Kleine paardenvrachtwagens? (één- of tweepaards)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Kleine paardenvrachtwagens? (één- of tweepaards)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:16

Hallo allemaal :)
Ik wil in de toekomst graag wedstrijden rijden. Nu is het zo dat ik met de vrachtwagen van stalgenoten (tevens ook verre familie) kan meeliften naar de vereniging en wedstrijden. Na wat nadenken is die vereniging toch net niet wat ik zoek en wil ik me bij een andere vereniging aansluiten. Dit wil ook zeggen dat als ik later wedstrijden wil rijden, ik zélf vervoer moet regelen. Helaas kan onze Nissan Micra geen trailer én paardje trekken en ons autootje is net te jong om meteen een nieuwe auto aan te schaffen waar wel een trailer achter kan. Daarom vroeg ik me dus af of er ook zoiets bestaat als een 1paards-vrachtwagen, of eventueel een tweepaards, voor niet al teveel geld. Heb al even rondgekeken op internet maar kon niet echt iets vinden (enkel vrachtwagens voor 4-5-6 paarden).

Wie kan me helpen?

celano

Re: Kleine paardenvrachtwagens? (één- of tweepaards)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:19

Offtopic, maar de vereniging waar zij lid zijn heeft toch niks te maken met de locatie waar jullie wedstrijd rijden?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:19

@ celano : jawel hoor. Is het systeem in België. De verschillende verenigingen geven apart wedstrijden, puntenverdeling is anders enzovoort :)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:20

Je kan dan het beste zoeken op Paardenvrachtwagen voor B rijbewijs, dan krijg je er toch wel een boel.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:21

Joycebunny schreef:
@ celano : jawel hoor. Is het systeem in België. De verschillende verenigingen geven apart wedstrijden, puntenverdeling is anders enzovoort :)

sorry, had niet opgelet dat je in belgie woont!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:27

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:28

Marktplaats.nl heeft soms leuke paarden vrachtwagentjes te koop staan.
Maar die vrachtwagentjes kosten ook geld en hebben vaste kosten zoals verzekering en wegenbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:32

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:50

Ik vind de hierboven nog vrij groot uitvallen := ben echt op zoek naar iets 'mini'vrachtwagenachtigs. Hoeft niet veel plaats in te zijn, maar wel zegmaar auto+trailer vervangen :)
ik weet eigenlijk zelf niet wat ik duur vind :') maar die van hierboven van 10000 enz. vind ik wel wat aan de dure kant, vooral omdat ik al grotere vrachtwagens voor 5000 heb gezien.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:01

De vrachtwagens voor C rijbewijs zijn over het algemeen wat goedkoper, dan die voor B rijbewijs.
Zelf heb ik er ook een ter vervanging van trailer en auto, dit omdat een auto die knap de trailer kan trekken + voldoende opbergmogelijkheden te duur is in dagelijks gebruik. Ik vond het ideaal, geen paarden rotzooi in je knappe auto, en geen gesleep met je spullen. Heb hem te koop staan ;)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:15

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:22

ja zoiets! alleen nog jammer dat hij in Noord-Holland is, is toch wat te ver rijden aangezien ik in België woon. Maar zoiets is het precies :j

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:24

Gewoon regelmatig het internet rond snuffelen, staat er regelmatig wat te koop!:D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:39

Ja inderdaad, als het zover is ga ik zeker alle sites afspeuren! :)
Ik ben overigens nu nog niet op zoek, maar vroeg me gewoon af of zoiets bestond. Dus voor alle pb'ers die wat aanboden : verloren moeite vrees ik :P

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:41

Ik kijk ook regelmatig (weet ook nog niet nieuwe auto + trailer of vrachtwagentje) maar heb er ook pas 1 nodig in april/mei. Maar rond snuffelen kan altijd toch.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:51

Bij wat voor vereniging zit je dan als ik vragen mag? zie dat je niet zo heel ver van me woont ( woon in kapellen ) ... Een camion is spijtig genoeg erg duur , niet alleen in aankoop maar eveneens de benzine en het onderhoud... want een oudere camion kopen valt vaak erg tegen in onderhoud !

