Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lillian__ schreef:ik heb liever een band met haar heb, en dat het rijden niet bijzonder is dan dat ik haar in de Z heb en dat ze aan de hand echt een rotbok is
Saars schreef:Lillian__ schreef:ik heb liever een band met haar heb, en dat het rijden niet bijzonder is dan dat ik haar in de Z heb en dat ze aan de hand echt een rotbok is
Dat vind ik heel goed van je...
Goh, de mijne is een ruin en heeft ook PMS![]()
Ik denk dat het zal beteren als je je wat meer "interactie" met haar hebt. Laat zien dat jij er weer zin in hebt, ook al zie je zo'n rotbui aankomen! Probeer haar eerst rustig te kalmeren en daarna mag je haar gerust op haar plaats zetten! Zorg alleen dat je haar na dat straffen op iets anders concentreert. Een borstel over haar neus, een spray die gek ruikt waardoor ze gaat flemen, iets wat in je rugzak zit dat ze niet mag zien... Als ze andere "interessante" dingen meemaakt als jij er bent, zal ze jou ook "interessant" gaan vinden en zal ze je gaan respecteren om wie je bent en wat je voor haar doet (langzaam...)
morgen lekker klooien dus
_Tara_ schreef:Je paard weet echt wel waar ze haar voeten neer zet, ze heeft alleen geen respect voor je en daarom gaat ze niet voor je aan de kant. Daar zul je echt aan moeten werken door middel van grondwerk.
Daarnaast zeg je dat je, als ze vervelend is, dat eerst negeert en vervolgens ineens schreeuwt dat het klaar is. Beter kun je dan direct duidelijk zijn. Nu sta je dat gedrag dus een aantal keer toe en dan ineens mag het niet meer. Erg onduidelijk voor je paard.
Lillian__ schreef:1 keer in de maand hengstig? lijkt me sterk eigenlijk, merrie's zijn toch alleen hengstig rond de lente en rond de herfst?
het was wel het ergst toen we net waren gewisseld van stal en toen ze in een nieuwe groep kwam, de eerste week stond ze in een ander weiland, daar staan wel alleen maar ruinen in.
misschien ziet ze het shet echt als haar veulen? want ze staan ook samen in een kraambox enzo.