[EG] Wie kent mijn B-pony vosmerrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Evanne

[EG] Wie kent mijn B-pony vosmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 22:31

Al een tijd ben ik opzoek naar iemand die mij meer kan vertellen over mijn pony.
Sinds ze bij mij is heet ze Smokey, bij de vorige eigenaren (twee bokkers) heette ze Fleurtje. Zij hebben haar van manege de Blauwe Steen(in Wijnandrade in Zuid-Limburg, eigenaar is Chris Meijers als ik me niet vergis) gehaald, daar had ze voor zover ik weet eigenlijk geen naam, ze is daar ook maar een paar weken geweest. Ik ben al bij de eigenaar van die manege geweest(met foto's), maar hij kon zich haar niet meer herinneren. Volgens hemzelf was ze dan waarschijnlijk 3 of 4 jaar toen ze bij hem was, omdat hij jonge pony's vaker koopt en weer verkoopt. In 2007 is ze daar op de manege gekomen, ervan uitgaande dat ze toen der tijd 4 jaar zou zijn geweest, is zij dus van 2003 en dat zou haar nu 8 jaar maken. Enkel ben ik er dus niet 100% zeker van dat dat ook klopt, maar het zou goed kunnen kloppen.

Als ik een van de manege-meisjes moet geloven van die manege waar ze heeft gestaan, was ze toen absoluut geen makkelijke pony en vielen veel kinderen van haar af. Volgens de vorige eigenaren was ze in de bak inderdaad nog lastig te rijden, de galop ging niet goed, erg onstabiel etc. Dus de kans is heel groot dat ze toen inderdaad nog erg jong was en nog niet zo lang onder het zadel.

De vorige eigenaren hebben zelf een paspoort voor haar aangevraagd, want dat had ze niet erbij. Ook was ze niet gechipt.
Ik kan dus niet echt informatie geven, omdat ik gewoon eigenlijk niks weet. Wel kan ik zeggen dat ze een héle goede springer is, waardoor ze (helaas) ook wel eens(ahum... vrij regelmatig) de wei uitspringt. En longeren is met haar altijd al een ramp geweest, ook bij de vorige eigenaren. Ze komt dan naar het midden en steigert (nu gelukkig niet meer).
Ook heeft ze, wanneer ze in een stal moet staan, last van hoesten. Als ze buiten staat heeft ze daar geen last van.
Ze is nu trouwens ongeveer 1,25m(groter zeker niet). Toen ik haar kreeg was ze 1,238m en is daarna nog iets gegroeid.

Verder heb ik niks "nuttigs" meer toe te voegen, behalve (heel veel) foto's.
Topics van de oude eigenaren(oudste boven):
[JITP] mijn nieuwe aanwinst :D FLEURTJE !!!!
[JITP] Fleurtje.
[JITP] Fleurtje en emma in boerenstijl
[RIJ-ITP] buitenrit met Fleurtje

Eigenfoto's; heb er geen specifiek tussenuit gezocht, gewoon het album met alle upgeloadde foto's van door de tijd heen:
http://s227.photobucket.com/albums/dd21 ... =slideshow

Vrij duidelijke foto's van haar aftekeningen. In de winter "anders" dan in de zomer, met name haar sneb/kol/bles
http://i227.photobucket.com/albums/dd21 ... winter.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd21 ... yzomer.jpg

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 17:49

Nog steeds ben ik niks verder gekomen, dus hier een schopje.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 14:04

Dan nog meer weer een schopje. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar haar afkomst/verleden!