Bestelwagen of 4x4

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Bestelwagen of 4x4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:42

Hallo,

Wij zijn aan het uitkijken naar een wagen die een 2 paardstrailer kan trekken.

Nu heb ik een bestelwagen ford transit op het oog. Voordeel, gigantisch grote koffer en lage taks want lichte vracht.

Maar langs de andere kant trekt een 4x4 misschien iets beter. Is wel veel duurder dacht ik in verzekeringen en de koffer vind ik ook niet zoooo groot.

Iemand voor en nadelen?

friesiszwart

Re: Bestelwagen of 4x4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:36

Ik zou het gebruiksgemak van de auto en het trekvermogen de doorslag laten geven bij de keuze.

oakklandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:15

Wij hebben een Opel Vivaro. Werkt perfect, en is volgens mij vergelijkbaar met de transit. Heerlijk, dubbele cabine ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:55

Is het je enige auto? Of heb je er nog 1 voor dagelijks vervoer?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:11

Ford Transit gaat echt super met de trailer, doen wij ook. Ik vind het heel fijn rijden, ook qua overzicht en alles, en het is heerlijk dat je alles er zo achterin kan gooien :D
Maar, zou ik voor mezelf een auto gaan kopen, dan wordt het waarschijnlijk wel iets van een terreinwagen, maar dan zonder achterbank. Dan ben je misschien nog wat goedkoper uit, maar dat was voor ons dus geen optie ivm zitplaatsen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:12

Wij hebben ook een opel vivari voor de 2 paards trailer. Erg makkelijk om al je spul mee te nemen en vangt meer wind op ipv een normale auto (we hadden er eerst een audi a4 voor maar met harde wind, trok die het niet gemakkelijk).

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:20

Ja wij zouden een dubbele cabine nemen aangezien de auto ook moet dienen als 2de wagen.

En we kunnen de kindjes moeilijk thuislaten :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:43

Kennissen van mij hebben zelfs 2 Transits en gebruiken er 1 ook gewoon voor dagelijks gebruik, rijdt super en heeft best krachtige motor dus je komt lekker mee met het verkeer. Voordeel is de heerlijk grote ruimte om flink wat zooi mee te nemen. Het is even wennen met parkeren maar dat is ook alles :)

Ik rij zelf een Vito en gooi ook altijd de bak vol. Verbruik is vaak iets gunstiger dan een 4x4 en verzekering ook. Wegenbelasting weet ik niet hoe dat zit in België.
Zolang je er eentje neemt met een flinke motor heb je altijd wat 'over' in lastige situaties.
Alleen als het terrein erg blubberig is dan kom je ook vast te zitten, maar hoe vaak gebeurt dat?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:10

Ik hoor van heel veel mensen dat ze super tevreden zijn over een busje voor de trailer.
Ikzelf vindt een 4x4 mooier(mede omdat je daar ook mee kunt terreinrijd :P:D) maar qua auto voor de trailer zou ik dan voor het gemak van een busje kiezen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:28

Een bus lijkt mij ook wel lekker, helemaal als de marathon wagen er ook nog in kan.
Kan iemand mij vertellen wat de kosten van zo'n bus zijn.(Transit, Vivaro etc etc)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:28

Wat wil je weten Cowgirl qua prijzen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:36

In een echt zware 4 x 4 voel je je paard niet iedere pas zetten.
En je komt gemakkelijk uit modderige ondergronden. Afgelopen keer toch een aantal
busjes vast zien zitten in Vinkel.. Wij hebben een aantal keer een busje ervoor gehad
maar allebei mn ouders gaven de voorkeur aan de jeep. Paard is met busje ervoor eens
in paniek geraakt en het busje hupste net zo hard mee. Qua jeep hebben wij oude model
landrover discovery.

edit: we hebben een 2zitter, dus ook genoeg ruimte voor mijn spullen. Echter alleen ruimte
voor 2 personen. Of iemand moet zich geroepen voelen in de achter ruimte te zitten.
Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:47

monica08 schreef:
Wat wil je weten Cowgirl qua prijzen?

Alles :D .

Wegenbelasting, benzine/diesel kosten, verzekering en zijn ze onderhoudsgevoelig. Welk merk komt het beste uit de bus zowel financieel gezien als gebruiksvriendelijkheid/onderhoud.

Ik ga voor een baan in de omgeving en ik hoop dan een personen auto te kunnen uitsparen en iets te kunnen kopen voor de paarden, dus een bus of misschien wel een vrachtwagentje. Anders zal het een 4x4 worden die ik dan alleen gebruik voor de paarden.

:z droomt verder. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:50

randie schreef:
In een echt zware 4 x 4 voel je je paard niet iedere pas zetten.
En je komt gemakkelijk uit modderige ondergronden. Afgelopen keer toch een aantal
busjes vast zien zitten in Vinkel.. Wij hebben een aantal keer een busje ervoor gehad
maar allebei mn ouders gaven de voorkeur aan de jeep. Paard is met busje ervoor eens
in paniek geraakt en het busje hupste net zo hard mee.

wil je ''busje'' uitleggen. Merk type en wat ie mocht trekken etc?

Ons ''busje'' voor de trailer zal niet zo makkelijk hupsen gok ik namelijk zo, maar misschien verkijk ik me?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:53

het fijne is dat zo'n bus beter te betalen is dan zo'n dikke 4x4 hoe mooi en hoe praktisch ook, ik kan me geen Laro veroorloven. Dus dan maar een bus, voldoet ook prima.

Ik betaal voor mijn Vito iets van 110,- in de maand wegenbelasting (had m op grijs tot het veranderde en betaal nu helaas geel), verzekering iets van 50,-per maand, rijdt 1 op 10 diesel, onderhoudsgevoelig 1x per jaar beurt en APK, af en toe reparaties maar is ook al dik 10 jr oud :) maar rijdt nog super en starten=lopen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:02

Wij hebben beide.
Een Nissan Terrano 3.0Di die 3ton trekken mag.
Een Mercedes Benz Vito 110 CDI. Deze mag 2ton aan het haakje.

Beide doen ze het prima! Even goed ongeveer! Heb echt totaal geen voorkeur.

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:09

wij hebben een hyundai santa fe executive gdi nog wat ...
daar zit op tot 42 km 4x4 en een groote koffer wij hebben hier voor gekozen omdat we als het een keer gebuurt toch de trailer uit de modder kunne trekken en ook over het algemeen goed door de sneeuw kunne en ik betwijfel dat of dat ook kan met een bestelwagen...