Bandages of beenlappen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarkusHaifa1

Bandages of beenlappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:20

Hay,ik ga zaterdag met m'n paardje,Markus, naar Brecht om te wandelen in het bos enzo...maar we moete daarheen met de trailer,dus vroeg ik me af wat ik hem zou aandoen. Beenlappen of bandages. Beenlappen bedekken natuurlijk heel z'n been maar het wordt namelijk heel warm...dus leek het mij beter om bandages aan te doen. Mss belangrijk om te weten: hij staat samen in de trailer met een redelijk dominante merrie,mijn ander paard haifa, en ze maken normaal geen ruzie,maar ze hebben nog nooit samen in de trailer gestaan...wat denken jullie?X

noukie175

Re: Bandages of beenlappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:23

Ik weet natuurlijk niet hoe je paard is, maar met mijn paard heb ik nauwelijks bescherming op. Hooguit voor peesbeschermertjes. Soms dat nog niet eens..

Bandages helpt denk ik vrij weinig, deze zijn vrij dun, en die grote transportbeschermers voor een stukje rijden kan natuurlijk wel, maar peesbeschermers zullen voldoende zijn.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:27

Okej :) mr ik heb eigelijk alleen maar te grote peesbeschermers...ik gebruik namelijk bijna altijd bandages om te rijden :) kan het kwaad als ze een beetje te groot zijn?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:36

Wat bedoel je met beenlappen, transportbeschermers? Indien ja dan zou ik deze zeker omdoen. Daar wordt het minder warm onder dan onder bandages en beschermen beter.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:16

miss hier maar ens rondkijken of op marktplaats, zijn vast wel kleiner peeskappen te vinden voor een leuke prijs. ;P

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 23:20

Ja maar welke maat neem ik dan best? Want hij heeft echt een pony bouw :s maar de grote van een klein paard dus degene die ik nu heb,passé qua breedte maar niet qua grote :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:22

Beenbescherming beschermt alleen de huid, geen botten en pezen. Zou persoonlijk dus gewoon niks omdoen. Beiden kan aardig warm worden eronder.
Als het normaal goed gaat, denk ik dat de kans aardig groot is dat het in de trailer ook wel goed moet gaan.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 23:43

Ja maar dat durf ik niet goed,hem gewoon met 'blote benen' in de trailer zetten. Hij is namelijk al 23 ! Wel nog in topconditie en alles in orde met de botten en pezen ( we hebben er een scan van laten maken :) ) maar dat wil ik dus graag zo houden..snap je?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:49

MarkusHaifa1 schreef:
Ja maar dat durf ik niet goed,hem gewoon met 'blote benen' in de trailer zetten. Hij is namelijk al 23 ! Wel nog in topconditie en alles in orde met de botten en pezen ( we hebben er een scan van laten maken :) ) maar dat wil ik dus graag zo houden..snap je?

Maar beenbescherming helpt daar dus niet tegen. Beenbescherming beschermt alleen de huid, niet de botten en pezen.
Dus ook gebeurt er iets, wat natuurlijk niet hoeft, dan kunnen alsnog zijn botten en pezen beschadigen, ookal heb je bescherming om.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 23:55

Mss heb je wel gelijk.. Ik kan dus best gwn m'n bandages al aandoen die ik hem aantrek om te rijden als we daar zijn? Want dat maakt dan toch niet uit? Aks dat is wat je bedoelt teminste :) .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:57

Dat is een mogelijkheid. Ik zou persoonlijk voor niks gaan, maar jouw keuze.
Een van de twee lijkt me persoonlijk het beste. Ik weet alleen niet hoe lang het desbetreffende paard op de trailer moet staan. Als het een uur is zou ik persoonlijk gewoon niks om doen. Maar ja dat is mijn mening natuurlijk. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:58

Ik zou je paard transportbeschermers (bijvoorbeeld van HH, dat zijn hele fijne en in diverse maten te koop) omdoen en pas je bandages om mee te rijden omdoen als je daar bent. Anders zitten die bandages er wel heel lang om.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 00:02

Ik denk dat het maar een kwartiert je rijden is tot twintig minuutjes :) maar bedoel je met hh Harry's horse want die bandages heb ik . :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:09

Klopt, maar ik bedoelde de transportbeschermers van Harry's Horse. Als het maar zo'n kort ritje is, kan je volgens mij best de bandages al omdoen. Op de terugweg misschien wel beter om ze af te doen.
Veel plezier op je bosrit :D

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 00:12

Dankjewel voor de tips! En ja dat zal ik zeker hebben :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:12

waarom gebruik je bandages om mee te rijden?
die dingen worden hartstikke warm, en ze beschermen (en ondersteunen) totaal niet..

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 09:30

Bandages geven echt wel steun hoor!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:46

misschien even wat zoeken hier op het forum hierover, maar ze geven dus geen steun..

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:38

Waarom zouden er anders bandages bestaan? Als ze geen steun geven en ook geen bescherming! Ik heb even op het forum gezocht,en je hebt gelijk dat bandages geen steun geven...maa ze beschermen het been van het paard dus wel!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:42

Als je perse iets van bescherming wilt gebruiken op de trailer zou ik ook voor transportbeschermers gaan. Het beschermt pezen, botten etc. misschien niet, maar als je paard zich bijv. ergens aan stoot onder het rijden, zal de klap wel iets gedempt worden door de beschermers.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:46

Okej maar dan heb ik gelijk nog een vraagje voor keerden die dit leest : moet ik best een hooi et in de trailer hangen of hoeft dat niet echt? Mijn 2 paardjes staan er samen in maar haifa (4jaar) is dus nog jong en heeft alleen nog maar in de vrachtwagen gestaan...en mss wordt ze nerveus en ik heb ergens gelezen dat paarden rustiger worden als ze kunnen kauwen op iets.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:47

ik heb altijd een hooinet in de trailer. Kunnen ze zelf kiezen of ze wel of niet eten. Mijn paardje vind het volgens mij wel fijn...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:59

Ik heb voor mijn paard meestal wel een hooinet hangen tegen onrust, verveling etc. onderweg