Hoe afstraffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maurent

Hoe afstraffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:55

Hallo allemaal,
sinds een weekje verzorg ik een (bijna) 2 jarige Shetlander ruin.
Hij staakte veel en had nergens zin in, ik ging veel met hem wandelen en liet hem vaak grazen.(we kregen een band) Als hij ging staken gaf ik een ruk aan het halstertouw daardoor loopt hij nu vaak wel door. Nu draaft hij netjes achter me aan als ik een wortel in m'n had heb alleen nu komt het probleem: Hij kwam een klein stukje omhoog ik schrok me dood en schreeuwde hij kwam gelijk weer naar de grond. Toen gingen we naar de buitenbak daar reed nog een andere pony dus ik liet hem alleen rollen nu gingen de paarden van het land ophol omdat er een mini-shet onder de omheining ging. Nu wou de shetlander meerennen dus gin ophol maar in trok aan het touw want wou nie dat het meisje de ree ook ophol ging. Toen werd hij boos en kwam helemaal omhoog en ging daarna bokken ik schrok me dood! Ik ging gelijk uit de bak en toen ging ik hem maar poetsen daarna bracht ik hem terug naar de wei. Ik doe helemaal geen rare dingen met hem want hij is nog maa 2 is poetsen draven stappen en halthouden te veel gevraagt? ook is hij druk bij de poetsplek hij draai vaak en houd Ze hoofd niet omhoog maar omlaag geen probleem maar hij raakt steeds verstikt in het halstertouw waardoor hij helemaal in panike raakt. Iemand een oplossing om het handmak te krijgen? (we zijn nh aan het oefenen)
Ik hoop dat ik tips krijg van mensen verstand ervan hebben, kan ik hem zo goed mogelijk opvoeden. tips met wacht een jaar kan niet want hij is niet van mij en anders gaat de eigenaar opzoek naar iemand anders en ik zou graag willen dat het een super Makke aardige pony word

(Sorry voor de rare taal en de spelfouten, op me iPod gaat het niet zo makkelijk)
Groetjes Vincent

Revanches

Re: Hoe afstraffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:46

Dubbeltopic. Hier een slotje. 1 topic is voldoende.