Wat voor dressuurlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willem_roxan

Wat voor dressuurlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 12:05

zoals de titel al zegt: wat voor dressuurlaarzen?
ik ben al een hele tijd aan het sparen, denken om dressuurlaarzen te kopen maar welke zijn nu echt hééle goeie en met of zonder rits.
wie kan me helpen?

grtjs :)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:07

Ik heb Derby Soft Jumpers. Echt heerlijke laarzen.
Ze rijden super; veel contact met je paard en ze lopen ook nog eens heerlijk :P

Fjord29

Re: Wat voor dressuurlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:12

Ik heb meerdere rijlaarzen gehad. Cavallo jump junior. Deze hebben een rits, en zijn erg soepel. Ook heb ik petries in de kast staan. Duurt langer voordat ze zijn ingelopen, maar kwaliteit is goed. En op dit moment draag ik ariat. Zeer zachte rundlederen rijlaars, hoeft ze niet echt in te rijden, zijn lekker zacht, en lopen heerlijk. De cavallo en ariat zijn met rits.

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:21

Leeds van Petrie
Zitten als gegoten vanaf dag 1 zonder extra´s niet extreem duur en mooi, Heel blij mee!

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:22

Ik heb zwarte De Niro's met een rits aan de voorzijde (= polomodel). Je hebt ze ook met een rits aan de achterzijde maar dat vond ik meer iets voor springruiters :o. Zitten super door het zachte kalfsleder, heb ze niet in moeten lopen of rijden.
Er is natuurlijk erg veel keuze als je een laars zoekt. Het hangt er vanaf wat je budget is :Y) .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:24

Ik heb net voor mezelf het nieuwe model van Rectiligne besteld. Deze zijn mooi hoog en super slank om de enkels. Sjieke zool en super luxe uitstraling.

Het was niet mijn bedoeling laarzen te kopen, maar ik was hier op slag verliefd op :o .

Het stiksel boven heb ik bruin laten maken, maar dat kan ook gewoon zwart blijven. Ik heb het model zonder veters, maar hier hebben ze nog geen afbeelding van. De laarzen hebben wel een rits.

Die van mij komen hopelijk volgende week binnen :D .

Deze (alleen dus zonder veters en ik heb het bovenste stukje bruin laten maken) <3 :

Afbeelding

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:37

Ik heb een paar Petrie's, model ANKY en een paar van USG, met rits en veter. De eerste vind ik wat chiquer voor dressuurwedstrijden :j

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:45

Ik heb Petrie Athene. Ik vind het een hele fijn laars. Ik had ze zo ingereden en het inrijden deed ook geen zeer.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:48

Hele mooie besteld bij Paard en Laars!!
Worden helemaal op maat gemaakt, en zijn betaalbaar, gebruik ze alleen op wedstrijden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:49

Ik heb zelf de Petrie Standard, ik vind ze heel fijn en ze blijven ook mooi :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:02

Petrie's zijn moordwapens zo stijf :') (Tenminste, de anky, de standard ed)
Krengen inlopen is ook drama.
Wel mooie beenhouding krijg je er vaak van. Maar ik zou ze wel 2ehands kopen, is wat fijner.
Of bijv de petrie leed, die zijn soepeler.

Ik heb De Niro's, en Derby Soft Jumpers, instappen en rijden maar. (met rits en veters)
Heb ook petrie's gehad, de standard. Toen ze eenmaal ingelopen waren waren ze wel fijn en sjiek. :j

Konigs zijn ook erg mooi. Lipica's zijn ook mooi en niet duur.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:04

Ik heb de Niro's wil nooit meer anders!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:05

Ik vond het inlopen van mijn Standards juist wel meevallen, had het erger verwacht :=

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:31

HAR-->RUI

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:35

Er is zoveel keus wat betreft leren laarzen.. Wat je als eerst je moet afvragen is hoeveel wil je er voor uitgeven, wat voor soort laars wil je (dressuur, springen, allround) en of je maatwerk wilt of niet.

Ik zweer bij mijn konings wat ik toch wel de koningen van de dressuur laarzen vind.. Ik heb ze op maat laten maken, na heel veel problemen met mijn petrie's. Ik was wel een kleine 1000 euro kwijt maar het is me dubbel en dwars waard geweest. Ik heb ze nu ruim 5 jaar en zijn nog steeds zo goed als nieuw.
Wat ik je ook kan aanbevelen is Kempkens in Duitsland. Is een familie bedrijf, die ook de laarzen op maat maakt. De laarzen kosten 950 euro maar dan kan je het zo gek niet bedenken en ze maken het!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:03

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:55

Hoor ook dat mensen de petrie coventry voor dressuur kopen (springlaars) maar ze achteraf te dun in de schacht vinden waardoor ze vervormen, je kunt ze evt tegen een meerprijs laten voeren

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:04

Ik heb de petrie Anky Elegance, ik heb ze nog niet zo heel veel gebruikt maar ben er opzich wel heel tevreden over. :)