Vakantie met paard omgeving Zeist/Soest. Waar??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Vakantie met paard omgeving Zeist/Soest. Waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:25

Hoi,

Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt maar niet kunnen vinden wat ik zoek, vandaar dit topic :)

Ik ben voornemens om een paar dagen weg te gaan met mijn paard. Ik wil graag naar de Utrechtse heuvelrug, omgeving Zeist / Soest e.o.
Nu ben ik op zoek naar een plek waar ik mijn paard kan stallen en ik kan overnachten. Mijn paard kan dag en nacht op het land, maar ook op stal. Wel moet er een mogelijkheid zijn om hem buiten te kunnen zetten.
Ik heb geen caravan of tent oid, dus ik wil daar, het liefst op het terrein of anders dicht in de buurt, kunnen overnachten. Het maakt me niet uit of dat in een sta-caravan, een appartement of wat dan ook is.
Wat ik wel heel belangrijk vindt is dat de stal (vrijwel) direct aan het bos is gelegen, ik wil niet langs een (drukke) weg of iets hoeven rijden om in het bos te komen. En er moet plaats zijn om mijn trailer te kunnen stallen.

Wie weet een leuk adresje wat aan mijn wensen voldoet?

Groetjes Fabienne

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:20

Bij Soest moet je wel rekening houden dat je wellicht een kaart moet kopen voor het Goois natuurreservaat. Als je meer richting Doorn of Leersum/Amerongen gaat zitten heb je daar geen last van. Ook bij Den Treek (bij Maarn/Woudenberg) heb je een (best dure) kaart nodig.
Bij Leersum kun je bijvoorbeeld bij 't Leersumse veld terecht, ze hebben daar stallen en weidegang voor de paarden, een appartement dat ze als B&B verhuren en ze zitten mooi aan het bos. Er zijn ook wel campings in de buurt waar paarden welkom zijn, maar ik weet niet of die dan een caravan te huur hebben.
www.paardentram-leersumseveld.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:11

Ik wilde hetzelfde melden wat Waratje schrijft, hier in de buurt heb je geen dagkaart/penning oid nodig en kun je ook prachtig rijden. Ligt op een halfuurtje rijden van Zeist.

Needje

Re: Vakantie met paard omgeving Zeist/Soest. Waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:13

Ik zou ook eerder die kant op gaan.
Rond Soest en Leusden kan je mooi rijden, maar heb je overal penningen nodig.
Van Den Treek valt het wel mee. 12,50 voor een maandkaart. (kan je beter bestellen als een dagkaart voor 9 euro...)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 16:27

Wat een goede tip, bedankt! Dan ga ik in die richting kijken. Weten jullie nog leuke adresjes daar in de buurt?

momaxes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:33

Hoi,

Volgens mij kun je bij manege Zeisterbos in de zomer ook je paard tijdelijk stallen. Geen weide, wel een paddock/longeerton,natuurlijk een binnen- en buitenbak én de manege ligt in het bos. Geen penning o.i.d. nodig zolang je niet naar Den Treek rijdt (grenst aan het Zeisterbos). Je kunt wel vanuit Zeist ook naar Driebergen, Doorn, Leersum, enz. rijden. Op dezelfde straat waar manege Zeisterbos is gevestigd, vind je ook een camping (De Krakeling) dus dat zou misschien ook een optie kunnen zijn.

Alvast fijne vakantie!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:04

momaxes schreef:
Hoi,

Volgens mij kun je bij manege Zeisterbos in de zomer ook je paard tijdelijk stallen. Geen weide, wel een paddock/longeerton,natuurlijk een binnen- en buitenbak én de manege ligt in het bos. Geen penning o.i.d. nodig zolang je niet naar Den Treek rijdt (grenst aan het Zeisterbos). Je kunt wel vanuit Zeist ook naar Driebergen, Doorn, Leersum, enz. rijden. Op dezelfde straat waar manege Zeisterbos is gevestigd, vind je ook een camping (De Krakeling) dus dat zou misschien ook een optie kunnen zijn.

Alvast fijne vakantie!

Dit klopt ja, wij hebben wel vaker logés in de zomer. Aan het einde van de straat is de Krakeling, een hele fijne en nette camping. Je kan heerlijke bosritten maken in ons bos!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:03

Een andere mogelijkheid is manege Austerlitz en bungalowpark Erica. Weidegang zal hier ook moeilijk worden, wellicht hebben ze wel paddocks.
Je kan een kaart van staatsbosbeheer van deze omgeving kopen. Daar staan de meeste ruiterpaden op. Als je even wat anders wil doen dan met je paard bezig zijn, kan je lekker gaan zwemmen in het Henschotermeer. Het is een leuke omgeving voor een paar dagen met je paard weg.