Wie wil er mee op volwassenen ruiterweekend Brabant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mikkie1987

Wie wil er mee op volwassenen ruiterweekend Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 23:42

Hoi bokkers!

Eens moet de eerste keer zijn dat ik een bericht plaats:

Al een tijdje ben ik op zoek naar een ruiterkamp/weekend voor (jong)volwassenen. Ik ben 24 jaar, kom uit Haarlem en zou dus heel graag deze zomer (ergens tussen week 28 en week 31)een weekend lang met paarden willen doorbrengen.... Nou ben ik op een leeftijd waarop mijn vriendinnen of niet meer paardrijden, of geen zin hebben in een ruiterweekend of geen geld hebben. Ik wil dolgraag, maar liefst niet alleen. Wie wil ook graag op ruiterweekend, maar ook niet alleen en is tussen de 18-30? Wellicht kunnen we samen gaan. Ik ben zelf een spontane, gezellige, gevorderde recreatieve ruiter(rijd sinds mijn 10, met een tussenstop van 3 jaar op mn 18e)die het heerlijk vindt buiten te rijden, verder hou ik van zingen, heb ik een HBO-studie afgerond en ga ik volgend jaar een master doen aan een universiteit.

Op onderstaande site: http://www.horseholiday.com/start/form.layoutdisplay.php?LAYCODE=Weekend%20Weg kwam ik 2 weekenden tegen die me aanspraken qua prijs & activiteiten: 'Paardrijden in het Brabantse land' en 'Buitenritten in de ongerepte natuur van Brabant'.

Wie wil er met mij mee? Stuur een leuk berichtje en wellicht kunnen we een keer afspreken!

labyrinth

Re: Wie wil er mee op volwassenen ruiterweekend Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:56

Misschien is het voor jou ook een leuk idee om juist naar het buitenland te kijken. Ruitervakanties daar hebben wat minder vaak groepjes die samen gaan maar juist veel mensen die alleen gaan waardoor je juist meer nieuwe mensen ontmoet.
Ik heb dat ook gedaan en ik ga nu voor de derde keer met iemand die ik in de eerste week heb ontmoet.

+ dat ik rijden in het buitenland vaak leuker vind omdat de mensen daar wat minder "truttig" omgaan met hun paarden, terwijl het hier vaak oversafe of het andere uiteinde onverantwoordelijk is. (uitzonderingen altijd daargelaten natuurlijk). Maar goed dat is mijn mening, misschien wil jij juist wel in Nederland blijven ;)

Als je het echt leuk vind om buiten te rijden en juist met het recreatieve rijden iets nieuwe wilt leren is dit misschien wel iets voor je:

www.ranch.nl

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:13

Een weekend zal in de vakantie periode moeilijk worden.

Indien je een midweek weg kan kun je je aansluiten bij ons, wij gaan met een groep (18 tot begin 40) naar de Alberthoeve in Wateren. Dit van 11 t/m 15 juli 2011.
Als je mee zou willen kun je je aansluiten, pb mij dan maar.

Tevens gaan wij twee weken later met een groepje naar Loenen. Daar zullen wij dan meerijden met de Loenense driedaagse. van 28 tot 30 juli maar wij zullen de 31e ook nog daar rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:21

mikkie1987 schreef:
Hoi bokkers!

Eens moet de eerste keer zijn dat ik een bericht plaats:

Al een tijdje ben ik op zoek naar een ruiterkamp/weekend voor (jong)volwassenen. Ik ben 24 jaar, kom uit Haarlem en zou dus heel graag deze zomer (ergens tussen week 28 en week 31)een weekend lang met paarden willen doorbrengen.... Nou ben ik op een leeftijd waarop mijn vriendinnen of niet meer paardrijden, of geen zin hebben in een ruiterweekend of geen geld hebben. Ik wil dolgraag, maar liefst niet alleen. Wie wil ook graag op ruiterweekend, maar ook niet alleen en is tussen de 18-30? Wellicht kunnen we samen gaan. Ik ben zelf een spontane, gezellige, gevorderde recreatieve ruiter(rijd sinds mijn 10, met een tussenstop van 3 jaar op mn 18e)die het heerlijk vindt buiten te rijden, verder hou ik van zingen, heb ik een HBO-studie afgerond en ga ik volgend jaar een master doen aan een universiteit.