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:56

@ Exponent : als ik wedstrijden ga rijden wil ik graag bij de VOR/TRENS. Stalgenootjes rijden bij de LRV. :)

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:13

Ik rij zelf ook LRV , en om eerlijk te zijn, ik rij daar liever als vor/trens ( wat ik heel af en toe nog een meerij)
maar dat is uiteraard erg persoonlijk :) ) Vind het juist erg fijn om altijd samen onderweg te zijn! en het is lekker goedkoop :o

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 13:34

Ik helemaal niet! maargoed dat is idd eigen smaak :)
ben regelmatig gaan kijken bij zowel tornooien van LRV als vor/trenswedstrijden en ik zie mezelf meer bij die tweede. Lrv is inderdaad goedkoper maar toch niet echt wat ik zoek qua wedstrijden :j

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:42

Is inderdaad volledig eigen smaak :j
Maar om terug te komen op de camion, heb snel even in onze omgeving rond gekeken , en er staan een aantal nieuwe te koop ( à 27000 euro :oo ) en een aantal opknappertjes.. denk dat je erg goed en vaak moet rondkijken/ horen... eventueel op een tornooi kijken bij de zoekertjes.
Ik heb zelf ook een tijd van plan geweest om mijn eigen trailer te verkopen voor een camion, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat er zoveel bijkomende kosten waren na aankoop! En nu zit ik enkel maar met een zeurende vader :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:01

ik heb recent ook een vrachtwagentje met rijbewijs B aangeschaft. Als vervanging voor een auto zou ik dat toch nooit gebruiken hoor ook de laatste nieuwe versies niet. 't voordeel is dat ik nu alleen op pad kan zonder het behalen van een ander rijbewijs (BE), aankoop van een trailer, andere wagen die meer kost aan verzekering, taks en verbruik.

je hebt de oude generatie (bj voor 1995), meestal C-vrachtwagens omgekeurd naar een rijbewijs B dus MTM 3.5ton, meestal leeg al 3ton, dus met paard altijd overladen. Maar op zondag wordt er meestal geen controle op het gewicht gedaan en al helemaal niet op de locaties waar LRV wedstrijden organiseert.
Deze vind je makkelijk tussen 3500 en 5500 euro gekeurd voor verkoop

de recentere opbouwen zijn compacter en lichter, hebben nog een laadvermogen tussen 900 1250kg. Dus je kan nog 2 kleine paarden laden zonder de 3.5ton te overschrijden. Hier hangt helaas wel een prijskaartje aan vast. "nieuw" vanaf een 27.000 euro en tweedehands ook nog vaak boven 12.000 euro. En klein zijn ze ook nog niet echt... tenzij je echt bv een mercedes sprinter, verhoogde versie met echter val laat maken, dat heeft een kennis van mij en dat is nog te doen om "gewoon" mee rond te rijden...

Off topic: als kind vond ik LRV geweldig, nu ik ouder ben begint het mij ook steeds meer tegen te steken...

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:15

@petitparis : wij hebben inderdaad nog nooit controle gehad.. Maar wat je zegt klinkt me wel erg bekend! Zo zit er bijvoorbeeld iemand bij ons in de club die al overladen is als ze haar val aan de camion hangt... dan staat er dus nog geen paard oid bij op.. Dit gaan mij niet meer om controles maar om algemene veiligheid..
Dus TS , als je een tweedehandsje koopt, erg goed opletten wat je in huis haalt !!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:24

qua veiligheid... als je een herkeurde C hebt, overladen bent, maar rekening houdt met je gewicht ivm snelheid en remafstande, dan is er qua veiligheid nog niet zoveel aan de hand ook al heb je geen C-rijbewijs... (ken namelijk genoeg chauffeurs met een B die in mijn ogen nooit een rijbewijs zouden mogen hebben, want ze vertonen ronduit gevaarlijk gedrag en weinig verkeersinzicht)

Heb je een uitzondering die werkelijk een B was bij inschrijving waar een bak opgemonteerd is en dan overladen, dan ben je idd gevaarlijk bezig want het geheel is niet berekend op dat gewicht, de remmen niet de assen niet, ...

littlediva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:57

ik ken een vrouw die een 2 paards vrachtwagen te koop heeft ! ik hoor het wel.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 14:59

Het is nog lang niet zover hoor :) krijg allerlei aanbiedingen maar zou pas iets voor binnen een jaar, misschien twee zijn..
Nou ik kijk iig rond als het zover is. Vroeg mezelf gewoon af of zoiets bestond :j