trailer met zijlader

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

trailer met zijlader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 14:20

Ik heb een vraagje.
Mijn paard is heel erg bang op de trailer (een gewone), hij gaat er uiteindelijk wel op, maar 'zit' echt op de bar achter zn kont, en vaak begint hij onderweg te bokken. We hadden hierdoor al eens bijna een ongeluk gehad.
Op de camion is het helemaal geen probleem. Zowel op een camionetje waarbij hij achterwaarts stond, als op een grote waar hij zijwaarts staat.
Nu zag ik onlangs van die trailers (denk equi-trek) die een trailer hebben met zijlader, waarbij de paarden achterwaarts staan.
Ik dacht: misschien is dit iets?
Heeft iemand zo'n trailer, of er ervaring mee?
Of weet waar ik die (2de hands) kan vinden? K weet namelijk ook de prijs er niet van.. (denk dat ze wel een stuk duurder zullen zijn dan een gewone).
Wie kan mij helpen?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:35

Kennis van me heeft een Ifor Williams waar pony dus via de zijlader in gaat en dan achterstevoren staat.
Op de "gewone" manier is pony niet te vervoeren.

lotte_2

Re: trailer met zijlader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:42

Inderdaad IforWilliams trailers hebben vaak een zijlader.
Ik heb geen ervaring hiermee, omdat die van ons er altijd op de gewone manier instaan.
Misschien heeft een maatje naast hem in de trailer ook een positief effect op hem? Een klein shetje iod?

MaritB

Re: trailer met zijlader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:44

Mischien werken aan vertrouwen in de trailer?
er zijn voldoende mensen die les geven in trailerladen ;)