verzekerd les mogen geven maar geen Deurne/Orun?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

verzekerd les mogen geven maar geen Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:15

Ik ben nu al een tijdje bezig met het helpen van mensen met angst en mensen met bevoorbeeld autisme, maar heb geen Orun of Deurne en ik wil wel graag verzekerd zijn omdat ik dit wil gaan uitbreiden, maar ik heb absoluut niets met Orun, Deurne of een ROC opleiding, welke andere opleidingen zijn er waar je ook uiteindelijk verzekerd mee bent, ik weet zelf ISPH maar dat is te ver voor mij om wekelijks heen te gaan al lijkt me dat een fantastische opleiding door de breedheid en het openstaan voor 'andere' zaken.

Zensation

Re: verzekerd les mogen geven maar geen Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:15

Even contact opnemen met een assurantie/verzekering persoon/kantoor. Je kan jezelf hiervoor verzekeren maar het precieze hoe en wat durf ik niet te zeggen. Deze mensen kunnen je dat haarfijn uitleggen.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:17

Of de Centered Riding level 1 opleiding doen; dan ben je ook automatisch verzekerd.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:49

AlaskaTorrie schreef:
Of de Centered Riding level 1 opleiding doen; dan ben je ook automatisch verzekerd.

oh oke, daar heb ik wel eens naar gekeken, even nazoeken, thanks *D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:49

Zensation schreef:
Even contact opnemen met een assurantie/verzekering persoon/kantoor. Je kan jezelf hiervoor verzekeren maar het precieze hoe en wat durf ik niet te zeggen. Deze mensen kunnen je dat haarfijn uitleggen.

weet je misschien welke maatschappijen lesgeven verzekeren?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:41

Waar geef je die lessen? Als er namelijk ergens op het terrein een gediplomeerde aanwezig is ben jij ook verzekerd :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:46

Miepie77 schreef:
Zensation schreef:

weet je misschien welke maatschappijen lesgeven verzekeren?

Dat weet ik ook niet.
Maar zoek op internet naar alle verzekerings maatschappijen en leg bij elke maatschappij die je vindt, je probleem voor.
Gewoon via mail en je hebt gelijk de antwoorden zwart op wit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:27

Hyposjuhhh schreef:
Waar geef je die lessen? Als er namelijk ergens op het terrein een gediplomeerde aanwezig is ben jij ook verzekerd :)

Is dat wel zo? en als je op locatie gaat en daar loopt een gediplomeerde (die jij toevallig niet kent en andersom, maar daar wel is) dan ben jij ook verzekerd? wat een rare regel, klopt dat wel? en zo ja, waarom is dat dan zo?
Het kan toch niet zo zijn dat jij meelift op de verzekering van iemand anders....?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 18:33

Hyposjuhhh schreef:

dat lijkt me eerlijk gezegd een broodje aap verhaal, is ook niet logisch dan zou elke malloot les mogen geven als er een instructeur in de buurt is

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:10

TAo-->JI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:04

Hyposjuhhh schreef:

Dat klopt niet hoor.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:08

dan zou het wel heel goedkoop zijn voor een manege BV gewoon 1iemand de opleiding laten doen klaar is kees.

Ik denk dat je gewoon een orun zult moeten gaan volgen wil je echt verder met dit.
Wat houdt je tegen om de orun tegaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:10

Er zijn wel meer en andere mogelijkheden dan Orun.
Voor de verzekering is de opleiding ook niet nodig, dat kan ook zonder. Instructeur is een vrij beroep.
Als je echter les wilt geven op locaties met een veiligheidscertificaat, dan heb je wel een opleiding nodig. Daarbij valt ook te denken aan Deurne, of bv de MMI-opleiding van Deurne/KNHS.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:17

Sonja schreef:
Voor de verzekering is de opleiding ook niet nodig, dat kan ook zonder.

