Hoe zoeken jullie sponsoren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fosco

Hoe zoeken jullie sponsoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 23:16

Hallo,
Eerst even sorry voor de modjes als dit hier niet hoort,

Ik had een vraagje over het zoeken van sponsoren,
Een stalgenootje van mij heeft meegedaan aan het WK Aangepast mennen vorig jaar en heeft hierbij Zilver gewonnen.
Ze zou graag meer wedstrijden willen rijden etc. maar helaas heeft ze hier niet genoeg geld voor.
Ze durft ook niet zomaar op iemand af te stappen om te vragen of dat bedrijf haar wilt sponsoren wat best begrijpelijk is.
Ze heeft ook al een mooie map gemaakt etc met informatie en foto`s.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe kun je het beste sponsoren vinden etc?

Alvast bedankt!

anoniem45673

Re: Hoe zoeken jullie sponsoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:32

Volgens mij toch echt pro-actief erop stappen. Bedrijven moeten je eerst kennen om sponsoring te kunnen overwegen dus zul je toch echt langs moeten gaan of je zelf herkenbaar maken. Ik zou ook vooral goed nadenken wat je hun kunt bieden en wat wil je gesponsord hebben? Bedrijven zijn wellicht minder vrijgevend als het gaat om geld, maar willen wellicht best wat spullen sponsoren. Misschien kun je dan een mooie foto maken met paard en tuig met het logo van het bedrijf erop wat zij weer kunnen gebruiken voor hun website of dergelijke. Probeer uit te kijken naar bedrijven die iets met paardensport, in jullie geval mennen, hebben. Als het kleinschalig is zullen er vast wat bedrijven zijn die iets willen doen. Succes!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:55

In de bouwwereld heb ik op stages ook heel wat ondernemers gezien die het helemaal geweldig vinden om een soort uitje naar een leuk concours te hebben. Helemaal als daar nog wat meer ondernemers zijn en ze gewoon mooie paardensport kunnen bewonderen. Vaak hebben ze echt 0,0 wat met paarden, weten niet eens hoe "het spel" in elkaar steekt maar ze vinden het gewoon prachtig om op zo'n manier te kunnen netwerken! ;)

Daarbij vinden veel ondernemers het ook "leuk" als ze een soort "eigen ruiter" (of "menner" dan ;) ) hebben die ze dus sponsoren met bv. kleding, helemaal als diegene die ze sponsoren het dan ook goed doet (bv. ook enigzins bekend is in de regio). Hebben ze weer wat te vertellen, hihi. :P

Als jij dus om sponsoring vraagt zou ik ook denken aan materiaal, bied hun naamsbekendheid en kijk bv. of je inderdaad iets van 'vip tickets' op grote concoursen {waar je aan mee doet} voor je sponsoren kan regelen. Succes! {Enne inderdaad gewoon erop af stappen, vragen!}

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:14

Bedankt alvast!

Het gaat er met name ook vooral om om het geld voor de grote wedstrijden maar Monique zou het ook echt niet interreseren als ze bijvoorbeeld haar hele trailer o.i.d. vol zouden plakken met reclame, e.d.
zal dit in ieder geval alvast naar haar doorsturen, :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:21

Die Monique die jij bedoelt die ken ik wel! Ik denk dat ze vast een sponser kan vinden! Ga maar eens in de buurt van rijen kijken. Misschien is de nieuwe ruitersportzaak daarzo wat voor jullie?

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 21:26

Haha, Die van de ruitersportzaak zijn stalgenoten van ons :)
Waar ken je haar van dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:29

Willen die je niet sponseren dan?
Ik ken haar nog van waar ze eerst op stal stond.

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:33

Inderdaad er gewoon op afstappen :) en goed voorbereid zijn, goed dat ze een map heeft met info en foto's.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 21:44

@ Fresley, Hun zijn nog helemaal opbouwend e.d. dus ze moeten eerst winst gaan maken na de opbouw en inkopen :) en wat grappig, ik heb daar jackson nog verzorgt haha

@ Ziertje_, bedankt :) dat is wel nét het gene wat ze ontzettend moeilijk vind. Ze vind zichzelf dan al ontzettend snel een schooier etc.