[PG] Waar is Mon-Ami (Draver,Bruin,Ruin,1990)??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

[PG] Waar is Mon-Ami (Draver,Bruin,Ruin,1990)??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:26

Wie kan mij vertellen waar mijn allereerste pony nu is?!
Sorry voor het kwaliteit van deze foto's deze had ik al online op de pc staan en vroeger had ik nog geen digi camera maar zo een met een foto rol

Afbeelding

Afbeelding

Naam: Mon-Ami
Geboortedatum: 30-5-1990 (zo staat het in zijn paspoort in elk geval)
Geslacht: Ruin
Naam v/d vader: Onbekend
Naam v/d moeder: Onbekend
Stokmaat: 1.56
Aftekeningen: L.V wit voet met wit/zwart gestreepte hoef, R.V zwart en L.A/R.A beide witte voetjes
Gekocht in Drachten, 1996, Weet nog dat het Nederlands elftal net helemaal klaar was met voetballen en dat we tijdens de aankoop het MKZ virus actief was.
Laatst gezien in: Overijssel (2002)

Ik ben alweer méér dan 14 jaar op zoek naar mijn allereerste eigen pony MON-AMI, maar telkens keer op keer wéér die teleurstelling met een spoor wat helemaal dood loopt en vandaar dat ik het gewoon nogmaals een keer wéér hier op bokt ook ga proberen. Ik heb diverse oproepen gedaan en nog steeds op verschillende draverforums, fora's in het buitenland, contact gelegd met diverse maneges in Overijssel, Drenthe, Friesland, Groningen etc etc maar nog steeds geen enkel spoor, kom zelf iedere keer weer op een dood spoor uit en daarom krijg ik echt het gevoel van dat mijn allereerste maatje gewoon niet meer op deze aarde actief is of lekker van zijn pensioen staat te genieten, maar gewoon dood is en dat laatste wil ik eigenlijk nog niet vast nieten in mijn geheugen daar gezien ik zelf dat absoluut niet weet en mocht dit uiteindelijk wel het geval zijn dan zou ik dat zelf het liefste ter bevestiging willen horen dan dat ik het zelf maar definitief zou moeten afsluiten en er altijd mee blijven leven dat mijn allereerste maatje nu al gewoon dood is.

MON-AMI, kreeg ik toendertijd in 1996 van mijn moeder ik had hem samen met mijn vriendin in het wel bekende blad PaardenSport zien staan en dus nam ik dat blad mee naar huis en liet het aan mijn moeder zien. Die vertelde zo van dat wel mocht bellen om een afspraak te maken voor een bezichtiging voor op een zaterdag want het was niet bepaald om de hoek (woonde toen nog in Zwolle) en MON-AMI verbleef toendertijd in Drachten bij een familie waarvan hun dochter géén ene klik had met MON-AMI. Wij kwamen daaraan en om heel eerlijk te zijn was ik nog jong en mijn moeder die ook niet alle verstand ervan had en ook omdat het mijn allereerste eigen pony zou worden was ik eigenlijk na die eerste keer al op slag verliefd ook nadat ik een proefritje erop had gemaakt voelde het zo ontzettend goed. Diezelfde dag besloten we hem dan ook meteen te kopen :o , maar hoe dan ook we mochten hem niet meteen meenemen ivm het MKZ virus alarm afgegeven was in Nederland en je geen paarden mocht vervoeren.

Tot op een regenachtige doordeweekse dag dat die hele lieve familie zo ontzettend aardig waren om MON-AMI helemaal naar ons toe te brengen (ook dat was met een risico, omdat het MKZ virus nog niet geheel over was), mij maakte dat niks uit want eindelijk had ik dan mijn allereerste eigen pony.

MON-AMI, mocht voor 1 nachtje tijdelijk bij de pony van mijn vriendin in de stal verblijven daar gezien die volgende dag pas het ene plekje voor ons vrij kwam op de manege. Die ene eerste nachtje verbleef ie dus op Stal de Vierels in Dalfsen daarna vertrokken wij die ochtend naar de manege en dat was Manege Gerner in Dalfsen. Ik werd lid van de ponyclub Dalfsen en ongeveer 2.5 jaar hebben we met heel veel plezier op Gerner gestaan en vooral ook heel veel van de omgeving en het bos genoten. De stallingkosten werd gewoon net wat te duur voor op een manege en verhuisden we (geloof ergens in 2000) naar een pensionstal in Lierderholthuis bij Gé Hollack daar werden wij op getipt door die vriendin van mij want zij was ook naar die stal heen verhuisd met haar pony.

