Wat zal ik doen? (Overstap van L2-M1 of eerst de FK?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Wat zal ik doen? (Overstap van L2-M1 of eerst de FK?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:37

Hallo,

Ik zit met een nog al 'luxe- probleem.' Sinds kort ben ik L2 gestart met mijn hafje en in 2 wedstrijden
hebben we al 5 winstpunten gereden. Augustus zijn de Friesche kampioenschappen en daar wou ik
graag eens een keer aan mee doen, voorheen kon dat niet omdat de selecties en kampioenschappen
op dagen waren wanneer mijn vader moest werken. Maar nu willen goede kennisen mij wel op de
selecties brengen en als ik word geselecteerd, op het kampioenschap! Probleem.. het is pas augustus
en ik weet vrij wel zeker dat ik in dit tempo al lang M1 startgerechtigd ben. Maar ik maak in de L2
vele malen meer kans en dan zou ik dus in de L2 moeten blijven banjeren. Maar ik wil ook dol graag
door gaan. Wat zal ik doen?
Ik vraag donderdag mijn instructrice wat zij vind en wat ik het beste kan doen, maar ik zal het echt
niet weten :P.

Mijn vraag dus, wat zouden jullie doen als jullie mij waren?
Ik hoor het graag!

superlise

Re: Wat zal ik doen? (Overstap van L2-M1 of eerst de FK?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:39

Wanneer zijn de selectie's? Ik bedoel, je bent nog geen M1 startgerechtig dus ik zou gewoon de selecties rijden in het L2 en ondertussen door starten en dan kun je je altijd nog afmelden als je toch al naar het M1 wil..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:39

Ik zou lekker de L2 blijven rijden en thuis verder voor de M oefenen, dan kan je ook al M2 oefeningen erbij pakken.
Zo heb je en een leuke kans op de FK en ook nog de rijd om de M volledig te bevestigen. Niks mis mee om niet direct naar de volgende klasse over te stappen toch :+

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:41

Gewoon M1 gaan, je hebt nog tijd genoeg om te trainen. Anders moet je meer dan 2 maand door blijven gaan in het L2.

Jij kan ook wel M1 selecties rijden. Als je zo rijdt als dat je normaal doet, word je wel geselecteerd :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:43

Tsja ik vind het eerlijk gezegd vaak een beetje flauw tegenover andere deelnemers om maar lang in een klasse te blijven hangen (omdat je bijv. op de kampieonschappen dan meer kans maakt) terwijl je eigenlijk al makkelijk door had kunnen stromen, maar dat is mijn mening ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:46

ach, dat doen ze allemaal ;) Bijna iedereen start in de klasse waar ze de meeste kans in maken...lijkt me vrij logisch?!..

Ik zou lekker in het L2 blijven, kan je lekker knallen en na de FK ook al op-en-top voorbereid de M1 instromen...gaat die klasse ook alleen maar vlotter :)

Geniet maar van je luxe-probleem :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:51

Het FK is natuurlijk wel een kans, en als je die makkelijker kan halen in de L2 dan in de M1 (en je bent pas op de helft) misschien wel binnen 2 wedstrijden maar misschien haal je ivm de omgeving die dag geen wp. Kijk ik ken je pony niet maar dat zou zo kunnen :)

Ik zou zeggen blijf lekker in de L2, Aug. is zo voorbij.. en waarvoor al die haast geniet van je successen dadelijk is ie Z en dan? :P

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:53

Ik zou lekker L2 blijven (heb ik nu in het L1 ook gedaan).
Je hebt nu 5 winstpunten maar je mag er 30 hebben ;) en ik snap dat je graag door wilt, maar die kans om geselecteerd te worden krijg je misschien wel nooit meer!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:57

Ik zou ook in het L2 nog even door blijven rijden :j
Die Friese Kampioenschappen zijn een goede 'motivatie' om je paard ook tussen zijn oren te bevestigen en thuis doortrainen naar de M. Als ik me niet vergis ben jij door de klasses heen gevlogen met je mooie haf dus je komt sowieso wel in die M :) je hebt de tijd!

Edit: hieronder is het beter verwoord :D
Laatst bijgewerkt door KimE op 06-06-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:59

Ik zou zeggen: lekker in de L2 blijven! Je kunt je dan wel al gaan voorbereiden op het M en de puntjes op de I zetten. Dan ben je daar na Augustus helemaal klaar voor en vlieg je er zo doorheen!:)

Succes!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:12

Persoonlijk vind ik het een beetje stom om nog twee maanden in de l2 te blijven hangen.
Jullie gaan zo snel, en als je de m1 oefeningen bevestigd hebt, zou ik hoger gaan.
Die kampioenschappen halen jullie in de m1 ook wel! :)

Tja persoonlijk heb ik de ervaring hoe het van de een op de andere dag over kan zijn.
Natuurlijk moet je niks overhaasten, maar als het kan zou ik echt de kans pakken om jezelf te bewijzen in een klasse hoger.

