Heuptasje voor buitenrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natasja456

Heuptasje voor buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 23:08

Hallo!

Ik zat met een probleem, dat ik mijn spullen niet bij me kon houden tijdens het rijden. Dus kwam ik op een heup tasje (tasje dat aan een riem vast zit) . Ik heb wel al wat op internet lopen zoeken, maar kon niet echt wat vinden.
Wil het tasje ook het lieft van een bekende winkel halen, zodat ik zeker weet dat alles goed loopt.
Het tasje moet ook wel goed functioneren, niet dat het steeds tegen me arm op en neer botst tijdens het rijden.
Ook zou ik wel graag een mooie tasje willen .. :o

Weet iemand waar ik zo'n tasje vandaan kan halen?

Alvast bedankt,
Natasja.

Sabinee__

Re: Heuptasje voor buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:08

Getemd.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:10

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:00

wil je deze voor om jezelf of achter je zadel binden. Ik werd uiteindelijk een beetje zat van mijn heuptasje, heb dat tasje nu zo aangepast zodat deze achter mijn zadel kan. Gespen wat verlegd en zo klaar. Niemand heeft er nu nog last van.

natasja456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 00:04

PBA_ schreef:
wil je deze voor om jezelf of achter je zadel binden. Ik werd uiteindelijk een beetje zat van mijn heuptasje, heb dat tasje nu zo aangepast zodat deze achter mijn zadel kan. Gespen wat verlegd en zo klaar. Niemand heeft er nu nog last van.

Nee, het is echt bedoelt voor mijzelf. Achter het zadel kan inderdaad ook, maar hou het nu nog gewoon even op een heuptasje.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:05

Vaak heb je op de markt wel een kraam met tassen deze hebben vaak ook wel heuptasjes.
PBA_ schreef:

Ben wel benieuwd hoe je hem dan bevestigd.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:42

Ik gebruik een heuptasje met een band om mijn middel. In diverse zaken te koop. Ik heb een model waarin mijn autopapieren, telefoon en fototoestel, bloknotje en pen in kunnen.
Hooguit een paar euro voor een tasje.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:43

Als je op de site van Goedhard kijkt, dan heb ik die zwarte van Deuter.
Ideaal ding, ook met kleine vakjes binnenin voor bijv. identiteitsbewijs, kleingeld enz.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:45

Ik vind zelf een heuptasje tijdens het rijden niet fijn, zeker niet als je een stuk galop doet, hij klotst dan toch alle kanten op, hoe strak / laag / hoog je hem ook vastbindt (ligt er wel aan wat je er allemaal in doet, ik had er een flesje drinken in). Vooralsnog het meest tevreden over tassen voor of achter je zadel waar je wat in kunt doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:47

Die zijn wel het meest ideale inderdaad, maar sommige dingen heb je liever niet op je paard en daarvoor vind ik het wel ideaal.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:01

Jibbel schreef:
Ik vind zelf een heuptasje tijdens het rijden niet fijn, zeker niet als je een stuk galop doet, hij klotst dan toch alle kanten op, hoe strak / laag / hoog je hem ook vastbindt (ligt er wel aan wat je er allemaal in doet, ik had er een flesje drinken in). Vooralsnog het meest tevreden over tassen voor of achter je zadel waar je wat in kunt doen.

Als je een heupzakje gebruikt dat in sportzaken of outdoorzaken verkocht wordt, zou je dat probleem minder moeten hebben. Een 'gewoon' heuptasje' is niet gemaakt om mee te sporten hé. Eerder kijken naar dingen als:
http://www.futurumshop.nl/product/6153- ... t-ii.phtml
http://www.futurumshop.nl/product/6018- ... erry.phtml
http://www.futurumshop.nl/product/6082- ... _customers
http://www.futurumshop.nl/product/6157- ... ptas.phtml

Heuptassen met een brede band, of heuptassen die volledig tegen je lichaam aan zitten. Anders gaat het inderdaad op en neer 'zwieren'.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:03

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:39

Vorig jaar ben ik op trektocht geweest, toen had ik een ´baarmoedertasje´ van de action gekocht. Die was echt perfect, bleef goed zitten en was nog best groot. Had er een camera, mijn mobieltje, zakdoekjes, een zonnebril en nog wat losse spulletjes in.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:46

Ik rijd altijd met heuptasje, ben er aan gewend...

