paard verzekeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ginabel

paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:09

Hee bokkers!

ik weet nou even niet precies hoe dat nou gaat een verzekering vooor een paard.

paar vraagjes:

- klopt het dat een niet goedgekeurd paard niet verzekerd kan worden?
- hoe duur kost het in het algemeen, met ziektekosten?
- welke verzekeraar heb jij al je je paard verzekerd heb?

Ik hoop op antwoord :)

CinTwiZo

Re: paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:18

Wanneer je je paard wil verzekeren komt er iemand vanuit de verzekering naar je paard kijken. Ook moet hij klinisch of röntgenologisch (ligt aan het verzekerde bedrag) goed gekeurd zijn.

De kosten liggen aan de verzekerde waarde en aan hoe uitgebreid je je verzekering neemt.

Ik ben bij Equirisk verzekerd en betaal 44 euro per maand. Heb haar zo uitgebreid mogelijk (met ziektekosten) verzekerd maar wel voor maar €3.500,- Hoe hoger het bedrag hoe meer je moet betalen....

Je kan kijken bij verschillende verzekeringsmaatschappijen op internet voor pakketten en prijzen ed.

Verder ben ik uiterst tevreden over Equirisk. Heb al veel gedeclareerd en altijd snel vergoed gekregen

Dennis_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 01:03

Iets waar je ook op moet letten is, of de leeftijd van het paard aan regels verbonden zit.
(bijvoorbeeld paarden boven een bepaalde leeftijd kan je vaak niet verzekeren)

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:49

Dit ga ik volgen, wij zijn nl. bezig met de koop van een paard.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:52

Je paard hoeft niet geheel te zijn goedgekeurd. Een paard met bijv. een afwijking aan het oog kun je wel verzekeren, maar dan is het oog uitgesloten. Zo zijn er nog meer dingen waarop het paard kan zijn afgekeurd, maar dat "de rest" van het paard wel verzekerd kan worden.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:17

bij mijn verzekring zijn ze niet langs geweest en hoefden ze ook geen keuringsrapport. de prijs is afhankelijk voor wat voor bedrag jij je paard gaat verzekeren. ik heb eentje met basisdekking en de ander uitgebreid. ik heb ze voor 2500 euro verzekerd en betaal totaal 94 euro per half jaar. ik heb ze verzekerd bij de onderlinge paardenverzekering oldeboorn

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:44

VSW-->TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:27

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:10

Verzekeren van je paard is duur. Het kan meestal niet uit. Ik heb m'n paard (nog) verzekerd, maar denk dat ik het op ga zeggen. Ik betaal 140 euro per jaar, geen ziektekosten, en bij afkeuring krijg ik slechts 1700 euro terug, en dat voor een paard dat op Z niveau loopt. Wil ik m'n paard hoger in de verzekering, dan moet ik m'n paard laten keuren wat ik zonde van het geld vind. En ik ben meer premie kwijt.
Verder wil ik graag bij kreupelheden zelf de beslissing nemen als het genoeg geweest is, niet de verzekering. Ik hoor wel eens verhalen van mensen die 3 jaar moeten dokteren met een paard, tja, sorry, maar dat doe ik niet. Ik heb voor mezelf besloten dat bij bepaalde blessures met weinig genezingskans het gewoon over en uit is. En die beslissing wil ik zelf kunnen nemen. Dat is 1 van de redenen waarom ik over het stopzetten van de verzekering na zit te denken.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:09

Ik heb mijn verzekeringspremie er al bijna 5 jaar drie dubbel en dwars uitgehaald omdat ik ook ziektekosten verzekerd heb. Hoef me dan ook niet druk te maken als ik de DA wil bellen want dat word toch betaald.
Ook hoef ik niet eerst verplicht te dokteren. Ik maak uit wanneer het gegrond is samen met mijn dierenarts. Is met mijn vorige paard ook zo gegaan.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:04

CinTwiZo mag ik vragen bij welke verzekering jij bent aangesloten?

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:24

Ik ben bij Equine risk verzekerd. Maar op de declaraties die ik thuis krijg staat Hippo zorg bv

Winsor86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:33

Ik heb mij paard ook verzekerd bij equine risk. Ben erg tevreden over deze verzekering. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:49

ik heb mijn paard verzekerd bij EFO, heb de verzekering overgenomen van de vorige eigenaresse en dan zelf aangevuld wat ik meer wilde hebben. hij is voor 6000 verzekerd. en ik betaal een paar honderd euro per jaar. ik zou gewoon eens kijken welke verzekeraar je interessant lijkt en dan een afspraak maken voor een vrijblijvende offerte. ze komen bij je langs en dan nemen ze alles met je door en kijken ze ook wat het beste past bij jou en je paard. weet je ook meteen wat het kostenplaatje is.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:27

- klopt het dat een niet goedgekeurd paard niet verzekerd kan worden?
Was al beantwoord, ligt eraan op welk front het paard is afgekeurd, dit wordt dan niet meeverzekerd.

