Vliegenmiddel of deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

Vliegenmiddel of deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:08

Hey,

Mn paardebeest schuurt wat, paar dagen geleden zag ik dat ze onder der staart wondjes had van te schuren,
Dus nu moet ik echt wel een middel hebben waardoor ze niet meer gaat schuren,

Via via ben ik gewezen op een zeer goed? product dat gebruikt wordt op koeien, moet je eenmaal in de 6weken aanbrengen en hebben ze helemaal geen last meer, eindelijk had ik de link gekregen naar dit product maar ik val toch bijna van mn stoel als ik die prijs bekijk

€64.50 voor 1liter? http://www.boerenwinkel.nl/index.php?item=tectonik-permethrin--1000-ml&action=article&group_id=20000189&aid=8384&lang=NL
Maar er is me gezegt dat je slechts een paar druppeltjes nodig hebt en dit moet inmasseren

Nu weet ik niet goed watdoen, ze heeft het zowizo al warm, dus wat moet dit zijn met een deken op? En kan je een deken dag en nacht oplaten? want als ik ga werken kan ik 's ochtends niet langskomen.

Ik hoop snel op reactie

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:13

Weet je ook waarom ze schuurt? Is het zomereczeem? Mijt? Schimmel? Hoe lang schuurt ze al? Denk dat je eerst moet uitzoeken waarom ze schuurt, voordat je er gericht wat aan kunt doen..

Kijk anders eens in het Zomereczeem topic, daar worden veel tips en adviezen gegeven. [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

tamary

Re: Vliegenmiddel of deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:10

Zelfde soort spul, maar wat minder sterk is Butox (is o.a. in Frankrijk wel in gebruik voor paarden ivm knutten,etc.), die kan ik hier in 250ml krijgen voor 17.50 Is iets makkelijker uitproberen en ook kleurloos ipv smurfblauw. Opbrengen elke 4-6 weken en 1e keer even lage dosering testen ivm mogelijke allergische reactie, bij geen reactie volgende dag rest dosering smeren.
Voor de dosering moet je de verpakking lezen en weten hoe zwaar je paard is. Inmasseren doe je trouwens niet. Wel liefst met kwastje opbrengen en niet waar je tuig komt (daarna handen wassen!). Daarna niet in de zon en liefst ook 1e 12 uur ong. niet in de regen. Dan heeft het de tijd om in de huid te trekken zonder in te branden of eraf te spoelen. Ik merk dat het wel even duurt voor het door het hele paard zit. Heb het ivm geen stal en regenachtig weer onder de manen gesmeerd en hele hals/borst is absoluut beestjes vrij, maar tussen de achterbenen komen nog wel stekers als dazen. Volgende keer dus ook strepen over de billen maken bij het opbrengen.

rensenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:18

Een exceem deken kan je gewoon dag en nacht oplaten en is niet schadelijk voor je paard.
Bij de meeste winkels wel een maatje groter want ze vallen klein uit.
Ik ben zelf niet zo van de middeltjes juist omdat ze vaak eerder zijn uitgewerkt dan er op de verpakking staat. Het paard de werking verminderd door er mee in de mest of zand te rollen en je niet weet of je paard er allergien op na houd.

Veel succes in ieder geval :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:21

Ik heb dat spul ook eventjes gebruikt, merkte na 8 weken geen verbetering, het werd er alleen erger van leek wel.

Maar misschien moet je ook wel vroeg in het jaar beginnen, en heeft het dan pas effect. Heb er iig goede ervaringen over gehoord en ga begin volgens jaar er ook weer mee beginnen om te kijken of het dan wel effect zal hebben. Ik zou sowieso kiezen voor een deken (in geval van ZE) en daarnaast nog een middeltje gebruiken (ik was mijn pony elke week met teatree shampoo op haar staart, manen en buik).

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 23:09

ik weet idd niet waarom ze schuurt, zal het linkje even bekijken, en hopelijk weet ik dan waarom

Edit, ben niet wijzer geworden uit het linkje,
wel weet ik dat de dierenarst een maand geleden langsgeweest is, hij staaltjes van haar manen heeft meegenomen en hij niks gevonden heeft