Echt waar? Ik ben namelijk van plan volgend jaar orun te gaan doen om vervolgens een verzekering af te kunnen sluiten :) maar als je je ook zonder papiertje kan laten verzekeren zou ik daar graag meer over willen weten... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:43

Daar kan je verzekeringsaviseur je alles over vertellen :) De premie is overigens wel hoger als je geen diploma hebt, maar het is gewoon te verzekeren. En die hogere premie bereken je gewoon door aan je klanten in je kostprijs.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:47

Sonja schreef:
Daar kan je verzekeringsaviseur je alles over vertellen :) De premie is overigens wel hoger als je geen diploma hebt, maar het is gewoon te verzekeren. En die hogere premie bereken je gewoon door aan je klanten in je kostprijs.

Das helemaal lekker, moet je als klant meer betalen omdat je instructeur geen diploma heeft. Ik zou eerder zeggen dat het goedkoper zou moeten zijn bij een niet gediplomeerd iemand. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:53

Ik heb eerder altijd op een manege les gegeven en die hadden een verzekering waarbij wij als instructie verzekerd waren.
We moesten wel aan een aantal eisen voldoen.
Waaronder een aantal lessen onder begleiding geven van de manege eigenaresse.
En in ieder geval 1x per jaar L starten met winst.

Alleen heb ik geen contact meer met die mensen dus ik weet niet welke maatschappij hun hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:54

piezze schreef:
Sonja schreef:

Das helemaal lekker, moet je als klant meer betalen omdat je instructeur geen diploma heeft. Ik zou eerder zeggen dat het goedkoper zou moeten zijn bij een niet gediplomeerd iemand. :D

Tja voor sommige ervaring betaal je :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:55

piezze schreef:
Sonja schreef:

Dat ligt er maar net aan, ik denk dat kwaliteit en diploma werkelijk niet gekoppeld hoeven zijn.
Daarbij zal je vast geen specificatie krijgen bij het betalen van je les. :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:08

ja ja, dus jij gaat net zo makkelijk naar een huisarts die geen studie heeft gedaan maar die wel heel veel kwaliteiten heeft. Lijkt mij dat studies en diploma's toch wel enige toegevoegde waarde hebben. Het zegt in ieder geval al dat iemand serieus de afweging heeft gemaakt op verantwoorde manier les te gaan geven. Bij meisje op de hoek kan je ook rijden en die weet er ook heul veul van, heeft al jaaaaren een paar shetlanders en een stukkie gras hahaha

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:11

Dat ligt er maar net aan, ik denk dat kwaliteit en diploma werkelijk niet gekoppeld hoeven zijn.
Daarbij zal je vast geen specificatie krijgen bij het betalen van je les. :D[/quote]

Diploma-toeslag, lol!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:15

Die vergelijking klopt imo niet...

Iemand die als huisarts wil werken heeft een opleiding geneeskunde gedaan, waarvan ik weet hoe die in elkaar steekt. Zonder die studie ga je niet die kennis van zaken hebben.

Ik weet ook hoe bijvoorbeeld de ORUN in elkaar steekt, en da's niet echt helemaal mijn ding.

Ik zeg niet dat diploma's geen toegevoegde waarde kunnen hebben, maar wel dat dat niet per definitie zo is. Gediplomeerd betekent niet automatisch kwaliteit imo. :)

Voor goede les zou ik meer betalen en in dat opzicht hecht ik niet zo een waarde aan een diploma.

Ander voorbeeld: er zijn amper opleidingen voor instructeur Westernrijden. Daar zegt een diploma al minder imo, bijvoorbeeld. :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:31

Een papiertje zegt niets over je praktijkervaring, ja dat het op dat moment goed ging, kennisje van me heeft Orun wel gedaan, ze had een z ruiter + z paard mee als oefenvoorbeeld, zo gehaald, maar van haar zou ik nooit les willen hebben. Maar heb zowiezo niet zoveel met de Orun stijl en ga niet 10 weken doen alsof.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:36

De ORUN was ook helemaal niet mijn ding, maar ik heb de opleiding wél gedaan zodat ik een diploma heb. Dit was voor mij de dichtstbijzijnde mogelijkheid en daarom de makkelijkste optie. Cursus duurt wel iets langer dan 10 weken trouwens.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:41

De ORUN die maar 10 weken duurt? Doe dat maar x2 :) Heb m zelf net gehaald..
Heb ook niks met de ORUN, maar wilde graag verzekerd zijn voor het lesgeven :j