Eenmaal bij Gé Hollack in pension hebben we wederom ook erg fijne en mooie tijden beleefd en ook intens genoten van de omgeving (MON-AMI en ik reden vooral ook veel buitenritten). Tot dat ene moment (ergens in 2002) waarop mijn moeder ermee kwam dat het allemaal (het houden van een paard) teveel werd en ze MON-AMI besloot te verkopen, ze had geen advertentie niks maar ze verkocht MON-AMI aan Gé Hollack zelf omdat hij er wel interesse in had om te verhuren aan een meisje etc..

Ik zag MON-AMI toen nog wel regelmatig doordat ik met mijn vriendin vaak mee kwam omdat zij met haar pony en paard nog wel gewoon gestald stond bij Gé Hollack. Via mijn vriendin kreeg ik te horen op een zekere morgen dat Gé Hollack MON-AMI verkocht had aan zijn eigen hoefsmid (weet echt niet meer hoe die man heet :o ) en wist mygod niet waar die hoefsmid toendertijd woonde en waar hij MON-AMI ging stallen was dat bij hem aan huis of elders?!?

Wel door middel van mijn zoektocht een tijdje terug kreeg ik van diverse mensen te horen dat MON-AMI op stal 't Reelaer staat of heeft gestaan maar naderhand ik met stal 't Reelaer contact had opgenomen zou mijn allereerste pony nooit bij hen op stal hebben gestaan na mijn omschrijving en een foto van mijn MON-AMI ;( .

Verder nadat ik met nog veel meer maneges uit het Overijssel, Drenthe, Friesland, Groningen rond gebeld had is mijn eindbestemming nu nog steeds op een dood spoor ;( !!

Ik weet niet precies met wat ik wil maar het enige wat ik ECHT zou willen is die enige echte gouden tip en ook al is het goed/slecht nieuws als ik maar een echte serieuse tip krijg, zodat ik ook weet waar ik aan toe ben want het spookt mij al zoveel jaar in mijn hoofd met dat ik mijn MON-AMI zo ongelooflijk veel mis doordat ik nooit echt god afscheid heb kunnen nemen van hem. MON-AMI, was echt mijn maatje en tijdens het rijden kon het heel soms wel eens een draakje zijn maar was nooit echt gemeen, wel was MON-AMI dominant naar andere paarden toe op manege Gerner kon MON-AMI maar met een andere pony goed mee overweg en waar hij dus ook alleen samen mee buiten gestaan heeft. Met galop was MON-AMI nooit zo goed in doordat het een draver was maar nooit gekoersd had zaten zijn achterbenen grotendeels in draf dan echt in de galop.

Ik kan en wil mijn zoektocht nog niet voorgoed afsluiten dus bij deze dat ik het hier op BOKT dus ook nogmaals wéér een keer probeer.

Allen, alvast bedankt voor het lezen van mijn oproep ;)

Mioux

Re: [PG] Waar is Mon-Ami (Draver,Bruin,Ruin,1990)??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:44

Dit zijn wel erg kleine foto's, heb je niet een iets grotere ?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:49

Helaas heb niet meteen duidelijke foto's op deze pc staan dan zal ik even goed moeten zoeken naar nog een veel duidelijkere foto en de wat beter te doen in scannen. Mijn excuses alvast

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:50

Met deze foto's is het gewoon erg lastig om uit te vogelen hoe het paardje er precies uit ziet, hoop dat je betere foto's hebt! Dan kunnen mensen je misschien ook beter helpen!

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:57

Misschien heb ik er overheen gelezen , maar hoe groot is deze pony ?

Ilovekyra98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:48

staat het paard ingeschreven als draver?
en had mon ami een draverpaspoort

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:04

Bedankt voor de reacties, Mon-Ami is 1.56,5 en is niet ingeschreven als draver en had dus ook geen draver paspoort enkel een gewoon normale paardenpaspoort.

Marjolein_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:29

de foto's zijn wel erg klein, hij lijkt wel op een pony van 't reelaer eerlijk gezegt:P snap best als sommige dat zeggen

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:40

Kun je via die laatste stalling achterhalen wat de naam van de hoefsmid is en waar hij woonde?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 08:07

SKUPJE!!!!!!

