Ik gebruikte ze wel heel intensief, ongeveer 10x per week. Maar nog vond ik dat ze dan snel kapot gingen, de retigline laarzen die ik daarvoor had gingen wel een paar jaar mee, die heb ik weg moeten doen omdat ik ze niet meer paste. Ook vond ik ze erg stug, ik zou nu echt niet meer terug willen, met de laarzen die ik nou heb (De Niro) voel je je paard echt, dat heb ik bij mijn vorige laarzen altijd gemist.
Het ligt er een beetje aan wat voor laarzen je zoekt, heb je nu rubbere en gebruik je deze maar 1 keertje in de week, dan raad ik ze niet af, maar als je echt intensief wilt gaan rijden ermee raad ik ze écht af. Op de Jildou zit ook een klein glimmend randje, dat was er echt heel snel af, dus ik geloof niet dat lak en steentjes het lang uithouden
Ik raad ze niemand echt aan, je betaald 200 euro (als je het vervangen van de ritsen, wat zeker moet gebeuren, meetelt) voor gewoon echt geen goede laarzen. Persoonlijk zou ik dan eerder voor Derby's of De Niro's ofzo gaan. Je betaald wat meer, of misschien het dubbele, maar je doet er ook wel 6x zo lang mee en ze zitten veel beter.