Op onderstaande site: http://www.horseholiday.com/start/form.layoutdisplay.php?LAYCODE=Weekend%20Weg kwam ik 2 weekenden tegen die me aanspraken qua prijs & activiteiten: 'Paardrijden in het Brabantse land' en 'Buitenritten in de ongerepte natuur van Brabant'.

Wie wil er met mij mee? Stuur een leuk berichtje en wellicht kunnen we een keer afspreken!

Weet je dat heel zeker rond die tijd??
Waarom denk je dat dat paard op die foto een vliegendeken op heeft? Voor de lol? Nou, echt niet! Het stikt daar rond die tijd van de steekbeesten.

Ik ken beide lokaties en de rij-omgeving en is daar niks mis mee, maar doe het eerder (je bent nu al te laat) of later in het jaar.

Ik zou dan eerder opteren voor die midweek van friesiszwart, al was het maar dat er daar veeeeel minder steekbeesten zitten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 02:37

Wil je alleen buitenrijden, of ook wat leren (dus gewone lessen)? Wij hebben een instructieweek, is wel een midweek. Er zijn van allerlei lessen, dressuur, springen, cross en mennen, en natuurlijk gaan we ook buitenrijden (bos/strand). Ik heb meerdere 18+ inschrijvingen. Onze website is www.sintels.nl

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 06:36

Ik weet in Frankrijk een echt super plekje. Het is dan wel wat verder, maar de beleving is
Ook wel bijzonder en erg geschikt voor jouw situatie denk
Ik.
(eigenaren zijn Brabanders.. Telt dat ook? ;)
Google maar eens voor de lol maar ff Op pradis in Frankrijk. Veel plezier hoor sowieso met de plannen!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 06:40

Ik kan je maar een tip geven en dat is naar Tjechie te gaan. Ik ben daar ook alleen wezen rijden. En het is daar heerlijk. Gerund door een nederlands gezin, gaan vaker mensen alleen naar toe. Mij hebben ze toen in contact gebracht met anderen nederlanders die alleen kwamen.
Geweldig mooie natuur en heerlijk uitgetrekte weilanden om lekker hard te galloperen....
En de prijs is waarschijnlijk vergelijkbaar met een weekend/midweek in Nederland.

http://www.eagletrail.nl/

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 06:52

tis niet ver van nederland maar tis wel een super leuke vakantie
http://www.dutch-joy.nl/
wil er nog wel een keer heen maar dat zal echt pas volgend jaar worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:00

geen tips maar ga effe mee lezen komen leuke dingen voor bij

mikkie1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:40

Wow wat een hoop reacties :D Dank jullie wel! Ik ga zeker kijken naar alle tips, maar op dit moment zoek ik echt iets binnen Nederland. Friesiszwart & Liberty, ik ga jullie tips voor nu even uitzoeken.

Als ik klaar ben met studeren wil ik zeker een grote trektocht maken/een paardenvakantie gaan in Europa. Zal tegen die tijd nog eens alle tips nakijken. Heel erg bedankt voor alle reacties nogmaals!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 04:44

Geen dank hoor, als je meer informatie wilt dan hoor ik het wel!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:27

Je kan bij el rancho de verano kijken of ze nog plek hebben.
Dat is een ruiterkamp speciaal voor volwassenen.
Ben er zelf geweest en het is daar echt super :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:34

Waar is dat? leuk topic... Even in de gaten houden :-D
Kijk even mee. Wil ook nog graag een weekend of midweekje weg maar zal sept.worden. Wel met eigen paard.