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:48

Denk er wel aan je telefoon 'op' of 'aan' je lijf te houden, niet in een zadeltas. Mocht je onverhoopt van je paard afvallen, dan heb je je telefoon tenminste nog. (Dat je paard met je andere spulletjes wegrent is minder erg...)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:51

Met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van mijn oude heuptasje (rits overleden) en voor 7 euro een opvolger gekocht bij de plaatselijke tassen/kofferwinkel. Met voorvakje voor wat beloonsnoepjes, gewoon vak voor portemonee enzo en een ritsvakje voor papieren aan de achterkant.
Flesjes en zwaarder spul doe je in een voortasje aan het zadel, dat zit niet lekker aan je lijf (vind ik) :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:52

natasja456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 10:17

annmary schreef:
Ik zie dat je naar een heuptasje voor jezelf zoekt, maar is dit misschien niet wat? http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1310181
Zit aan je zadeldekje vast! Je zal er niet hele zware dingen in kunnen doen, maar wel een flesje water, je duinkaart, etc.

oh, die is zo lief!
Het enigste is dat ik dan alsnog met me mobiel bijvoorbeeld zit, die wil ik zelf bij me houden en niet aan me paard.

natasja456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 10:18

Waratje schreef:
Met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van mijn oude heuptasje (rits overleden) en voor 7 euro een opvolger gekocht bij de plaatselijke tassen/kofferwinkel. Met voorvakje voor wat beloonsnoepjes, gewoon vak voor portemonee enzo en een ritsvakje voor papieren aan de achterkant.
Flesjes en zwaarder spul doe je in een voortasje aan het zadel, dat zit niet lekker aan je lijf (vind ik) :)

& welke winkel is de plaatstelijke tassenwinkel?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:23

In Wageningen is dat Wennekers lederwaren, maar bij een keten als Duifhuizen hebben ze ze ook. Waarschijnlijk kun je bij een V&D ook wel terecht, gewoon een winkel waar ze koffers en reistassen verkopen.
Mijn tasje is (weer) van het merk Line.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:31

WilmaW schreef:
Vaak heb je op de markt wel een kraam met tassen deze hebben vaak ook wel heuptasjes.
PBA_ schreef:

Ben wel benieuwd hoe je hem dan bevestigd.

Ik zal even kijken of ik er een foto van kan maken maar zal het proberen uit te leggen.

Bij een heuptasje heb je een klik gesp, deze heb ik eraf gehaald (dat kan niet bij alle tasjes. Deze zat namelijk met schuif gespen vast (die dingen zodat je de maat kan verstellen). De schuif gespen heb ik helemaal naar achter gezet zonder een dubbele lus. Dus een lange riem heb je dan. De riemen onder het zweetblad om de singel stoten gehaald en weer terug gebracht naar de schuif om deze vast te stellen. Aan de bovenkant heb ik een haakje vastgeklikt die aan mijn haakje van het zadel zit. Zo zit het tasje vast ook in galop waardoor mens en dier er geen hinder van hebben. Ik kan deze voor als achter mijn zadel doen. Zelf heb ik hem achter zodat je handen er niet aan kunnen schuren per ongeluk. Zo rijd ik er ook wedstrijden mee (endurance).

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:01

Leuk topic! Ik ga straks de linkjes eens allemaal bekijken. Zadeltassen heb ik zelf ook maar ik ben ook op zoek naar een heuptasje waar ik mijn telefoon in kan doen en tegen mijn lijf kan houden. Die kan ik nl wel in de zadeltasjes doen maar mocht ik er onverhoopt eens afvallen dan heb ik nog geen telefoon bij de hand als mijn paard vrolijk doorgaat... :o

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:21

Als mijn tasje aan mijn zadel zit heb ik mijn telefoon of in mijn broekzak, en als dat niet kan in mijn sok. Telefoons van tegenwoordig zijn zo dun daar heb je geen last van.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:34

PBA_ schreef:
Als mijn tasje aan mijn zadel zit heb ik mijn telefoon of in mijn broekzak, en als dat niet kan in mijn sok. Telefoons van tegenwoordig zijn zo dun daar heb je geen last van.

Daar dacht ik ook aan maar ik vind het toch niet fijn voelen. Heb op marktplaats net een bod gedaan op een fijn heuptasje dat echt tegen het lijf zit.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:19