Paardrijden in de Camargue

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urban_hero

Paardrijden in de Camargue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 14:08

Hallo allemaal!

In augustus ga ik op vakantie naar de Camargue, we zitten in Agde. Nu wil ik daar graag een keer gaan paardrijden maar wel bij een manege waar ze fijne paarden hebben die goed behandeld worden. Heeft er iemand ervaring of tips?

Dank je wel!

Naborah

Re: Paardrijden in de Camargue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:08

Ik volg dit even. Ga zelf ook richting de Camargue in de zomer. :)

Juwelenschip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:33

Ik kan je hier helaas niet mee helpen, maar het lijkt me wel geweldig om door de camarque te rijden op zo'n inheems Camargue paardje. Misschien kun je al op internet rondkijken naar maneges/stallen in de buurt val waar jij zit? Als je dan daar al foto's van paarden met fietskettingen om de neus ziet, dan weet je genoeg..

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:45

In Serignan vind je ranch saint-jean.Paarden in goede conditie, veel hengsten.Div.rassen waaronder camargueponies en iberische paarden.Paarden hebben dagelijks vele uren weidegang,hengsten allen eigen paddock.Is plm half uurtje van Agde. Tocht leidt door moerasgebied (beschermd) ,duin en strand. Als je aan komt rijden zie je met name cowboygeneuzel voor kinderen maar dat is slechts klein deel.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 18:21

Dank je wel voor de tip! Adres maar eens op de vakantieplanning zetten!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:05

Ik heb, toen ik 12 ofzo was, in de Camargue paardgereden.
Het was prachtig, maar meer weet ik niet meer. Wel dat er heel veel muggen zaten :P

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:16

Henkje schreef:
Wel dat er heel veel muggen zaten :P

Deze ervaring heb ik dus ook :Y)

Ik weet niet meer hoe het precies heette waar ik toen gereden heb, maar dat was toen ook best een fijne plek, daar werden de paarden ook goed verzorgt (en hadden passend tuig!). Wij hebben daar ook veel gefietst en er zijn daar ook zat stallen/maneges waar de paarden slecht passend tuig enzo hebben.
Verder had ik bij sommige stallen wel het idee dat ze gewoon ieder wit paard/pony wat ze konden vinden daarheen gehaald hadden en onder de noemer 'camarguepaard' verhuurde. Het gebied om door te rijden is wel echt prachtig

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:45

Ik heb er ook wel eens een paar keer gereden. Neem genoeg anti-muggenspul mee, want anders wordt je echt helemaal lek gestoken. Ik was blij dat ik van mijn paard af kon, pfoeww wat een marteling was dat zeg! Je had mijn benen moeten zien, de muggenbulten overlapten elkaar gewoon, bloeduitstortingen jeehh wat een feest was dat! :+ Als je een leuke rit zoekt met wat actie, moet je denk ik niet in de camargue zijn. De ritten die ik heb meegemaakt waren allemaal sjok sjok :P Alleen de laatse keer dat ik daar was had ik wel een leuk paardje met wat pit waar ik ook mee voorop moest, want achteraan zat een toerist te klooijen op zn paard, dus daar ging de begeleider toen bij rijden xD haha

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:01

Mijn vriend kan niet rijden dus een rustig stap-rondje is wel zo prettig! Ik wil ook gewoon te paard de natuur verkennen dus het hoeft niet spectakel te zijn!

Maar de anti-mug gaat mee dus!!

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:43

Dan komt het helemaal goed :) Natuur is mooi! En iedereen kan zo mee met de ritten, dus voor je vriend is het ook erg leuk ;)

Juwelenschip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:48

Je schijnt er zelfs buitenritten speciaal voor beginners te hebben waarbij je niet eens 'los' buitenrijdt, maar over een afgezet pad door de natuur zodat de paarden nooit weg kunnen als ze op hol slaan. Natuurlijk niet wat je je voorstelt bij een echte buitenrit, maar als je vriend niet kan rijden dan kan zoiets best een leuk begin zijn.
Ik weet zelf dat je dat soort buitenritten in Italie kunt maken, maar hoorde dat dat in Frankrijk aan de kust op sommige plekken ook kon.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 21:54

Nou, hij kan stappen dus als ze hem op een brave zetten dan blijft hij wel boven! Moet wel een beetje natuur blijven en over een afgezet pad gaat mij iets te ver!

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:30

Nee gewoon lekker de natuur in gaan joh :) Het grootste gedeelte dat met de ritten meegaat is beginner, dus die paarden zijn er helemaal aan gewend :) Het verschilt trouwens wel per gebied in de camargue waar je gaat rijden hoe mooi het is. De eerste keer dat ik er ging rijden was het heeeeel erg vlak en kaal. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de duinen/stranden in Nederland bij Zeeland. De tweede keer dat ik er ging rijden was in een plaatsje waar je echt een beetje de bush bush in ging, met moerassen en heel veel groen. Wat lijkt je het leukst?

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:06

Ingrid_V schreef:
Nee gewoon lekker de natuur in gaan joh :) Het grootste gedeelte dat met de ritten meegaat is beginner, dus die paarden zijn er helemaal aan gewend :) Het verschilt trouwens wel per gebied in de camargue waar je gaat rijden hoe mooi het is. De eerste keer dat ik er ging rijden was het heeeeel erg vlak en kaal. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de duinen/stranden in Nederland bij Zeeland. De tweede keer dat ik er ging rijden was in een plaatsje waar je echt een beetje de bush bush in ging, met moerassen en heel veel groen. Wat lijkt je het leukst?

Weet je nog bij welke manege's je toen bent geweest? Tweede klinkt wel beter.................

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:11

Hahaha, die muggen waren er in maart niet :-)
Ik heb een tijdje overwogen een Camargue te kopen. Prachtige paardjes!
Ik weet niet meer hoe de manege heette. Was bij Nimes.......Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen woord Frans spreek. Gelukkig had mijn vriend het allemaal geregeld.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:18

Ik heb daar ook es ergens een keer gereden. Wij gingen voornamelijk stappen en door het water en langs de koeien. Het was opzich wel mooi alleen je moest je teugels heel raar vast houden in idd geval niet engels of western.