Waar leuke buitenrit maken, Hoge Veluwe of gelderland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabrina12

Waar leuke buitenrit maken, Hoge Veluwe of gelderland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 21:01

Hoi allemaal,

Ik weet dat hier al enkele onderwerpen over zijn, maar de meeste zijn al wat ouder, dus ik heb een nieuwe aangemaakt :)

Ik wil binnenkort met mijn zus een buitenrit, het liefst in de veluwe of ergens anders in gelderland( of in ieder geval niet langer dan een uur rijden van nijmegen af) maken.

Mijn zus heeft veel rijervaring, zeker 8 jaar en ook rijles gegeven( we hebben eigen paarden gehad), ikzelf heb ook een jaar gereden toen ik jonger was, thuis op de eigen paarden tot 3 jaar terug, en voor het laatst een buitenrit in toscane gereden 1 jaar terug)

beiden kunnen dus meer dan prima stappen, draven en galloperen.

weet dus iemand een leuke manege/stal met leuke paarden, waar we met zijn 2en( dus niet met nog vreemde mensen) een buitenrit van 2 tot 3 uur kunnen maken? zonder begeleiding zou ideaal zijn, maar met begeleiding is ook geen enkele probleem( misschien vanwege de veiligheid!)

ik heb gehoord van manege arnhem en manege belevedere, zijn er mensen die hier een buitenrit hebben gemaakt? ik zou graag ervaringen horen! maar ook van andere manege's en stallen natuurlijk! ;)

alvast heel erg bedankt!

fjordnina

Re: Waar leuke buitenrit maken, Hoge Veluwe of gelderland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:51

Informeer eens bij Stal Mansour, die staat ook goed bekend.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:53

Stal te bokkel? Is 2 minuutjes van het bos af. Kan denk ik als jullie beide ervaring hebben ook zonder begeleiding, en evt kan er iemand mee om de weg te wijzen :)

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:13

stal mansour ziet er erg goed uit! en ze hebben een schimmel andalusier( de andalusier is toch wel echt mijn favoriete ras!) maar ik lees dat de groep volgens mij uit minimaal 6 personen moet bestaan... of anders toch met een samengestelde groep helaas. heeft iemand hier toevallig meer informatie over?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:57

ik zal dit topic ook even bijhouden. ben ook opzoek naar een mooie ruiterroute op max 1 uur rijden met de auto vanaf arnhem en het liefst ook met een plas/meer waar je met je paard te water kunt. hoop dat iemand me verder kan helpen.

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:23

ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar stal mansour met een aantal vragen naar de mogelijkheden en kosten dus eventjes een reactie afwachten:)

jaa met het paard te water gaan zou zeker geweldig zijn, lijkt me prachtige ervaring!

als er nog mensen zijn met andere adressen of ervaring met manege's of stal mansour, ik zou graag van je horen!

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:31

Manege Arnhem, (africhtingsstal van laar) kan gezellig met mij ;)
als je laat weet wanneer je komt kan ik je begeleider zijn. haha.
leuke (brave) paarden voor verschillende nivo's

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:34

ben druk aan het zoeken op google. maar nog niets kunnen vinden in gelderland waar je een leuke route kunt rijden + te water. helaas is het in alle meren die ik tot nu toe ben tegen gekomen verboden :(

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:36

Ik woon tussen Nijmegen en Zutphen (dus bij arnhem:P), en daar tussen is niks waar je met je paard kan zwemmen.

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:38

Maar jameyskatje er zijn hier zoveel leuke routes, daar is geen water voor nodig ;)
kijk maar is op http://www.lekkerpaardrijden.nl/ daar heb je al 2 voorbeeld routes.
als je meer vragen hebt over hier in t gebied (posbank, rond arnhem) kan je me PBen :)

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:52

carley, ik heb inderdaad ook de naam manege arnhem horen vallen dus heb even op de site gekeken.
ziet er erg goed uit! hoeveel paarden hebben jullie? ik zie bij het kopje paarden er 5, maar die staan te koop, of is dat altijd zo? ik ben namelijk ongeveer 1,65, mijn zus ook dus ik denk dat we wel aan een paard zitten toch?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:58

Manege Belvedere mag ook zonder begeleiding.
Over het algemeen alleen maar echt brave paarden.

