Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)

muppetmayo schreef:Ik lees even mee, die van mij doet precies hetzelfde. Zo ben ik hem al een keer verloren ook
(lees, lostrekken, omdraaien, en door de smalle opening klimmen tijdens t rijden)
Met een ander paard ernaast hielp helaas niet, evenals achteruit vervoeren (in een B vrachtwagentje was dit, hij kom nog over de stang en toen moest ik via de achterkant springen)
Het enige wat tot nu toe lijkt te werken is een grote vrachtwagen, dan staat hij aan 2 kettinkjes en doet hij niets. Maar om nou elke keer de paardentaxi te huren als ik ergens heen wil...
Nogmaals met zn maatje samen durf ik eigenlijk niet meer te oefenen nadat het al een aantal keer zo mis is gegaan (1x hem verloren, 1x achterstevoren en 1x over de voorstang binnen 50 meter van stal). Hij heeft geen trailertrauma maar ik
Whiz schreef:Ben nu met hem bezig om hem een half uur op de trailer te laten staan tot dat hij gewend is helemaal alleen te staan... ik sta nu met hem samen er op en corrigeer hem wanneer hij met zijn voorbenen begint te maaien. Hij is verder niet in paniek als hij gewoon moet staan wachten maar hij is erg ongeduldig.

LindaJ schreef:Whiz schreef:Ben nu met hem bezig om hem een half uur op de trailer te laten staan tot dat hij gewend is helemaal alleen te staan... ik sta nu met hem samen er op en corrigeer hem wanneer hij met zijn voorbenen begint te maaien. Hij is verder niet in paniek als hij gewoon moet staan wachten maar hij is erg ongeduldig.
Heel goed om met hem te gaan oefenen inderdaad. Wat goed kan werken is, niet meteen een half uur willen. Laat hem staan totdat hij ontspant en beloon dan door hem er weer uit te laten. Herhaal dit waarbij je dan de tijd steeds verder uit kan bouwen.
Verder is het misschien een goed idee voor je om informatie/hulp te vragen bij het monty roberts centrum. Paarden die onervaren zijn op de trailer of onrustig zoals die van jou, laten ze in een volledig kale trailer (dus zonder schotten, voorstang en achterstang) los staan en gaan er dan kleine stukjes mee rijden. De achterkant schermen ze af met een hek dat ze op een bepaalde manier bevestigen. Ze hebben veel ervaring in hoe je dit op een veilige manier kan doen.