Ik zit een beetje in een dubio. Mijn paardje is 3 jaartjes, heeft vandaag voor de 1e keer het zadel om gehad tijdens longeren en over een poosje ga ik er voor de eerste keer op. Ik heb haar al een jaar, sinds ik haar heb is ze ook uit de opfok (ze staat bij andere paarden de hele dag in de wei, maar 's nachts wel in haar stal). We zijn het afgelopen jaar vooral bezig geweest met elkaar leren kennen.
Nu ken ik haar inmiddels redelijk goed. Ze is rustig en lief in de omgang, wel een echt dametje en af en toe tijdens het longeren kan heeft ze even 'haar ren-momentje' maar op de stem is ze makkelijk terug te krijgen. Afijn, vandaag 1e keer met zadeltje (en beugels), geen kick gegeven en ze reageert er gewoon niet op. Ideaal paardje dus!
Maar nu komt mijn vraag: straks met inrijden, zal ik dan wel of geen bodyprotector gebruiken?
Ik heb nog nooit een paard zelf vanaf het begin ingereden (dit gaat natuurlijk wel onder goede begeleiding gebeuren!)
Mijn voor's:
- extra bescherming
- extra veiligheid
Mijn tegen's:
- beperkte bewegingsmogelijkheid
- je kunt nog altijd een been of arm etc. breken
- prijskaartje (ik heb er nog geen en ze zijn niet bepaald goedkoop)
Cap ga ik natuurlijk wel gebruiken
Maar over de bodyprotector heb ik zo mijn twijfels..Vandaar jullie mening, brand maar los
! 

Bij 2 van de 3 valpartijen ben ik dat ding érg dankbaar geweest! En nu hij begint met puberen is het ook geen overbodige luxe...