Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zou gewoon nog even een paar weekjes afwachten met castreren. CxKenzo schreef:Ik heb ook een hengstje, en indd wat Abacab zegt ik denk dat hij ook de lente in zijn bolletje heeft.
En dan moet er vooral een hengstige merrie voorbij lopenZou gewoon nog even een paar weekjes afwachten met castreren.
HorsesWoman schreef:Of hij nou vel is of niet, je moet het gewoon niet pikken.
Zorg dat hij weet dat het niet mag. Ik weet hoe hengstjes kunnen zijn,
en hoe hard ze kunnen volhouden en klieren, maar je moet hem gewoon straffen als hij dit doet.
eerst proberen met een duidelijke nee, dan over gaan op hem gewoon wegjagen als hij zo doet,
en als dat niet werkt mag je hem best eens een klap geven.
Ik sla mijn paard nooit, echt nooit, maar als ze steigeren of bokken gericht op mij,
dat heeft ze toch echt een klap hangen en die is dan ook echt verdient.
Gerbrielle schreef:HorsesWoman schreef:Of hij nou vel is of niet, je moet het gewoon niet pikken.
Zorg dat hij weet dat het niet mag. Ik weet hoe hengstjes kunnen zijn,
en hoe hard ze kunnen volhouden en klieren, maar je moet hem gewoon straffen als hij dit doet.
eerst proberen met een duidelijke nee, dan over gaan op hem gewoon wegjagen als hij zo doet,
en als dat niet werkt mag je hem best eens een klap geven.
Ik sla mijn paard nooit, echt nooit, maar als ze steigeren of bokken gericht op mij,
dat heeft ze toch echt een klap hangen en die is dan ook echt verdient.
Dat is dus het probleem heb dat allemaal al geprobeerd... En heeft niks geholpen in tegendeel juist t word dan alleen maar erger..
Maar iig bedankt voor het mee denken..