nieuw neus wiel op oudere trailer - ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

nieuw neus wiel op oudere trailer - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:30

Hallo mensen,

misschien is mn titel niet helemaal duidelijk, maar ik zoek ervaringen van mensen die een nieuw neuswiel op een oudere trailer hebben laten zetten.

Mijn trailer gaat ieder half jaar de brug op en is verder nog tip top in orde, maar.... dat neuswiel loopt helemaal vast. Ik als dame alleen krijg met heel veel moeite mn trailer aangekoppeld en krijg hem niet meer afgekoppeld omdat alles zo zwaar gaat. Ik moet namelijk met 1 hand de aankoppeling omhoog houden (dat handvat) en dan draaien aan het wieltje, nou... ik krijg hem nog geen 1 rondje gedraait haha.
Nu hebben we een nieuwe auto waarbij de trekhaak wat hoger zit, en nu krijg ik hem niet meer aangekoppeld en zelfs mijn sterke vriend(en die is echt bere sterk) krijgt hem niet meer afgekoppeld.
We gebruiken nu steeds een krik om af te koppelen, maar dat is niet echt super handig.

Heb net een bedrijf hier in de buurt gebeld en die kunnen , oftewel het oude neuswiel repareren, ofte wel een nieuwe er op zetten.

Nu kon hij mij nog geen prijsindicatie geven want hij moest de trailer even zien zei hij.

Maar was toch wel nieuwsgierig van hoe of wat het zou kunnen gaan kosten. Dus heeft iemand ervaringen er mee?
het gaat om een ouder model westfalia 2paards trailer (korte draaicircel) en redelijk dicht bij de grond.

ElCamino

Re: nieuw neus wiel op oudere trailer - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:32

een goedkoop neuswiel wat je losdraait en met de hand omhoog trekt en weer vastzet kost ongeveer €30. Een automatisch neuswiel wat zelf helemaal omhoog draait en omkrult zeg maar kost dacht ik rond de €100.
Trailer maakt niks uit, zijn gewoon universele neuswielen te koop die overal op kunnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:41

En een plons olie of vet aan dat huidige neuswiel zou het probleem weleens degelijk op kunnen lossen.

Edit:

Het lichte neuswiel:
Afbeelding

het automatisch opklappende neuswiel:
Afbeelding
Deze laatste kost volgens https://www.trailerplus.nl/detail/42499 ... ch_opk.htm 42 euri's, wellicht ex de BTW en verzendkosten.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:46

Ik heb ook wel eens een nieuw neuswiel op m'n trailer laten zetten. Weet niet meer precies wat het kostte maar 30 euro zit wel in de buurt.
Bij mijn oude neuswiel vrat het schroefdraad helemaal in, er viel gewoon ijzervijlsel op de grond dus die was niet meer te redden met een lik olie. ;)

ElCamino

Re: nieuw neus wiel op oudere trailer - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:18

thnx ikke !!! ik kon het niet goed uitleggen hihi, maar wist ook niet dat het goedkoper was zo'n automatisch wiel.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 18:21

Mijn vriend zegt dat het oude neuswiel niet meer te redden is.
En we hebben geen ruimte om om die " zwengel " van het neuswiel te plaatsen, we hebben nu namelijk een auto met een achter deur en dan kan de deur niet meer open (we hebben nu een jeep) en dat is wel een probleem als je op wedstrijd gaat en bij je spullen moet.
Dus als we het laten doen, laten we het goed doen, het mag ook wel wat kosten als ik daarna zelf kan afkoppelen en aankoppelen.
Het is altijd goedkoper dan een andere trailer :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:31

ElCamino schreef:
thnx ikke !!! ik kon het niet goed uitleggen hihi, maar wist ook niet dat het goedkoper was zo'n automatisch wiel.

Nah, met montage kom je snel in de buurt van die 100 euri's. Zo slecht is die prijsopgave dus echt niet.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:59

Denk er om dat als je kiest voor een zwaar opklapbaar neuswiel dat je deze niet aan de dissel monteerd.
Deze heeft onderaan meer ruimte nodig om uit te klappen en moet met een adaptorplaat ongeveer 15 cm boven de dissel bevestigd worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:11

Karreman schreef:
Denk er om dat als je kiest voor een zwaar opklapbaar neuswiel dat je deze niet aan de dissel monteerd.
Deze heeft onderaan meer ruimte nodig om uit te klappen en moet met een adaptorplaat ongeveer 15 cm boven de dissel bevestigd worden.

Dat ligt dan blijkbaar aan de constructie van de trailer. Ik heb 'm gewoon tegen de dissel zitten en dat werkt uitstekend!
Wanneer je de link even leest, zie je de voorwaarden waaronder wel of geen adaptor nodig is.........