Rustige ! strand/buitenrit terschelling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Rustige ! strand/buitenrit terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:17

Een vraagje voor de ruiters die op terschelling wonen of er zeer regelmatig komen:
Ik werk al jaren zomers op het eiland, en mis dan het rijden onwijs. Nou ben ik een paar keer bij 2 verschillende verhuur bedrijven op buitenrit gegaan, met gemixte resultaten.
Ik kan namelijk redelijk rijden, stap draf en galop, sturen etc kan ik allemaal wel. Maar... Ik ben een ontzettende schijtluis. Dus op een onbekend paard galloperen, laat staan rengalop, laat staan rengalop over het strand, dat vind ik toch wel echt eng. Heb nu 2 keer een strand rit gedaan, waarbij de eerste keer het heel goed ging, tot we kuilen in het strand tegen kwamen en ik uiteindelijk met paard en al onderuit ben gegaan. (paard en ik beide alleen blauwe plekken en schaafplekken). De 2e keer ging wel goed, maar toen had ik ZO veel spanning, dat ik eigenlijk niet kon genieten. Ik hield de groep op, zat mn paard eigenlijk in de weg omdat ik hem constant wat inhield (waar hij overigens goed op reageerde, hij wou heel graag harder, maar bleef wel bij me en was verder eigenlijk wel braaf). Maargoed, ik heb dus dr nog niet echt van kunnen genieten, puur vanwege die spanning.