Alleen tweede proef rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angelo

Alleen tweede proef rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 08:45

Volgens mijn weten is het niet mogelijk om op concours alleen de tweede proef te starten. Je bent toch altijd verplicht dan de eerste proef ook te rijden ?

De baan van de eerste proef is door de vele regenval erg slecht en kapotgereden, de tweede ring (die iets hoger is gelegen) is van betere kwaliteit. Ik zit toevallig te jureren in de baggerring 1.
Komt een combi bij mij die zegt, dat ze zich voor de eerste proef wil afmelden omdat de bodem slecht is en alleen de tweede proef gaat rijden. Ik zeg tegen haar dat dat niet mag omdat je altijd verplicht bent de eerste proef te rijden en dat de tweede proef vrije keus is.
Combinatie gaat toch starten in mijn ring en groet na het tweede onderdeel vrijwillig af. Op haar protocol staan inmiddels een 7 en een 6.
Vervolgens rijdt ze haar tweede proef in ring 2.

Kun je op deze manier dus omzeilen dat je verplicht bent de eerste proef te rijden (ook als bijv. die jury je niet helemaal bevalt of om welke andere reden ook ?) of ben ik mis en is het niet meer verplicht de eerste proef te rijden ?

Tooske

Re: Alleen tweede proef rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:48

Ja ik denk dat het zo wel kan ja.
Ik heb ook een keer de eerste proef vrijwillig afgemeld en je mag dan idd gewoon de 2de proef nog rijden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:58

Dat mag zo ja.
Ze heeft haar eerste proef wel gereden ook al heeft ze vrijwillig de baan verlaten.
Helemaal niet in de eerste ring verschijnen had niet gemogen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:59

Slim bekeken!

Maar als je weet dat de banen zo slecht zijn dan schrijf je toch niet in?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:23

Slimme amazone en geef haar groot gelijk als die eerste ring echt zo slecht was.
Eigenlijk vind ik dat de jury's en/of organisatie wellicht beter van ring hadden kunnen ruilen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:51

Hm ja klinkt alsof dat wel zo zou mogen. Maar er zijn mensen genoeg die de eerste proef te moeilijk vinden en alleen de 2de willen starten. Die kunnen dat dan ook zo doen. Ja wie houd je voor de gek dan zou je zeggen maar ja.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:53

Ik zou ook niet starten in zo'n baan , ze heeft het slim opgelost. Waarom werdt die baan niet afgekeurd?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:55

Suzanne F. schreef:
Hm ja klinkt alsof dat wel zo zou mogen. Maar er zijn mensen genoeg die de eerste proef te moeilijk vinden en alleen de 2de willen starten. Die kunnen dat dan ook zo doen. Ja wie houd je voor de gek dan zou je zeggen maar ja.

Echt? Kost alleen maar geld en zo lang je in de eerste proef geen verliespunt rijdt is het gewoon een goede oefening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:00

In een slechte baan vind ik het een goede oplossing van de amazone.. Zou zelf het advies niet geven, maar als ze het zo oplost kunnen we er niks van zeggen. Zo is ze niet voor niks gekomen en riskeert ze geen geblesseerd paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:09

Als baan echt slecht was, heeft ruiter het slim bekeken op deze manier.
Geef haar dan ook geen ongelijk.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:13

Inderdaad een slimme oplossing. Ik vind niet dat je kosten wat het kost je proef hoeft uit te rijden.
Weet iemand hier toevallig wat de 'straf' op vrijwillig afgroeten is? (Ben je alleen geld/coupon kwijt of krijg ik ook een verliespunt?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:14

Je krijgt er geen verliespunten meer voor, was wel altijd zo..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:12

Dat heeft ze inderdaad slim bekeken. Het inschrijfggeld ben je toch al kwijt. En als je weet dat die 2e ring veel beter is kun je er nog iets van maken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:31

ik vind het een goede en veilige oplossing van de amazaone. op deze maniet houdt ze rekening met haar paard, en kan ze toch nog starten.
helaas weet je vaak niet weken van tevoren wat je gaat aantreffen op een concours voor ringen, dus is het vaak maar hopen dat alle ringen goed zijn

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:14

Als de ring zo slecht is, lijkt het mij een goede keuze. Ik weet niet wanneer het was, maar .......de vele regen....? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze alleen de tweede proef wilde rijden, omdat deze gemakkelijker was. Maar in beide gevallen staat de amazone m.i. wel in haar recht.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 20:21

Tes82 schreef:
Als de ring zo slecht is, lijkt het mij een goede keuze. Ik weet niet wanneer het was, maar .......de vele regen....?

Hihi, klinkt raar hè, maar het afgelopen weekend heeft het hier behoorlijk geplenst !

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:24

slimme oplossing :j

en laat die regen maar hier heen komen hoor!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:22

Ik zie hier nou echt geen enkel kwaad in, ik had het ook zo gedaan namelijk. Hoe slecht was die baan? Want als je hem nou als jury ook echt slecht vindt, kun je de baan ook afkeuren toch?

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 15:07

Ik zie er ook geen kwaad in, maar zoals hierboven al gezegd, er kunnen ook andere redenen zijn om proef 1 over te slaan. En dat is op deze manier dus mogelijk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:07

Die mensen komen zichzelf vanzelf een keer tegen.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:13

Waarom zou ze zichzelf tegen komen? Ik riskeer mijn paard ook niet op een slechte baan. Dan maar vrijwillig afgroeten hoor. Dat een ander dat wel doet moet hij/zij weten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:24

En het was hier vorig weekend echt wel nat hoor. Onze buitenbak stond volledig onder water en het concours waar ik zat te jureren had ook geen ideale bodem. Kan me dan best voorstellen dat er ringen zijn die halverwege de dag op de kleigrond het niet meer houden en dan heeft zo'n amazone gelijk. Reglementair mag dit gewoon, ze is tenslotte gestart...