Spreek uit ervaring, heb er 13 jaar gereden, laatste paar jaar ook les gegeven en buitenritten begeleid af en toe.
De omgeving is echt prachtig!
Goede uitgebreide routekaart verkrijgbaar bij de VVV

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 00:08

manege belvedere ziet er inderdaad ook goed uit, maar hoe gevorderd moet je zijn om zonder begeleiding te mogen rijden?( mijn zus is 23 en ik 19 dus sowieso boven de 16 haha)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:12

Je moet jezelf en de paarden heelhuids terug kunnen brengen :P
Er wordt vaak wel even meegekeken als je opstapt en wegstapt enzo omdat je dan vaak als snel kunt zien of mensen een beetje kunnen rijden of niet.
Paarden zijn allemaal echt braaf, zullen niet snel rare dingen doen.

Maar echt een grens is er niet.

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 00:21

oke, jaa het klinkt allemaal prima, haha ben sowieso echt niet bang( wij hebben zelf een lompe halflinger gehad en welsh die me er nogal vaak afgooide) maar ik zie zojuist dat nunspeet hier ruim 80 km vandaan ligt, dus dat is wel erg ver rijden helaas:(

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 00:33

ik denk dat manege arnhem het beste is( qua afstand) en lees er goede dingetjes over:)

carley, hoelang is het nodig van te voren te reserveren?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:57

Mijn topografie kennis laat me even in de steek maar Vierhouten is dat beter te doen misschien? Zit nog een manege van de zelfde eigenaar van de belvedere.

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 10:26

heb even gekeken, maar vierhouten ligt net zo ver(83km) hiervandaan, dus dat gaat hem toch niet worden denk ik. wel bedankt voor de moeite in ieder geval:)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:03

jameyskatje schreef:
ben druk aan het zoeken op google. maar nog niets kunnen vinden in gelderland waar je een leuke route kunt rijden + te water. helaas is het in alle meren die ik tot nu toe ben tegen gekomen verboden :(

Je kan ook naar Bussloo daar zijn ruiterroutes, kan je te water en zijn crosshindernissen. Alleen geen idee of je daar in de buurt paarden kan huren..

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:28

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:44

Bussloo mag je niet het water in..
En de watertbakken bij de crossroute zijn vaak niet goed..

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:46

Stal de Eik in Holten? 3 kwartier zo'n beetje van Nijmegen. Gaat wel een begeleider mee!
Voor meer informatie ; www.eik.nl :)

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:56

Manege stroombroek is ook heel leuk. Gaat wel begeleiding mee.
Je gaat dan in Montferland rijden, een erg mooie gebied. Ook zijn er leuke paarden, de ene wat makkelijker als de andere.

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:56

ik heb even op de site gekeken, maar stal de eik is toch in samengestelde groepen, dus toch niet wat we eigenlijk willen. Mijn andere zus heeft besloten ook mee te willen, en in de veluwe een buitenrit maken heeft toch wel onze voorkeur uiteindelijk:)

heb manege arnhem een mailtje gestuurd, dus even een reactie afwachten en anders even bellen.

als mensen nog meer goede stallen weten waarvan uit je in de veluwe kunt rijden met een besloten groep, of ervaringen dan hoor ik het graag:)

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:42

sabrina12 schreef:
carley, ik heb inderdaad ook de naam manege arnhem horen vallen dus heb even op de site gekeken.
ziet er erg goed uit! hoeveel paarden hebben jullie? ik zie bij het kopje paarden er 5, maar die staan te koop, of is dat altijd zo? ik ben namelijk ongeveer 1,65, mijn zus ook dus ik denk dat we wel aan een paard zitten toch?

Nou er staan een heleboel paarden dus dat komt wel goed.
we hebben ongeveer 10 paarden die mee kunnen op buitenrit en ook nog pony's,
dus keus genoeg. (misschien zijn het er wel meer, ik loop daar stage en weet nog niet alles ;))
je kan gewoon bellen, waarschijnlijk kan je dan die week of de week erna wel.
het wisselt nogal, sommige dagen zijn gewoon heel populair.