Edit: gevonden... Leuk ;-)
Laatst bijgewerkt door Qizz op 11-06-11 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:39

Even een stipje....wil ook graag een keer midweek met eigen paard weg.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:40

labyrinth schreef:
Misschien is het voor jou ook een leuk idee om juist naar het buitenland te kijken. Ruitervakanties daar hebben wat minder vaak groepjes die samen gaan maar juist veel mensen die alleen gaan waardoor je juist meer nieuwe mensen ontmoet.
Ik heb dat ook gedaan en ik ga nu voor de derde keer met iemand die ik in de eerste week heb ontmoet.

+ dat ik rijden in het buitenland vaak leuker vind omdat de mensen daar wat minder "truttig" omgaan met hun paarden, terwijl het hier vaak oversafe of het andere uiteinde onverantwoordelijk is. (uitzonderingen altijd daargelaten natuurlijk). Maar goed dat is mijn mening, misschien wil jij juist wel in Nederland blijven ;)

Als je het echt leuk vind om buiten te rijden en juist met het recreatieve rijden iets nieuwe wilt leren is dit misschien wel iets voor je:

http://www.ranch.nl

dit ziet er geweldig uit daar zou ik ook wel mee naar toe willen net of je in Amerika of Australie bent <3

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:32

Gaaf idd. Maar wat kost zoiets?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:13

Qizz schreef:
Gaaf idd. Maar wat kost zoiets?

staat op hun site bijna 900€ voor een week incl behalve drank

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:18

sazsie schreef:
Ik kan je maar een tip geven en dat is naar Tjechie te gaan. Ik ben daar ook alleen wezen rijden. En het is daar heerlijk. Gerund door een nederlands gezin, gaan vaker mensen alleen naar toe. Mij hebben ze toen in contact gebracht met anderen nederlanders die alleen kwamen.
Geweldig mooie natuur en heerlijk uitgetrekte weilanden om lekker hard te galloperen....
En de prijs is waarschijnlijk vergelijkbaar met een weekend/midweek in Nederland.

http://www.eagletrail.nl/

Deze tip kan ik ook aanraden :)
Ik ben voor 500 euro, alles inclusief (reis, eten, drinken, slapen, paardrijden), acht dagen weggeweest.
Zie: [BEU] Fotoverslag: paardrijden in Tsjechië

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:45

Cool. Die prijs vind ik toch een stuk aantrekkelijker dan 900 ;-)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:11

Prijs is zeker erg gunstig.....als je buiten het hoogseizoen gaat is het zelfs nog wat goedkoper. Ik ben een keer met de trein naar Praag gegaan, als je de kosten nog meer wilt drukken. Prima te doen (wel bedje huren) en je hebt zowel de heen als terug reis nog een paar uurtjes om Praag te verkennen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:25

klopt wat ikke zegt, er zijn heel wat dazen en wespen in dat jaar getijden!! als je de keuze hebt zou ik dan ook in september/oktober gaan (dan is het bos meer daasvrij, de heide is eigenlijk het hele jaar door goed te doen) al moet ik zeggen dat iedereen zich toch ook wel erg vermaakt en naar zijn zin heeft in juli en augustus (met lange tochten krijgen de paarden een vliegendeken op (en sommige altijd))
daarnaast weet ik van het arrangement in brabantse land, dat er in die weken ook ponykampen zijn. die eindigen op zaterdagochtend en beginnen op zondagmiddag. je hoeft er niet veel last van te hebben maar er lopen een hoop kinderen rond ;)

bij hun kan je ook je eigen paard meenemen.

de ardennen is ook zeker goed te doen voor een weekendje en net weer iets anders als nederland. heb me een paar jaar geleden goed vermaakt. netzoals in frankrijk en de de dagtochten in de vs, australie, nieuw-zeeland en ierland.
als je voor een het buitenland (ook voor een weekendje ardennen) een maatje zoekt dan mag je me pb-en.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:20

Van die kinderen heb je helemaal geen last ;)
De ranch ligt iets wat verderop en ze mogen er absoluut niet komen.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :D