Een 2de rijpony. Extra punten/tips/aanvoegingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Een 2de rijpony. Extra punten/tips/aanvoegingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:08

Hallo allemaal, ik ga waarschijnlijk extra geld verdienen, en nu wil ik er dan graag een extra pony bij. Met het extra geld dat ik constant verdien kan ik dan met gemak het extra onderhoud van de tweede pony betalen. Ik ben van plan om eerst een jaar te sparen voor extra onaangename kosten of eens een leuke uitbreiding van de spullen. Als ik dan de pony moet onderhouden houd ik ook nog extra geld over voor eventuele kosten als wormenkuur dierenarts of hoefsmid. Alleen nu was mijn vraag zijn deze punten waar ik na ga kijken goed?
- maximale prijs €3000,-
- 3 tot 8 jaar
- alle kleuren
- standaart keuring(dus niet röntgenologisch want ik wil er niet perse mee fokken of de sport mee in)
- merrie/ruin
- onbeleerd/zadelmak/B
- karakter
- bouw
- minimaal D pony mag tot groot paard uitlopen
- geschiedenis
- beenwerk
- paspoort(niet persé stamboek want ik heb geen fok dromen)
- springtechniek
- indien ingereden geen harde mond
- temperament
- leergierig
Voor de duidelijkheid: ik mag paarden doorrijden op de manege. Ik heb veel geduld en een onafhankelijke zit. Ik houd van springen en kan kwaliteit herkennen. Ook neem ik natuurlijk een proffesioneel persoon mee, en luister ik niet naar veel voorkomende verkoopspraatjes.Zet Alsjeblieft extra punten er bij en wees lief voor mij! Verwoord je antwoord het liefst positief. De pony komt te staan op een paddock/bak met een haflinger en shetlander. Krijgt onbeperkt kuil en een onbepaald aantal kilo/grammen biks plus eventuele lucerne en dergelijke. Oja, ook voor goed passend haranchament word dan gezorgd.
Laatst bijgewerkt door DearLove op 04-06-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DearLove

Re: Een 2de rijpony. Extra punten/tips/aanvoegingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:32

Edit: extra wijziging kon gewoon in topic.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:35

Erg belangrijk is je maximale prijs. Je kan wel gaan kijken bij duurdere paarden, vaak valt er nog wel te onderhandelen, maar nooit meer betalen dan je zelf in gedachte had. Er zijn genoeg paarden te koop op het moment

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:40

Dispar_Vulgo schreef:
Erg belangrijk is je maximale prijs. Je kan wel gaan kijken bij duurdere paarden, vaak valt er nog wel te onderhandelen, maar nooit meer betalen dan je zelf in gedachte had. Er zijn genoeg paarden te koop op het moment
Oja haha helemaal de prijs vergeten! Mijn hoogste bod zal voor een leuk paardje 3000,- zijn is dit reeël voor alle punten die ik heb?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:08

Je zegt dat je meer geld gaat verdienen en daarvan een tweede pony kunt houden. Dat is natuurlijk mooi, maar heb je ook voldoende tijd om beide ponies voldoende aandacht te geven naast je schoolwerk? In je profiel staat dat je 14 bent, het lijkt me dat je dan toch wat rekening moet houden met voldoende tijd voor huiswerk naast dat werk waarmee je dat geld verdient.
Verder zijn aandachtspunten natuurlijk of het paard verkeersmak en trailermak is.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:28

Waratje schreef:
Je zegt dat je meer geld gaat verdienen en daarvan een tweede pony kunt houden. Dat is natuurlijk mooi, maar heb je ook voldoende tijd om beide ponies voldoende aandacht te geven naast je schoolwerk? In je profiel staat dat je 14 bent, het lijkt me dat je dan toch wat rekening moet houden met voldoende tijd voor huiswerk naast dat werk waarmee je dat geld verdient.
Verder zijn aandachtspunten natuurlijk of het paard verkeersmak en trailermak is.

Dankje voor de punten: verkeersmak & trailermak. Met tijd heb ik het al bedacht wel goed trouwens dat je daar op komt vergeten neer te zetten. Ik heb gemerkt na een tijdje fanatiek rijden op mijn haflinger dat ze het fijner vind om 2 of 1 keer in de week gereden te worden en verder te longeren. Ook ga ik geen wedstrijden doen en hierdoor kan ik gewoon op zondag lekker rijden en leren verder zal dit dan het schema worden:
maandag: huiswerk en rijden
dinsdag: paardrijles en huiswerk
woensdag: huiswerk
donderdag: huiswerk en rijden/klusjes
vrijdag: huiswerk
zaterdag: manege vrijwilliger/ 's avonds rijden
zondag: huiswerk en rijden/klusjes

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:35

Maar wat is jou extra dan ?
Ik zie dat je 2x klusjes doet ...? Maar meer ook niet ..!

Je bent 14 jaar dadelijk komen de jongens en uitgaan en winkelen met vriendinnen.
en je gaat wissele van baantje omdat je meer ervaring krijgt en je moet straks ook voor school stages gaan lopen etc etc.

Ik zou gewoon lekker wachtten met een 2de paardje ik bedoel 1 is toch genoeg ..?

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar aangezien je leeftijd en alles wat je nog voor school moet gaan doen over 1 jaartje al lijkt het mij toch het beste om even te wachtten tot je wat stabieler bent met een vaste baan.!

Ga je alsnog voor een 2de paardje dan zou ik eens even wat anders nemen dan je hebt ( ander ras of grootte)
Verder kies een paardje waar je al gelijk op valt ( je ziet hem/haar en denkt gelijk aahh ja snap je ) verder vind ik jou punten al prima genoeg

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:45

Libje123 schreef:
Maar wat is jou extra dan ?
Ik zie dat je 2x klusjes doet ...? Maar meer ook niet ..!

Je bent 14 jaar dadelijk komen de jongens en uitgaan en winkelen met vriendinnen.
en je gaat wissele van baantje omdat je meer ervaring krijgt en je moet straks ook voor school stages gaan lopen etc etc.

Ik zou gewoon lekker wachtten met een 2de paardje ik bedoel 1 is toch genoeg ..?

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar aangezien je leeftijd en alles wat je nog voor school moet gaan doen over 1 jaartje al lijkt het mij toch het beste om even te wachtten tot je wat stabieler bent met een vaste baan.!

Ga je alsnog voor een 2de paardje dan zou ik eens even wat anders nemen dan je hebt ( ander ras of grootte)
Verder kies een paardje waar je al gelijk op valt ( je ziet hem/haar en denkt gelijk aahh ja snap je ) verder vind ik jou punten al prima genoeg

Klusjes staat voor uitmesten afrastering controleren enz. De extra komt doordat ik 'werk' heb gevonden. Dit kan ik combineren met het huiswerk en het huiswerk zal er niet onder lijden! Over jongens en alles. Ik ontmoet jongens zat op de manege :D En daar zit ik alleen een beetje mee in de knoop maar dat ligt aan iets anders. Verder is winkelen met mij een ramp. Ik ben geen meisje die dat doet zoals feesten doe ik ook niet. Dus dat scheelt veel tijd! P.s. bij maatschappelijke stage ga ik waarschijnlijk gewoon bij de manege omdat ik daar al bezig ben en dit voor mij het beste in tijd uitkomt. Dankje verder nog en wat bedoel je met: (ander ras of grootte)&(je ziet hem/haar en denkt gelijk aahh).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:48

Hou er rekening mee dat je nu de meeste vrije tijd van je leven hebt. Als je straks gaat studeren/werken heb je alleen de avonden nog en dan is 1 paard soms al veel :)

Verder vind ik het goed dat je met alles rekening houdt en eerst flink spaart, dan heb je ook nog tijd zat om te bepalen wat je precies wilt :)

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:49

Nou daar bedoel ik mee als je dan een ander paardje erbij neemt zou ik persoonlijk een ander paardje nemen
(dus andere groote en ander ras ) als wat ik nu al heb dan heb je af wisseling.

En ik vind het belangrijk dat je bij het zoeken naar een ander paard je echt de wow factor moet voelen dus als je dan gaat kijken naar een nieuw paard en je ziet er 1 dat je dan echt moet denken van oohh wow mooi schattig etc etc

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 23:00

Libje123 schreef:
Nou daar bedoel ik mee als je dan een ander paardje erbij neemt zou ik persoonlijk een ander paardje nemen
(dus andere groote en ander ras ) als wat ik nu al heb dan heb je af wisseling.

En ik vind het belangrijk dat je bij het zoeken naar een ander paard je echt de wow factor moet voelen dus als je dan gaat kijken naar een nieuw paard en je ziet er 1 dat je dan echt moet denken van oohh wow mooi schattig etc etc

Oké ja ik weet wel een paardje dat ik wil maar dat gaat met geld niet lukken want dat is een manege paard die springgericht is gefokt maar net te weinig aanleg heeft dit paard loopt heel goed onder mij maar een manege paard is goud waard! Ik denk wel dat ik naar een paard ga met een sportieve bouw ik heb nu een haflinger! Ik moet ook echt een klik hebben. Maar dat gaat bij mij anders voor meer info PB!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:17

Waarom wil je zó graag een tweede paard?
ik zie daar niet echt veel voordelen aan, wel nadelen.
ik heb een tijd lang twee paarden gedaan en her is toch echt wel heel veel extra werk en dat terwijl je al kan rijden, knuffelen, etc.
dat iets kán betekend niet dat het ook moet...

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 10:16

zodiacje schreef:
Waarom wil je zó graag een tweede paard?
ik zie daar niet echt veel voordelen aan, wel nadelen.
ik heb een tijd lang twee paarden gedaan en her is toch echt wel heel veel extra werk en dat terwijl je al kan rijden, knuffelen, etc.
dat iets kán betekend niet dat het ook moet...

Mijn eerste wil ik niet weg omdat mij opa heeft betaald en ze zal door veel mensen door de lage prijs want ze heeft alleen paspoort en geen niveau omdat ik haar nu aan het omscholen ben, niet begrepen worden zoals mij want ik ben een indigo kind. Een 2de wil ik graag omdat ik dan mijn streven waarschijnlijk wel kan berijken want mijn haflinger is daar niet voor gebouwd. Ook wil ik die 2de om een fijn voelend paard te hebben dat mij begrijpt en ik haar net zoals bij mijn haflinger ook. Ik zal niet zomaar kiezen want door mijn indigo zijn krijg ik vaak al van te voren te weten of er iets fout is. Ik wil dus geen 2de voor de heb, maar een 2de om mijn streven te berijken een goede band te hebben en fijn huis te geven. Dit zal dan wel helaas zonder weide zijn maar de tuin zal ook gebruikt worden en verder heeft die dan zat ruimte en onbeperkt kuil/hooi.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:02

Wat noem je zat ruimte ?

Ok dat onbeperk voeren is prima maar een paard moet ook lekker los kunnen gaan (vind ik dan hoor)
Mijn paarden staan met 8 stuks op 4 voetbalvelden ik moet dus soms eerst 5 a 10 minuten lopen (in de wei) voor ik er eigenlijk ben !!

Ik vind dat veel fijner dan paarden op een klein stukje wat nog geen eens een weide is !! (Maar goed ik weet dat er mensen zijn die dit wel zo doen )

Wat bedoel je met Indigo ? Of was dit d rede dat je zei ff PB zo ja dan stuur even reactie naar mijn pb ben best nieuwsgierig hihi

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 11:21

Libje123 schreef:
Wat noem je zat ruimte ?

Ok dat onbeperk voeren is prima maar een paard moet ook lekker los kunnen gaan (vind ik dan hoor)
Mijn paarden staan met 8 stuks op 4 voetbalvelden ik moet dus soms eerst 5 a 10 minuten lopen (in de wei) voor ik er eigenlijk ben !!

Ik vind dat veel fijner dan paarden op een klein stukje wat nog geen eens een weide is !! (Maar goed ik weet dat er mensen zijn die dit wel zo doen )

Wat bedoel je met Indigo ? Of was dit d rede dat je zei ff PB zo ja dan stuur even reactie naar mijn pb ben best nieuwsgierig hihi

Dat is de rede van pb ff. En ik bedoelde niet letterlijk zat ruimte zie ook dat ik het slecht verwoord heb. Maar de pony komt altijd buiten te staan en heeft voor weersomstandigheden ook nog een ruime stal!