat een keer wat harder. En tja, de gevorderde groepen gaan toch eigenlijk altijd wel over het strand, met rengalop, en dat vind ik nu gewoon niet leuk door de spanning, en dus is het voor de rest van de groep dan ook nie leuk omdat ik iedereen dan op houdt...

Dus mijn vraag: weet iemand een plek of manier of... eh.. particulier paard wat ik kan huren of zoiets, zodat ik een keer in een kleine groep, of met 1-2 anderen een rustige relaxte buitenrit kan maken? Alle tips zijn welkom!

Grobegni

Re: Rustige ! strand/buitenrit terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:58

Wij gaan altijd bij Terpstra rijden, degenen die op het strand niet willen galopperen gaan dan met een van de begeleiders langs het duin stappen, de rest rijdt naar de zee om op het harde zand te galopperen.
Wij hebben ook weleens gehad dat mensen met een gevorderdenrit meegingen en dat totaal niet aankonden, waardoor onze rit verpest werd, omdat we niet konden doen wat we wilden... De laatste keer heb ik met mijn zus en nog twee andere dames een geweldige rit gemaakt. Iedereen kon erg goed rijden, waardoor je er vertrouwen in kon hebben dat de bende niet aan de kletter ging, de paarden waren jong en pittig maar gehoorzaam en het was reuzegezellig.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:42

Dat is dus waarom ik niet in een grote groep wil :) Zodat het leuk is voor mij, en ik geen groep in de weg zit. Dan zit er ook minder druk achter, en kan ik beter ontspannen.

Heeft nog iemand suggesties?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:24

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:17

Als je voor een rustige vertrouwde rit wilt gaan raad ik inderdaad Puur Terschelling aan.
Ik loop daar nu een tijdje stage en de begeleiding en paarden daar zijn zeer geschikt voor wat jij wilt.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:19

Ik ging ook altijd bij Terpstra rijden
Het zijn fijne paarden (tenminste, dat was hel wat jaar geleden altijd zo) en aardige mensen.

Ook bij weinig mensen gaan de ritten door en je kunt gewoon aangeven wat je wel en niet wilt ;)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:23

Kan je niet informeren of ze voor een evt meerprijs gewoon een privérit willen organiseren? Mijn zus en zwager hebben ook weleens bij Puur gereden, omdat zwager niets kan een beginnersrit. Paar ging zowat achteruit, maar ze hebben genoten!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:03

Ik weet niet of je een ijslander ook wat vindt? :)

Zo ja, dan raad ik je zeker een ritje bij Sander & Karin aan!
http://www.ijslandsepaardenopterschelling.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54
Ik heb daar een paar weken terug gereden, voor het eerst op een ijslander en het was geweldig.
Hele leuke vrolijke mensen, en ze nemen maar max. 2 mensen per rit mee!
Je hebt dus de hele rit een goed contact met elkaar, en kunt veel zelf aangeven (of je naar het strand wilt, of het bos, of je wilt tolten of galopperen etc etc).

Er zijn best wat negatieve verhalen over de ' reguliere' paardenverhuur op Terschelling, de groepen te groot, chaotisch etc. Bij Sander en karin gaat het heel anders. De ijslanders zijn ook niet gewend om als manegepaarden achter elkaar aan te hobbelen.

succes! :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:06

Ik zal ze ff mailen, klinkt goed! Heb 2 keer eerder op ijslanders gereden, en dat waren beide hele plezierige ritten (op 2 verschillende locaties) Dankje voor de tip!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:11

Airborn schreef:
Ik zal ze ff mailen, klinkt goed! Heb 2 keer eerder op ijslanders gereden, en dat waren beide hele plezierige ritten (op 2 verschillende locaties) Dankje voor de tip!

Leuk! Hoop dat het wat wordt, ik heb er echt hele goede ervaringen gehad :)

In mijn profiel staan trouwens nog foto's ervan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:29

Mag ik hier ook een vraagje stellen? Ik ga namelijk ook deze zomer naar Terschelling en ik wil wel graag weten wat de ervaringen van iedereen is met huifkar- en paardenverhuur Puur Terschelling. Zit daar vlakbij en wil heel graag een keer een strandrit maken op het eiland. Iemand met ervaringen? Mogen zowel positief als negatief zijn, dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben. Ervaringen met andere verhuurders op het eiland mogen natuurlijk ook...

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:57

Zelf net terug van een weekje Terschelling en daar een heerlijke rit gemaakt bij Puur Terschelling. Veiligheid voor alles (op het bizarre af, veiligheidsbeugels, caps, een 'oortje' in voor als de begeleider op grote afstand is wil zeggen) en erg goed voor de paarden (goed harnachement, permanent buiten, opstapplatform etc). Ik reed in een heerlijk kleine groep (drie paarden incl begeleidster), vriendelijke en kundige begeleiding en heerlijk ontspannen gereden (lees niet krampachtig in een rijtje maar gewoon lekker naast elkaar en wisselen van plek). Het lijkt me de ideale plek voor TS, ze houden rekening met je wensen, en zijn super vriendelijk.

Lekker over het strand gegaloppeerd, door de branding gestapt, uitgewaaid en genoten van de prachtige omgeving!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:06

reina schreef:
Zelf net terug van een weekje Terschelling en daar een heerlijke rit gemaakt bij Puur Terschelling. Veiligheid voor alles (op het bizarre af, veiligheidsbeugels, caps, een 'oortje' in voor als de begeleider op grote afstand is wil zeggen) en erg goed voor de paarden (goed harnachement, permanent buiten, opstapplatform etc). Ik reed in een heerlijk kleine groep (drie paarden incl begeleidster), vriendelijke en kundige begeleiding en heerlijk ontspannen gereden (lees niet krampachtig in een rijtje maar gewoon lekker naast elkaar en wisselen van plek). Het lijkt me de ideale plek voor TS, ze houden rekening met je wensen, en zijn super vriendelijk.

Lekker over het strand gegaloppeerd, door de branding gestapt, uitgewaaid en genoten van de prachtige omgeving!

Dat is dan mooi om te horen, want als we naar Terschelling gaan zitten we namelijk daar vlakbij.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:55

Waar zit jij dan Hoi? Ik zit half juli voor 8 dagen in oosterend.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:43

JPitty schreef:
Waar zit jij dan Hoi? Ik zit half juli voor 8 dagen in oosterend.

Oh nee, ik in augustus pas.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:24

Puur Terschelling is zeker een aanrader!
Heb daar 3 jaar geleden ook een heerlijke strandrit gemaakt, inderdaad erg verantwoord en veiligheid voor alles. Begeleiding daar vond ik ook super!