Nog even dit ter aanvulling:

MON AMI, is bruin met een heel klein kolletje en links voor wit voetje en rechts achter wat wit. MON AMI heeft een soort van een brandmerk in zijn linkerhals maar dan moet je echt heel goed kijken en als je het ziet dan lijkt het sprekend op een nummer, en ook aan zijn linkerkant van zijn hoofd heeft of had hij een witte vlek zitten (vermoedelijk daar voor mijn tijd een wond gehad).

Stal 't Reelaer heb ik contact mee gehad en die wezen mij erop dat zij hem nooit op stal hebben gehad/gezien n.a.v. mijn omschrijving + foto ;( .

Ik wil dit nog niet voorgoed afsluiten daarom blijft mijn zoektocht nog gewoon doorgaan in de hoop dat MON AMI nog wel gewoon op deze aardbol ergens te vinden is.

En daarom bied ik bij deze aan: Voor diegene die mij naar mijn MON AMI toe kan lijden krijgt van mij een cadeaubon van Divoza van € 35.-

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:16

Hij lijkt idd wel erg veel op een pony die ooit op het reelaer stond, maar weet zeker dat ze daarook wel weten hoe hij eruit ziet!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:59

Zeer waarschijnlijk heette die hoefsmid die altijd bij Hollack kwam en dus ook Mon Ami gekocht zou hebben (Henry van der Steege).

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:28

is hij erg snel?
Ik ken iemand die had ook een Monami gekocht (weet niet hoe je haar monamie schrijft), die is super snel.
en volgens mij al helemaal niet de makkelijkste!
hij lijkt er wel erg veel op!
maar ik weet niet of hij 21 is..
dat is in Zwolle

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:43

Jaren geleden reed er een meisje bij de ponyclub in Sleen met een bruine pony die Mon Ami heette. Ik heb werkelijk geen idee of het 'jouw' pony is of niet, want het is al lang geleden. Als ik het me goed herinner waren de ouders van dat meisje ook betrokken bij het ponyclub bestuur. Later hebben deze mensen de switch gemaakt naar HCE in Emmen. Mogelijk iets om eens achteraan te bellen. :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:34

volgens mij stond er zo'n soort pony met dezelfde naam op manege Ritsaert in Zwolle..
weet het niet zeker hoor maar het komt me wel bekend voor..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 09:22

Over Ritsaert daar kan ik mijn zus even vragen of zij dat zou kunnen navragen op de manege met een foto.

Verder over of Mon Ami snel was? Tsja wat is snel? Soms had ie van die goede maar ook slechte dagen en kon ie zowel goed voorwaarts zijn maar soms ook wel eens dat liever lui dan moe te zijn.

De vergoeding voor die ene gouden tip mag krijgt een cadeaubon T.W.V € 40.- bij een ruiterzaak elders..

manonnnnn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:24

XFiemoX schreef:
Over Ritsaert daar kan ik mijn zus even vragen of zij dat zou kunnen navragen op de manege met een foto.

Verder over of Mon Ami snel was? Tsja wat is snel? Soms had ie van die goede maar ook slechte dagen en kon ie zowel goed voorwaarts zijn maar soms ook wel eens dat liever lui dan moe te zijn.

De vergoeding voor die ene gouden tip mag krijgt een cadeaubon T.W.V € 40.- bij een ruiterzaak elders..

de monamie op ritsaert is heel jong en meer een oranje achtige vos. en daarbij is het een merrie sorry.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:26

manonnnnn12 schreef:
XFiemoX schreef:

de monamie op ritsaert is heel jong en meer een oranje achtige vos. en daarbij is het een merrie sorry.

oh sorry haha, ben er zelf al een tijdje niet geweest, maar heb er wel over horen praten ;$

vanillebaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:03

Die hoefsmid kun je gewoon op Google vinden hoor. Hij heet Hendry van der Steege en hij woont in Wijhe. Als je hem belt dan kun je er vast achterkomen waar je pony gebleven is.

Heel veel succes!

Groetjes vanillebaby

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:41

Dit diertje doet me ZO aan Organdy denken,
Organdy is een net niet paardje (Grote E-Pony)
En een duidelijke witte kol, ik wil wel een keer foto's van hem schieten als je wilt?
PB me maar :)

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 06:59

op onze manege hebben we een mon-ami gehad, ik heb 1 foto, alleen van zijn hoofd...

Afbeelding

Stuur maar een pb als je meer wilt weten, ik wil wel even naar de manege toe stappen voor meer info..

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:00

Maar, Mon ami was trouwens best wel klein..