Mijn eigen fokproduct is net 3 jaar geworden en we willen gaan beginnen om hem in te rijden. Ik zal dit zelf niet doen, maar iemand anders.
Alleen wat is een nette prijs?
Mijn pony heeft bijna 2 jaar samengestaan met een pony van die mensen (Bij mij thuis, ook in de wintermaanden). Dus ik heb hier uiteraard wel kosten aan gehad.
Daarnaast staan een andere pony en paard van mij bij hun in pension (nu beide met veulen). Hun dochter zal beide pony's gaan inrijden. Zij is klaar met examens en heeft nu dus zeeen van tijd. Het is dus geen professionele stal.
Precies wat hierboven vermeld staat. Als je op zoek bent naar een richtprijs, zou je eens kunnen informeren bij professionele stallingen. Overigens: denk je wel aan je aansprakelijkheid als je een particulier je paard laat inrijden....?
ca 4 dagen per week ca één uur per dag. Daar is vantevoren natuurlijk nog niet echt iets over te zeggen, aangezien dat wel van de pony afhangt.
Eerst is de bedoeling om ze de basisdingen bij te leren, en daarna nog lekker een paar maanden het land op. Volgend jaar willen we ze dan weer verder oppakken.
Uiteraard zal ik zelf ook bezig zijn met longeren etc. Het gaat daar voornamelijk om onder het zadel.
Professionele stallen vragen veel, maar daar is zowiezo de stalling per maand al vele malen duurder. Plus dat dat bedrijfsmatig is en je dan een hoger uurtarief kunt vragen ook ivm verzekering, vaste lasten etc.
Ik rij ook jonge paarden in voor andere mensen. Het zadelmak maken "het begin" dus vraag ik altijd meer. Als het paard zadelmak is en enkel doorgereden wordt dan wordt prijs wat minder. Het ging altijd goed want ik heb veel klanten gekregen. Indien de eigenaars over een binnenpiste beschikken dan ga ik gewoon ernaartoe. anders moeten ze hun paarden stallen waar er binnenpiste staat.
Maar het hangt inderdaad af van veel ruiters, professionele stallen, enz...
piiiienq
Geplaatst: 30-05-11 17:28
als ik mijn paardje wil laten inrijden, dan word die 3 maanden getraind, de eerste maand betaal ik 300,- en die andere 2 maanden 200,-
friesiszwart
En was dat op een professionele stal? Ik betaal stallingsgeld normaal € 75,- per maand voor pony.
Tigra_
Geplaatst: 31-05-11 10:31
Ik zou zeggen minimaal 25 euro per keer dus dat is al 100 euro per week. Als je zelf het longeren kunt kun je het haar misschien 1 á 2 x per week laten doen. En het echte begin is natuurlijk best een risico de eerste keren erop dus dan is 25 euro helemaal niet zo veel. Althans ik zou het niet doen voor 25 euro. Heb je het al met de meisje zelf over gehad?
capopjekop
Geplaatst: 31-05-11 11:23
Ik heb een paar jaar terug 350 gulden betaald. Mijn pony is toen zadelmak gemaakt door dat meisje en zij is er de eerste 3 dagen op gaan zitten om de knopjes erop te zetten. Daarna heeft ze mij een paar weken begeleid met rijden door me les te geven. Als ik mijn pony's zou laten beleren voor de wagen kon ik of losse lessen thuis nemen a 20 euro per keer, of het afkopen. Dan kost het in totaal 350 euro, hoe lang het ook zou duren voor ze beleerd waren. Maar de beleerder schatte in dat hij gemiddeld 10 uur nodig had om ze te beleren.
Heb gisteren met haar vader gepraat. We hadden het wel over dat ze er wel een vergoeding voor moest hebben.
Vorige keer (inmiddels al zo'n 7 jaar geleden) heb ik € 50,- in de maand betaald. Toen heb ik verder de pony ook zelf zover klaargemaakt dat alleen de knopjes er nog op moesten.