de kosten van starten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

de kosten van starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 11:54

hoi ,
ik ben van plan te gaan starten met mn lease paard.
maar nou is mijn vraag ,
waar zijn de kosten voor en hoeveel is dat?

bedankt ! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:57

Tja wat voor wedstrijden wil je gaan rijden :)
Wil je beetje rondhobbelen in de buurt is voor minder dan 800 euro per jaar te doen(als je 4 keer start per maand). Wil je verder weg aan meerdaagse concoursen deelnemen kan je zo'n bedrag in 1 maand er door heen jagen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-11 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:57

Je hebt ten eerste kosten voor lidmaatschap van een KNHS-erkende vereniging. Let er op dat je bij lid worden een vereniging kiest die de statuten op orde heeft, anders mag je niet starten. Daarna krijg je kosten voor de startkaart, startcoupons en startgelden, benzinekosten niet te vergeten. Hoeveel die kosten zijn is als het goed is terug te vinden in de wiki!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 11:58

Asyaa schreef:
Tja wat voor wedstrijden wil je gaan rijden :)
Wil je beetje rondhobbelen in de buurt is het 800 euro per jaar ongeveer (als je 4 keer start per maand). Wil je verder weg aan meerdaagse concoursen deelnemen kan je zo'n bedrag in 1 maand er door heen jagen.

das duur zeg ! :oo

kleinvosjeJarig

Re: de kosten van starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:59

Vier keer starten per maand is ook wel veel vind ik, reken 1 keer in de twee a 3 weken an dat scheelt al de helft!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:05

Rijvereniging kost mij zo'n € 200 per jaar (Startkaart, startcoupons, contributie etc.)

Daarnaast de wedstrijden zelf: Per proef € 8 - € 10, dus meestal tegen de € 20 kwijt en daar bovenop de benzinekosten,
meestal ook € 10-€20,- per wedstrijd.
Op wedstrijd nog wat drinken/frietje....zeg € 45 per wedstrijd, uitgaande van 2 proeven :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:31

listiglistje schreef:
Rijvereniging kost mij zo'n € 200 per jaar (Startkaart, startcoupons, contributie etc.)

Daarnaast de wedstrijden zelf: Per proef € 8 - € 10, dus meestal tegen de € 20 kwijt en daar bovenop de benzinekosten,
Op wedstrijd nog wat drinken/frietje....zeg € 45 per wedstrijd, uitgaande van 2 proeven :)

Dat geeft inderdaad wel een realistisch beeld van wat het allemaal gaat kosten.

Om de benzinekosten op de kop te drukken kun je op www.wedstrijdplatform.nl kijken of er een wedstrijd dicht in de buurt gehouden wordt. Eten en drinken kun je eventueel zelf wel meenemen.

Wat dacht je bovendien van regelmatig les? Dat brengt ook extra kosten met zich mee.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:15

listiglistje schreef:

Meestal zijn er ook wedstrijden in de buurt hoor. Ik ga zelf soms onder de man op wedstrijd ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:20

Elise95 ik rijd meestal selectie-en grote wedstrijden zo weet je precies waar je staat.
Als ik naar de kleinere hier in de buurt ga sta ik altijd 1 of 2 met een 4 tot 6 winstpunten per wedstrijd,
daar haal ik mijn voldoening niet uit, ik wil me meten met de betere ;)
Dus dan maar een stukje verder rijden...meestal wel binnen een straal van 30/40 km

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:41

Dit kun je zelf gemakkelijk opzoeken in de reglementen.
En daarom plaats ik hier een slotje, zie voor meer informatie KNHS en Boktwiki