Mijn paard is voor 2500 euro verzekerd, ik betaal zo'n 32 euro per maand geloof ik, dit is uitgebreid verzekerd + ziektekosten.

- welke verzekeraar heb jij al je je paard verzekerd heb?
Equine Risk, zéér tevreden, altijd zeer snelle behandeling. Heb m'n verzekering tot nog toe niet nodig gehad, maar ben ook maar student met een zaterdagbaantje dus heb geen grote spaarpot voor eventuele onverwachte hoge rekeningen, dus vind zo'n verzekering erg fijn.
Ze zijn overigens hier helemaal niet langs geweest en 'm direct goedgekeurd in de verzekering gedaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:42

Myour schreef:
Mijn paard is voor 2500 euro verzekerd, ik betaal zo'n 32 euro per maand geloof ik, dit is uitgebreid verzekerd + ziektekosten.

In algemenere termen: Een volledige ziektekostenverzekering kost 15 - 18% van de verzekerde waarde.

In wezen verzeker je helemaal geen paard, maar een geldbedrag wat uitgekeerd wordt onder vooraf afgesproken condities (de verzekeringsvoorwaarden). Wanneer je ziektekosten dat bedrag overstijgen (per geval, soms ook per jaar) dan komt dat meerdere bedrag alsnog voor jouw rekening.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:51

Weet iemand bij welke verzekeringen ze stalkortingen geven en vanaf hoeveel paarden dat geldt?
Ook hoor ik bij verschillende onderlinge verschillende regels. Zijn ze niet allemaal bij 1 overkoepelende aangesloten?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:43

Besloten om verzekering op te zeggen met de volgende redenen:
- ziektekosten zijn toch al onbetaalbaar, dus die heb ik niet meeverzekerd.
- ongeschiktheid kost nog een aardig kapitaal op jaarbasis, en dan krijg ik maar 1700 euro terug (paard hoger in de verzekering betekent ook meer premie, laten keuren, enz, paard is voor 2500 verzekerd, terwijl de waarde 3-4 keer zo veel is)
- als je de premie een aantal jaren opzij legt, dan heb je ook het geld wat je bij afkeuring krijgt. Voor 1700 euro krijg ik geen Z-paard, fokmerrie, boscrospaard en menpaard van 8 jaar terug. Ik zal dan een veulentje kunnen aanschaffen en die weer op moeten fokken.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:57

Ik lees ook even mee.......

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:53

Citaat:
In algemenere termen: Een volledige ziektekostenverzekering kost 15 - 18% van de verzekerde waarde.

Volgens mij betaal ik maar 7,5% hoor en dan 150 euro voor de ziektenkosten

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:08

Let wel op dat bij een lagere verzekering je paard vaak alleen voor de dood en noodslachting verzekerd is. Dit houdt in dat je alleen geld uitgekeerd krijg als je paard plotseling overlijdt of als er een noodslachting plaats móet vinden. Als je paard dus afgekeurd wordt en je beslist zelf het in te laten slapen of naar de slacht te brengen krijg je niks. Ook ziektekosten móet je goed uitzoeken wat er wel en niet vergoed wordt. Anders betaal je een hoop en Heb je er later misschien niks aan.

Ik zelf Heb Mijn paarden niet verzekert. Kost een hoop geld en vaak haal je dat er niet uit.
Zet het geld wat je anders aan een verzekering betaald apart, dan heb je altijd wat achter de hand.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:06

Ik wil ook even meelezen heb nu net een week een paard en is gewoon gekeurd etc, maar moet nog een verzekering. zijn hier ook mensen met hippozorg en hoorde iets over delta weten mensen hier meer over?
Trouwens ik heb een 3 jarig paard ik weet niet of je hier wat aan hebt.

blackone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:06

Vraagy, kun je een afgekeurd paard verzekeren?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:15

Dennis_D schreef:
Iets waar je ook op moet letten is, of de leeftijd van het paard aan regels verbonden zit.
(bijvoorbeeld paarden boven een bepaalde leeftijd kan je vaak niet verzekeren)

en of de behandelende da onder hun 'dierenartsen'valt. anders kan je het nog schudden als er iets gebeurd.

zelf spaar ik per maand een leuk bedrag, zodat ik het uit eigenzak kan betalen. en als ze af is en uitbehadeld. ze niet terug gekocht kan worden door de verzekering.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:50

De paardenverzekeraar geeft het eerste jaar korting voor KNHS leden; en verzekering is ondergebracht bij Hippo Zorg. En mocht je een basis verzekering willen dan is in combinatie met KNHS die van hun net iets uitgebreider vergeleken met anderen. (geloof ook overlijden als gevolg van koliek meeverzekerd oid) Vonden wij wel een goede keus!