stressss

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

stressss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:21

sinds zondag staat mijn fjord aan stal. op zijn vorige stal stond hij alleen aangezien hij hengst was (nu 5 weken geleden geruind). omdat bij mij op stal de merries en ruinen samen staan kan hij er nog niet bij, hij staat in een paddock dat grenst aan het land. als de paarden aan de andere kant staan ziet hij ze niet en word hij erg onrusig, zodra er een bij hem komt dan is het weer goed. hij vind het allemaal heel spannend en word ook erg onrustig als hij ziet dat er paarden weggaan als we hem poetsen. gister even op stal gezet maar zijn buurvrouw ging uit de stal en dan staat hij de hele tijd te ijsberen. wie heeft tips voor mij of is het misschien slim om even iets rustgevends te geven. hij is pas 3 jaar dus moet nog heel veel leren.

Anoniem

Re: stressss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:32

Zelf vooral heel rustig blijven, hij hangt nu aan alles wat vertrouwd is, omdat hij de ongeving nog niet kent, andere paarden zijn heel erg belangrijk voor hem. Als het goed gaat, zou ik hem ook zo snel mogelijk buiten bij de andere paarden zetten, dat hij zelf ook het ritme van de andere paarden krijgt. Dan zal hij wel rustiger worden.
Hij leert vanzelf ook alle reilen en zeilen kennen. Komt heus goed :)

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:36

Yamcha schreef:
Zelf vooral heel rustig blijven, hij hangt nu aan alles wat vertrouwd is, omdat hij de ongeving nog niet kent, andere paarden zijn heel erg belangrijk voor hem. Als het goed gaat, zou ik hem ook zo snel mogelijk buiten bij de andere paarden zetten, dat hij zelf ook het ritme van de andere paarden krijgt. Dan zal hij wel rustiger worden.
Hij leert vanzelf ook alle reilen en zeilen kennen. Komt heus goed :)

jawel dat is ook wel zo maar hij kan er nog niet bij omdat er nog een klein risico is dat hij een merrie kan dekken. het is nog geen 6 weken geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:33

Daarom zeg ik ook: zo snel mogelijk ;)

Ik snap dat het nu nog niet kan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:36

Is er geen ruin waar hij mee samen kan staan?

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:58

Pauline schreef:
Is er geen ruin waar hij mee samen kan staan?

zal miss. een optie kunnen zijn maar dan nog als ik hem eruit haal of andersom staan ze nog alleen. en het brengt dan weer onrust in de andere groep.