Ervaringen buitenritten Manege Belvédère

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Ervaringen buitenritten Manege Belvédère

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 02:28

Hoi allemaal,
ik heb besloten om volgende week zaterdag weer eens een buitenrit te gaan maken,
alleen ga ik samen met iemand die niet súper goed kan rijden, beheerst wel alle gangen
maar is geen gevorderde. Nu wilden we graag paarden huren bij Manege Belvédère, en had ik
op de site gelezen dat je daar ook paarden kon huren zonder begeleiding. Dit leek ons wel wat,
alleen vroeg ik me nu af of dat een goed idee was. Ik vraag me namelijk af of er bijv. een duidelijke
route aan is gegeven zodat je nog wel leuke stukjes van het bos te zien krijgt, en of de paarden
echt braaf genoeg zijn om er met z'n tweeën op uit te gaan, gezien degene die mee gaat niet super
goed kan rijden.
Dus zijn er mensen met ervaring met deze stal? zou ik graag horen (:

thanks!
Groetjes,
Eileen

upendo

Re: Ervaringen buitenritten Manege Belvédère

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 02:31

Ik zou zelf denk ik niet snel met een redelijk onervaren iemand gaan buitenrijden.
Je kan de weg kwijtraken, á la, maar wat als je iets onverwachts tegenkomt waar een paard van kan schrikken?

Met een begeleider die de paarden kent is de kans al veel kleiner dat een paard schrikt, ervandoor gaat, iemand ernaast ligt en het paard kwijt is...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 02:34

ja daar zit ik dus ook over te twijfelen, maar ik had wel zoiets van, stel we gaan met een groep, en diegene houdt het tempo niet bij, dan zitten we de hele groep in de weg. En als je met z'n tweeën gaat dan kan je het zelf een beetje weten wat je doet. Maar je hebt idd wel gelijk. moet er nog maar goed over nadenken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 02:36

Kan je niet met twee mensen en een begeleider gaan? :)
Ik neem aan dat ze toch eerst wel screenen wat het rijniveau is en daar ook op indelen. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 02:37

ja dat is wel een idee opzich, kan daar ook geloof ik.
Ja zal vast wel ja :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:14

anders bel je de manege en leg je deze vraag voor.. die kunnen wel vertellen hoe of wat.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:20

We hadden ook al gepbt maar toch even nog hier antwoord.

Echt routes zijn er niet aangegeven maar er is wel een routekaart van de omgeving beschikbaar.
Die is vrij duidelijk :j
Paarden zijn echt braaf maar blijven paarden.

En met een groepje van 2 met begeleider kan altijd.
Moet je dan wel duidelijk aangeven, want zaterdag is de drukste dag voor ze en willen ze nog wel eens groepen samen gooien.