Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dispar_Vulgo schreef:Oja haha helemaal de prijs vergeten! Mijn hoogste bod zal voor een leuk paardje 3000,- zijn is dit reeël voor alle punten die ik heb?Erg belangrijk is je maximale prijs. Je kan wel gaan kijken bij duurdere paarden, vaak valt er nog wel te onderhandelen, maar nooit meer betalen dan je zelf in gedachte had. Er zijn genoeg paarden te koop op het moment
Waratje schreef:Je zegt dat je meer geld gaat verdienen en daarvan een tweede pony kunt houden. Dat is natuurlijk mooi, maar heb je ook voldoende tijd om beide ponies voldoende aandacht te geven naast je schoolwerk? In je profiel staat dat je 14 bent, het lijkt me dat je dan toch wat rekening moet houden met voldoende tijd voor huiswerk naast dat werk waarmee je dat geld verdient.
Verder zijn aandachtspunten natuurlijk of het paard verkeersmak en trailermak is.
Libje123 schreef:Maar wat is jou extra dan ?
Ik zie dat je 2x klusjes doet ...? Maar meer ook niet ..!
Je bent 14 jaar dadelijk komen de jongens en uitgaan en winkelen met vriendinnen.
en je gaat wissele van baantje omdat je meer ervaring krijgt en je moet straks ook voor school stages gaan lopen etc etc.
Ik zou gewoon lekker wachtten met een 2de paardje ik bedoel 1 is toch genoeg ..?
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar aangezien je leeftijd en alles wat je nog voor school moet gaan doen over 1 jaartje al lijkt het mij toch het beste om even te wachtten tot je wat stabieler bent met een vaste baan.!
Ga je alsnog voor een 2de paardje dan zou ik eens even wat anders nemen dan je hebt ( ander ras of grootte)
Verder kies een paardje waar je al gelijk op valt ( je ziet hem/haar en denkt gelijk aahh ja snap je ) verder vind ik jou punten al prima genoeg
En daar zit ik alleen een beetje mee in de knoop maar dat ligt aan iets anders. Verder is winkelen met mij een ramp. Ik ben geen meisje die dat doet zoals feesten doe ik ook niet. Dus dat scheelt veel tijd! P.s. bij maatschappelijke stage ga ik waarschijnlijk gewoon bij de manege omdat ik daar al bezig ben en dit voor mij het beste in tijd uitkomt. Dankje verder nog en wat bedoel je met: (ander ras of grootte)&(je ziet hem/haar en denkt gelijk aahh). 
Libje123 schreef:Nou daar bedoel ik mee als je dan een ander paardje erbij neemt zou ik persoonlijk een ander paardje nemen
(dus andere groote en ander ras ) als wat ik nu al heb dan heb je af wisseling.
En ik vind het belangrijk dat je bij het zoeken naar een ander paard je echt de wow factor moet voelen dus als je dan gaat kijken naar een nieuw paard en je ziet er 1 dat je dan echt moet denken van oohh wow mooi schattig etc etc
zodiacje schreef:Waarom wil je zó graag een tweede paard?
ik zie daar niet echt veel voordelen aan, wel nadelen.
ik heb een tijd lang twee paarden gedaan en her is toch echt wel heel veel extra werk en dat terwijl je al kan rijden, knuffelen, etc.
dat iets kán betekend niet dat het ook moet...
Libje123 schreef:Wat noem je zat ruimte ?
Ok dat onbeperk voeren is prima maar een paard moet ook lekker los kunnen gaan (vind ik dan hoor)
Mijn paarden staan met 8 stuks op 4 voetbalvelden ik moet dus soms eerst 5 a 10 minuten lopen (in de wei) voor ik er eigenlijk ben !!
Ik vind dat veel fijner dan paarden op een klein stukje wat nog geen eens een weide is !! (Maar goed ik weet dat er mensen zijn die dit wel zo doen )
Wat bedoel je met Indigo ? Of was dit d rede dat je zei ff PB zo ja dan stuur even reactie naar mijn pb ben best nieuwsgierig hihi