Nu ga je er tenslotte al vanuit dat jullie door mogen naar de FK.....vraag mij dan af wat er nog zo leuk is aan wedstrijd rijden als je al weet dat je wint. Doe mij dan maar een wat sterkere concurrentie in de klasse hoger. :)

Maargoed je weet voor jezelf toch het beste wat je wil.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:30

Lot je bent pas 15 en Beau 5 ;)

Jullie hebben nog 3 jaar de tijd om Z tussen de pony's te worden.
Ik zeg nu L2, volgend jaar M2 en jaar erop Z2 :+
Thuis trainen voor een niveau hoger, zodat hij het op wedstrijd met 2 hoeven in ze neus doet.

Met kansen geven voor andere ben ik het niet eens.
Wij rijden bv. B met winst, waarvan 6 onderdelen 4-en en 5-en voor gallop! Eer die gallop niet goed is ga ik niet naar het L1!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:45

Ik zou doorgaan naar het M, mits jullie er klaar voor zijn ;) . Want je moet eerst nog door de selecties heen, en als dat niet zou lukken had je net zo goed toch al M kunnen starten ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:29

Gewoon in de M. Tenzij je echt van plan bent om echt voor de prijzen te gaan bij de kring.
Ik ben ook dit keer vlak voor de kringkampioenschappen overgestapt.

Maar eehh. Kampioen van de M1 klinkt altijd beter dan kampioen van de L2. :P

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:22

Als het zo goed gaat in 't L2 zou ik gewoon L2 blijven starten, augustus is dichtbij, en als het voorbij is kun je zo de overstap maken naar het M.
En bovendien zeg je het zelf, je maakt meer kans, ik zou 't zekere voor 't onzekere nemen, je gaat tenslotte niet naar een kampioenschap als je geen kans ( of minder ) kans hebt.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:20

De FK zijn wel pás in augustus, máár de selecties zijn al eerder.
Ik weet niet bij welke kring je zit en hoeveel wedstrijden je de komende tijd nog op het programma hebt staan?
De selectie wedstrijden van de kring waar ik bij zit zijn begin juli, dus mocht je bij de zelfde kring zitten dan heb je nog 3 weekenden om de winstpunten voor het M1 bij elkaar te rijden, de kans dat je dan van de voren al een x regulier M1 hebt kunnen starten is wel erg klein.
Ik zou persoonlijk nog even in de L2 blijven, maar goed zoals ik al zei ik ken je wedstrijdprogramma niet :)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:27

Selectiewedstrijden zijn 9 en 17 juli.
Zou zowiezo nooit vlak voor een kampioenschap overstappen.
Zoals een paar ook al zeggen.....je moet je wel selecteren!!!! Niet ervan uitgaan dat je dat op je slofjes haalt.Er moet nog wel even gereden worden. Heb vaak gezien dat er slecht gereden word door de spanning omdat het een selectie is.
Vergeet niet.....M1 is zonder zweep!

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:32

Wat mensen vergeten, is dat M1 toch wel anders beoordeeld wordt dan L2. Er wordt echt meer verwacht en menigeen gaat uiteindelijk toch te vroeg over. Ook combinaties die in de B en L makkelijk punten reden. Je pony moet er ook wel klaar voor zijn he, niet alleen lichamelijk maar ook in zijn hoofd.
Ik zou dus zeggen, doorrijden in de L2, en de oefeningen van de M1 goed meepakken. Dan kun je dat als voorsprong gebruiken bij de overstap, zitten die oefeningen ergoed in!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:03

oke dankjullie :D

Ik denk dat we nu nog niet helemaal klaar zijn voor de M1, wat loriene zegt: het moet zonder zweep
en daar moet ik nog wel op 'afkikken.' En aangezien ik niet scherp in mijn benen ben moet dat ook
eerst gewoon goed getraint worden, dat ik me dus met een spoortje net zo goed kan redden dan
met een zweep. :) En er moet gewoon nog veel gebeuren aan mijn houding. Die oefeningen zitten er wel in.
En inderdaad, ik ben een enorme streskip, dus natuurlijk is het niet zeker dat ik uberhaupt de selecties haal :P
Ik zal donderdag mijn instructie vragen, maar denk dat ik dan even in de L2 blijf :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:14

lekker in het L2 blijven, augustus is zo en je mag 30 wp halen!!! Je hebt er pas 5....
Ik heb ook in 6 wedstrijden 15 wp in het L2, maar toch blijf ik L2 rijden t/m de kampioenschappen.
Ik rijd sowieso alle klasses helemaal uit, zeker met een jong paard wat tijd nodig heeft (de meeste hier in de regio trouwens)

Thuis 1 of 2 klasses hoger trainen en bevestigd hebben, dan kun je in het M1 fijn verder :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:33

Ik ben het ook met Loriene eens. Je hoeft zoviso toch niet meteen bij 10 winstpunten over?
Je mag tot de 30, dus waarom meteen al over? Vanaf de M lijkt het me toch wel een stukje moeilijker te worden.. Dus waarom niet eerst even lekker door in de L2 en als je er echt helemaal klaar voor bent naar de m?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 14:57

ja, en dat gaan we ook doen! Ik blijf L2 en doe mee aan de selecties! :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:59

Goedzo :)
Ik heb er ook over nagedacht hoor. Als ik zo door ga zou ik voor de selecties ook wel L1 kunnen starten..
Maar hij (ik ook een beetje) is er nog niet aan toe. Dus we blijven lekker nog even in de B :)